X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לפי כתב האישום שהוגש נגדו, ירה שי דרומי בפורצים לחוותו והרג אחד מהם לפי הצעת החוק שיזם ח"כ גבאי "לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה שעשה כדי להדוף מי שנכנס או מתפרץ לבית מגוריו או למשקו החקלאי" החוק אושר בוועדת חוקה ויעלה להצבעה במליאת הכנסת
▪  ▪  ▪
חוק בהשראתו. דרומי

הצעת החוק של חבר הכנסת אליהו גבאי (איחוד לאומי- מפד”ל), הגנת בית מגורים ומשק חקלאי, אושרה בוועדת חוקה חוק ומשפט (יום ג', 12.02.08), הצעת החוק מתייחסת למקרה שי דרומי, תאוחד עם הצעות החוק של ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי-מפד”ל) וישראל כץ (ליכוד) ותועלה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.
לפי הצעת החוק "לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה שעשה כדי להדוף מי שנכנס או מתפרץ לבית מגוריו בכוונה לבצע עבירה, או מנסה לעשות כאמור".
הליך החקיקה בנושא החל לאחר ששי דרומי, חקלאי מהנגב, ירה למוות בח'אלד אל-אטרש, שפרץ לחוותו, לפי כתב האישום שהוגש נגדו, ירה דרומי בפורצים לחוותו. מעצרו של דרומי עורר דיון ציבורי בשאלה האם רשאי אדם לירות בפורץ מסיג גבול, בקרב חקלאי הנגב ופעילי ימין התעוררה מחאה ציבורית, הללו ראו בפעולתו הגנה עצמית לגיטימית.
לטענת ח"כ גבאי, יוזם החוק, יכולת האזרח להגן על עצמו חשובה לתחושת ביטחונו האישי. "ביתו של אדם הוא מבצרו" ולכן כניסה לרשותו של אדם ללא ידיעתו וללא רשותו מהווה פגיעה בביטחונו האישי באופן חד-משמעי. גבאי טוען כי ריבוי מקרי הפריצה שמגיעים למצב של סכנת נפשות, מחייב מציאת פתרון על-מנת להחזיר את כושר ההרתעה אשר תקל על המשטרה ותסייע בצמצום הפשיעה.
הצעות חוק דומות בעיקרן הונחו על שולחן הכנסת השבע-עשרה על-ידי ח"כ ישראל כץ וח"כ צבי הנדל. היום כאמור, אוחדו הצעות החוק ויועלו להצבעה במליאת הכנסת.

תאריך:  12/02/2008   |   עודכן:  12/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק דרומי יעלה להצבעה במליאת הכנסת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צריך להיזהר שלא ירצחו סתם
1  |  12/02/08 15:54
2
מדינה (חמושה היא מדינה מנומסת!
KROW  |  13/02/08 00:42
3
חוק חיוני ודחוף
תחיה פ.  |  13/02/08 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
ועדת הכספים של הכנסת אישרה המלצות להגדלת הקיצבה בפרשת הרצח שעוררה זעזוע עמוק במערכת הציבורית בישראל - בשל היותה המיקרה הראשון של רצח שופט בישראל    הקצבה אומנם אושרה, אולם נקבע כי "מכיוון שמדובר במקרה ייחודי וחריג - מציעה הוועדה שהסעיף ייוחד לנסיבות המיקרה הספציפי הזה בלבד"
ליאן בידר
עם ברכיים מדגדגות מרעב ושיר בלב, מגיעה ליאן בידר לנובלה, בית הקפה הספרותי בהרצליה    עד שהיא תקרא לבת שלה "נובלה", היא העבירה את הזמן עם ארוחת בוקר מאוחרת, מחבת פנה טעימה וריכולים על רינה (שהשמינה)
דרור מרום
מספרם של אלה עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2007 על כ-47 אלף, או כ-1.6 אחוזים מכוח העבודה    מכיוון ש"המתייאשים" לא איבדו עדיין את הרצון לעבוד הם למעשה קשורים חלקית לשוק העבודה - ולכן הסיכוי לשילובם בתעסוקה גבוה יחסית
עידן יוסף
קווים חדשים ושינויים במסלולי אוטובוסים בירושלים    השינויים הראשונים יחולו בקוי האוטובוסים 5, 6, 14 21, 66 ו-50    לראשונה ישולב ה"צ'יטה"- קו מהיר בתוואי המת"צ הכחול    עוד קווי אוטובוסים יותאמו בהדרגה למערך התחבורה החדש    בעוד כשלושה חודשים תוסט גם תנועת חלק מקווי האוטובוס מרחוב יפו לרחובות סמוכים כדי להניח את מסילות הרכבת הקלה
שרון קביליו
51% מהישראלים יחגגו את יום האהבה הבינלאומי    43% יבחרו במסעדה כדרך הטובה ביותר לבלות בה את הערב ואילו 8% יבחרו דווקא לאכול בבית    לכבוד החג אתר rest ליקט עבורכם את מיטב המסעדות בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il