X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צה"ל, שב"כ, המינהל האזרחי ומשטרת ישראל החרימו שלושה מיליון ש"ח מחלפני כספים פלשתינים החשודים בהעברת כספים למימון פעילות טרור חמישה מחלפני הכספים נעצרו והועברו לחקירה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שלושה מיליון ש"ח הוחרמו הלילה (ג', 12.2.08) מחלפני כספים פלשתינים ביהודה ובשומרון החשודים בהעברת כספים למימון פעילויות טרור באזור. חמישה מחלפני הכספים נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון. ברשות ארבעה מהחלפנים חשפו הכוחות שלושה אקדחים וחלקי נשק, אמצעי הלחימה הוחרמו.
בפעילות משותפת לצה"ל, לשירות הביטחון הכללי, למינהל האזרחי ולמשטרת ישראל פשטו הכוחות על בתיהם ועל משרדיהם של ארבעה עשר חלפני כספים מיהודה ומהשומרון. בין היתר הגיעו הכוחות לבתים ולמשרדים בעיר ג'נין, בשכם, בטולכרם, ברמאללה ובחברון.
מלבד סכום הכסף המכובד שנתפס והועבר אחר כבוד למשמורת חוקית בבנק ישראל הוחרמו גם מסמכים רבים ומדיה דיגיטלית במשרדיהם של חלפני הכספים.
במהלך השנים האחרונות פועלים ארגוני הטרור להכנסת כספים בהיקף מיליוני דולרים לשטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה. העברת הכספים מתבצעת בדרכים שונות ומגוונות אשר המרכזית שבהן הינה באמצעות חלפני הכספים.
בצה"ל אומרים כי בשנת 2007 נרשם גידול בהיקף כספי טרור שהגיעו לידיהם של ארגוני טרור והתארגנויות פעילות חבלנית עוינת. כספים אלו מאפשרים לארגונים אלה לשמר ולהרחיב את התשתית הארגונית, תוך מתן תשלום לפעילים השונים ואימונם, לצד רכישה וייצור אמצעי לחימה, והוצאה לפועל של פיגועים קשים נגד מטרות ישראליות. לדברי גורמי צבא, הכסף, המשמש כ"דלק המניע את פעילות הטרור", גורם לתשתיות השונות לפעול במרץ רב לפיתוח שיטות מגוונות להעברת כספי טרור מחוץ לארץ לתשתיות הטרור בגדה וברצועת עזה.
חלפני הכספים מקיימים קשרים ישירים עם חלפנים במדינות ערב הקשורים למפקדות הטרור של הארגונים השונים. חלפן הכספים בחוץ לארץ מעביר את הכסף לחלפן הנמצא בשטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה אשר מעביר אותו לפעילי הטרור. יש לציין כי לא מתקיים פיקוח מצד הרשות הפלשתינית על עבודת החלפנים אשר מעבירים את כספי הטרור מבלי לחשוש מסנקציות או הגבלות כלשהן עליהם.
פעילות זו מצטרפת לפעילויות נוספות שביצעו כוחות הביטחון ובהם צה"ל, שירות ביטחון כללי, משטרת ישראל ורשויות נוספות, בשנים האחרונות, נגד מקורות המימון של ארגוני הטרור, בהן חשיפת תשתית מפקדת החמאס בירושלים, במסגרתה אותרו מספר צירים להעברת כספי חמאס מחוץ לארץ והתגלו ראיות המצביעות על פעילות אינטנסיבית של החמאס המבוצעת בתחומי ירושלים, במימון גורמי חמא"ס בחוץ לארץ. ברבעון השלישי של שנת 2007 הועבר לידי ארגוני הטרור השונים סך כולל של קרוב ל-12 מיליון ש"ח. מרבית הכסף, כ-8 מיליון ש"ח, הגיע לידי תשתיות החמאס ברחבי אזור יהודה ושומרון.
עוד מונים בצה"ל את הכרזת שר הביטחון על חברת "אבו עכר" מעזה, כהתארגנות בלתי חוקית לאור סיועה להעברת מימון לארגוני הטרור ברצועת עזה והחרמת מכולות בדצמבר 2005 ואת המבצע שערכו כוחות הביטחון בחודש פברואר 2004 להחרמת כספי טרור אשר הופקדו בבנקים בשטחי הרשות הפלשתינית. במבצע זה הוחרמו כ-37 מיליון שקלים השייכים לארגוני טרור מהסניפים המרכזיים של בנקים ברמאללה. ארגוני טרור אלו מעניקים סיוע כספי זה בבחינת "גמול טרור" למשפחותיהם של מי שנהרגו או נפצעו עקב ביצוע פעילות טרור, לאסירי התנועה הכלואים עקב מעורבותם בטרור ולבני משפחותיהם.
"צה"ל ימשיך ויפעל, בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו, נגד כל גורם העוסק בטרור, מסייע או מממן אותו במטרה להגן על ביטחונם וחייהם של אזרחי מדינת ישראל", אמרו היום גורמי צבא.

תאריך:  12/02/2008   |   עודכן:  12/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
האירוע להתייחדות עם זכר חללי התאונה הקשה ביותר בתולדות צה"ל יהיה בבית-הספר הר וגיא הסמוך לקיבוץ דפנה - בהשתתפות נשיא המדינה, שר הביטחון והרמטכ"ל    האנדרטה הוקמה במימון פרטי ומתרומות
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי גרסאות מסויימות של גן עשויות למנוע מילדים שסבלו מהתעללות במהלך הילדות לפתח דיכאון כאנשים בוגרים
איציק וולף
קאנצלרית גרמניה קוראת לחמאס לפעול להפסקת ירי הקסאמים על שדרות    ראש הממשלה משוכנע שאירן מייצרת נשק אטומי    רומז שהאופציה הצבאית קיימת
איציק וולף
חייל צה"ל נפצע קל ומספר מחבלים נפגעו בפעילות של כוחות צה"ל בצפון רצועת עזה    הרמטכ"ל: צה"ל ערוך ומוכן להעמיק את הפעילות ככל שיידרש
יפעת גדות
מאז סוף חודש דצמבר, התקבלו כ-350 דיווחים על תגובות חמורות הקשורות למוצר הפרין של Baxter    התגובות החמורות כללו קשיי נשימה, בחילה או הקאה, הזעה מוגברת וירידה בלחץ הדם שעלולה להביא לשוק קטלני
רשימות נוספות
קונצנזוס - כישלון מובנה בהסברה הישראלית  /  יהונתן דחוח-הלוי
"ישראל אשמה בטרור הפלשתיני"  /  יהונתן דחוח-הלוי
אשכנזי: מוכנים לפעולה נרחבת  /  איציק וולף
דויד גרוסמן - טול קורה...   /  גורי גרוסמן
גובים בדרא"פ את דיבידנד א-דורה  /  יוסף דוריאל
משרד החוץ: "כאן לא עובדים"  /  יוסי עבדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il