X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לנטוס, בן 80, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, היה אחד מיהודי הונגריה שניצלו בזכות פעילותו של ראול ולנברג
▪  ▪  ▪
טום לנטוס (צילום AP)

ציר הקונגרס הדמוקרטי , טום לנטוס, ניצול השואה היחיד שנבחר לקונגרס של ארה"ב, והפך למומחה לענייני חוץ ולמוביל מאבקים למען זכויות האדם, מת (יום ב', 11.2.08) מסרטן, בן 80.
לנטוס, שהיה יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, היה מאושפז בבית החולים של הצי בתסדה בוושינגטון. לנטוס ייצג את המחוז שלו בצפון קליפורניה מאז 1981. ב-2 בינואר 2008 הודיע כי יפרוש מהקונגרס בסוף השנה בגלל מחלתו, שאובחנה בדצמבר 2007.
טום לנטוס, יהודי יליד הונגריה, נמלט פעמיים ממחנות עבודה נאציים בהיותו נער. הוא היה פעיל במחתרת האנטי נאצית. לארה"ב הגיע ב-1947 באמצעות מלגת לימודים אקדמית. כאשר הודיע על פרישתו מהקונגרס, הביע תודה עמוקה למדינתו המאמצת, ואמר: "רק בארה"ב יכול ניצול שואה חסר פרוטה ולוחם המחתרת האנטי-נאצית לקבל חינוך, לגדל משפחה ולהיות בעל זכות לשרת יותר מ-30 שנה מחייו כחבר הקונגרס".
במהלך המלחמה הציל הדיפלומט השוודי ראול ולנברג את לנטוס ותושבים יהודים אחרים בבודפשט ממעצרם בידי חיילים נאציים באמצעות החזקתם בבניין דירות. כ-40 שנה לאחר מכן, יזם לנטוס מתן אזרחות כבוד של ארה"ב לוולנברג.
דיבר למען הקורבנות
טום לנטוס תמך בפלישת הנשיא בוש לעירק והצביע בעד אישורה בקונגרס, אך בהדרגה נעשה אחד ממבקרי המלחמה. לנטוס, פרופסור לכלכלה לשעבר באוניברסיטת סן פרנציסקו ופרשן טלוויזיה, עשה חלק נכבד מהקריירה שלו בקונגרס כחבר בוועדת החוץ, ולפי שנה התמנה ליו"ר שלה. הוא לחם נגד הפרות זכויות האדם ברחבי העולם.
ניצול השואה וחתן פרס נובל לשלום אלי ויזל אמר לרשת סי-אן-אן על לנטוס: "הוא היה אחד מאותם דוברים בקונגרס שקולותיהם חיוניים. בכל פעם שדיבר, זה היה למען הקורבנות; קורבנות אי הצדק, השכחה, המחלות, הדיקטטורות והטוטליטריות".
מותו של לנטוס לא ישנה את מאזן הכוחות בבית הנבחרים. כעת יש לדמוקרטים רוב של 231 קולות לעומת 198 לרפובליקנים. 6 מקומות אינם מאוישים. מקומו של לנטוס יועמד לבחירות מיוחדות.
אשתו של לנטוס, אנט, אף היא ניצולת שואה, ובת דודתן של שחקניות הקולנוע זא-זא גבור ואווה גבור, אמרה בהודעת אבל כי חייו של בעלה הוגדרו על-ידי אומץ לב, אופטימיות, ומסירות בלא גבול לעקרונותיו ולמשפחתו".

תאריך:  11/02/2008   |   עודכן:  11/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מת טום לנטוס, ניצול השואה היחיד בקונגרס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הנשיא הגיש תביעת דיבה נגד אתר אינטרנט שטען כי ערב נישואיו של סרקוזי לקרלה ברוני שלח מסרון לאשתו לשעבר וביקש ממנה לחזור אליו
איתי ברק
בשש השנים האחרונות עזבו 30,000 איש את ירושלים, בעיקר זוגות צעירים    מהנתונים עולה כי "ההתנהלות הממשלתית מובילה להמשך מגמת ההגירה השלילית ולגידול בשיעורי העוני"    ח"כ אריאל: אולמרט מקריב את עתידה של ירושלים מטעמים פוליטיים    ביקורת נמתחה על כך שמשרד ראש הממשלה בחר להתעלם מהישיבה, ולא שלח נציג לדיון.
משה ריינפלד
מנסור דדוללה וקבוצה של אנשיו ניסו לחצות את הגבול מאפגניסטן לפקיסטן אך נתקלו ביחידה של מיליציה הקרויה "משמר הגבול הפקיסטני"
יהונתן דחוח-הלוי
חה"כ צרצור מהתנועה האסלאמית מאשים את ישראל האחריות לטרור הפלשתיני ולשיגור רקטות הקסאם לעבר יישובים ישראליים    לדבריו, הדרך היחידה לצאת ממעגל הקסמים הינה בהפסקת אש חד צדדית ע"י ישראל שתיענה ב"תהדיאה" פלשתינית    צרצור נמנע מלגנות את הטרור הפלשתיני
איציק וולף
הרמטכ"ל אשכנזי מצהיר כי צה"ל מוכן להעמקה ולהרחה של הפעילות הצבאית ברצועת עזה    בכינוס של סגל הפיקוד הבכיר אמר: אנחנו לומדים את דוח וינוגרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il