X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט ציין, כי בין יתר שיקוליו בחן את העובדה שההליך הפלילי וההרשעה בתיק, הביאה את הנאשם לתובנה והפנמת הצורך בטיפול; העובדה שהנאשם החל לקבל את הטיפול שהוא זקוק לו; המחילה שהמתלוננות מחלו לו והסכמתן שאין לפגוע בו יותר; הצער והחרטה שהביע; האינטרס הציבורי בשיקום הנאשם, שהוא אדם בעל פוטנציאל חיובי מוכח
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ביום 12.02.08 קבעה השופטת דורית רייך-שפירא, כי לאחר עריכת האיזונים הצריכים ושקילת האינטרסים הרלוונטיים, הגיע בית המשפט למסקנה שהנאשם הרים את נטל השכנוע, כי הנזק שייגרם לו עקב הותרת ההרשעה על כנה, עולה על הנזק שייגרם לאינטרס הציבורי במיצוי הדין.
רו"ח גולדברג ("הנאשם") הורשע לאחר ניהול הוכחות, בהטרדה מילולית מינית של שתי מזכירותיו, עבירה לפי סעיף 3(א)(6)(ג) בצירוף סעיף 5(א), לחוק מניעת הטרדה מינית, תשנ"ח- 1998 (להלן": "החוק"). מייד לאחר מתן הכרעת הדין, עתרו הנאשם ובא כוחו לעשות שימוש בסמכות שבסעיף 192א לחוק סדר הדין הפלילי, תשמ"ב-1982 (להלן: "חסד"פ") ולבטל את ההרשעה. בהסכמת התביעה, הופנה הנאשם לשירות המבחן, שהתבקש להכין תסקיר בו תיבחנה השפעת ההרשעה בפלילים על עתיד הנאשם והאפשרות לבטלה, בהתחשב במכלול נסיבותיו האישיות.
בית המשפט ציין, כי מי שאשמתו הוכחה כנדרש במשפט פלילי יורשע בדינו. בהרשעה הפלילית החברה מביעה את סלידתה ממעשה העבירה שביצע העבריין. ויודגש - נאשם הבוחר לנהל הוכחות ממצה זכותו על-פי דין, ואין לבוא אליו בטרוניה על רצונו להילחם על חפותו. סעיף 192א לחסד"פ מסמיך את בית המשפט לבטל הרשעה טרם מתן גזר הדין, ולהסתפק במתן צו מבחן ו/או צו שירות לתועלת הציבור. גם בהקשר זה המבקש לבטל הרשעתו לאחר משפט הוכחות חייב להרים נטל כבד יותר של שכנוע כדי שבית משפט יענה לבקשה ויבטל את ההרשעה. ויודגש - השימוש בסמכות ייעשה במקרים נדירים וחריגים בלבד.
בטרם החלטה אם מקרה מסוים נכנס לגדר המקרים החריגים בהם מוצדק לבטל הרשעה, בית המשפט שוקל את מהות הכישלון והפגיעה בציבור אל מול איכויותיו האישיות, האנושיות והמקצועיות של הנאשם, פועלו ותרומתו לחברה, ומאזן ביניהם.
בית המשפט ציין, כי לעיסוקו או למעמדו של הנאשם אין משקל מכריע. אדרבא, לעיתים מצופה ממי שהוא מארזי החברה קוד התנהגות מופתי שישמש דוגמא חיובית לאחרים. בפועל הצורך להרשיע אנשים רמי מעלה איננו נדיר במחוזותינו. הותרת ההרשעה במקרה שבדיון, יש בה, על פני הדברים, לקדם יישום התכלית שבסיס החוק, להגן על עובד מפני הטרדות הממונה עליו. עם זאת, בשלב שלאחר הכרעת הדין, נשקלים האינטרסים במדדים שיוחדו לשלב זה, חלקם לפנים משורת הדין.
בית המשפט ציין, כי בין יתר שיקוליו בחן את העובדה שההליך הפלילי וההרשעה בתיק, הביאה את הנאשם לתובנה והפנמת הצורך בטיפול; העובדה שהנאשם החל לקבל את הטיפול שהוא זקוק לו; המחילה שהמתלוננות מחלו לו והסכמתן שאין לפגוע בו יותר; הצער והחרטה שהביע; האינטרס הציבורי בשיקום הנאשם, שהוא אדם בעל פוטנציאל חיובי מוכח. לאור האמור ולאחר עריכת האיזונים הצריכים ושקילת האינטרסים הרלוונטיים, הגיע בית המשפט למסקנה שהנאשם הרים את נטל השכנוע, כי הנזק שייגרם לו עקב הותרת ההרשעה על כנה, עולה על הנזק שייגרם לאינטרס הציבורי במיצוי הדין. האינטרס הציבורי ייצא נשכר במקרה זה באם לא תגרם לנאשם פגיעה חמורה נוספת, ביטול הרשעה יעשה טוב לו ולכלל הציבור כולו.

ת"פ 6956/05, מדינת ישראל נ' גולדברג דוד
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  13/02/2008   |   עודכן:  13/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלה הרשעת רו"ח גולדברג על הטרדה מינית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מחקר העלה כי הסיבה אינה טעמים אידיאולוגיים, אלא צורת החיים האלטרנטיבית היא שמעוררת משיכה
משה ריינפלד
שופט דחה תביעה הנוגעת לסכסוך כספי בין ישראלים בניו-יורק לאחר שהתברר כי לפני דיני ניו-יורק תביעות כאלה מתיישנות כעבור 6 שנים
איתי ברק
פערי שכר מובהקים קיימים בין גברים לנשים בנושא שכר, תנאי העסקה, ובקידום לתפקידי ניהול    הצעת חוק של ח"כ עמירה דותן (קדימה) אושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת ומנסה להתמודד עם הבעיה
עודד לביא
יש אנשים עם לב של כבש, ויש אנשים כמו עודד לביא, שאוכלים פרה וחצי כל יום    השבוע הוא התיישב על הבר של NG בנווה צדק, ובין ביס לשיסוף ניסה להבין איזה חרוז הוא בשרשרת המזון
יפעת גדות
ארגון ניצולי שואה יוצאי קרקוב במכתב לנשיא פולין: "סגור את רדיו מריה; הפסק את הזרמת הכספים לאנטישמים בפולין שהרימו ראש מפלצתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il