X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלשים בריטים חוקרים חשש כי ממשלת גיאורגיה רצחה את בדרי פטרקטסישבילי שמימן את פעילות האופוזיציה נגד הנשיא סקשווילי
▪  ▪  ▪
מת או נרצח? בדרי פטרקטסישבילי (צילום AP)

בלשים בריטיים פתחו (יום ד', 13.2.08) בחקירה בדבר נסיבות מותו של המיליארדר הגיאורגי הגולה, בדרי פטרקטסישבילי, בן 52, בביתו בסארי שבאנגליה. פטרקטסישבילי, האיש העשיר ביותר בגיאורגיה, היה מעומד האופוזיציה בבחירות לנשיאות שהיו בארצו בחודש שעבר, אך נכשל. הוא התלונן לפני כחודשיים כי הוא מהווה יעד לתוכנית של ממשלת גיאורגיה לחסל אותו.
המשטרה זומנה סמוך לחצות (יום ג', 12.2.08) לביתו המפואר, שרכש ב-10 מיליון ליש"ט, לאחר שלקה בהתקף לב מעורר חשד. משטרת סארי הודיעה כי תבצע בגופה נתיחה שלאחר המוות.
הונו של פטרקטסישבילי נאמד ב-6 מיליארד ליש"ט. חלק נכבד ממנו עשה בשותפות עם איל ההון הרוסי בוריס ברזובסקי, שאף הוא גולה בבריטניה. הוא מימן את מסע הבחירות של האופוזיציה נגד הנשיא הפרו-מערבי של גיאורגיה מיכאיל סקשווילי והתייצב נגדו בבחירות לנשיאות.
גיאורגיה האשימה אותו כי תכנן הפיכה. הממשלה פרסמה קלטת שבה הוא מציע שוחד של 100 מיליון דולר לקצין משטרה כדי שיתמוך במפגיני האופוזיציה. עוזריו של פטרקטסישבילי הגיבו ואמרו אז כי "נטמן לו פח".
בדצמבר 2007 אמר פטרקטסישבילי לעיתון הלונדוני "סנדיי טיימס" כי ממשלת סקשווילי מתכננת לשלוח רוצח שכיר כדי להרוג אותו בלונדון הוא פרסם קלטת של משא-ומתן בין מורד צ'צ'ני לבין פקיד במשרד הפנים של גיאורגיה, ובו נדונה ההתנקשות. פטרקטסישבילי שכר את שירותיו של התובע הכללי לשעבר של בריטניה, הלורד גולדסמית', כדי שייצג אותו בחקירות שניהלו שלטונות גיאורגיה בעניין עסקיו.
מבוקש ברוסיה
בוריס ברזובסקי אמר (יום ד', 13.2.08) ל"טיימס" של לונדון כי שותפו לשעבר לעסקים התלונן על מצב לבו כאשר נפגש עימו שעות אחדות לפני מותו, למרות שלא נראה חולה. "מותו של בדרי פטרקטסישבילי הוא טרגדיה נוראה. איבדתי את חברי הטוב ביותר. זה אובדן ענק למשפחתו ולידידיו. לא אמסור תגובה נוספת. אמתין עד שישלימו השלטונות את החקירה", אמר ברזובסקי.
פטרקטסישבילי חי ברוסיה בשנים 2001-1993. הוא היה מבוקש ברוסיה באשמת גניבה ממפעל המכוניות הגדול ביותר במדינה, אווטו-וואז, שניהל עם ברזובסקי. כמו כן הואשם בקשירת קשר להסדיר את בריחתו של ניקולאי גלושקוב, סמנכ"ל חברת התעופה "איירופלוט" ב-2001 מהכלא. גלושקוב הואשם במירמה.
האיש שהואשם בבריחה יחד עם גלושקוב היה אנדריי לוגובוי, שנעצר ונכלא לאחר שהניסיון נכשל. לוגובוי היה מבוקש בבריטניה על רצח ליטביננקו, המרגל הרוסי לשעבר שהורעל בלונדון בחומר רדיואקטיווי, פולוניום 210, בשנת 2006.
לוגובוי היה בשעתו אחראי על האבטחה של פטרקטסישבילי וברזובסקי בזמן שעמד בראש המחלקה לביטחון של ערוץ הטלוויזיה הרוסי ORT , שהשניים שלטו בו.
גם ליטביננקו היה בקשרים
פטרקטסישבילי נותר בקשרי ידידות עם לוגובוי, קצין קג"ב לשעבר, שהוא כיום ציר הפרלמנט של רוסיה. השניים נראו מתרועעים יחד בטביליסי בירת גיאורגיה, זמן קצר לפני שהורעל ליטיביננקו.
גם לליטביננקו היו קשרים עם איש העסקים הגיאורגי. מקורות בטביליסי מסרו ל"טיימס" של לונדון כי הוא שהה במעונו של פטרקטסישבילי בגיא ורגיה בדרכו ללונדון, דרך טורקיה, כאשר נמלט מרוסיה בשנת 2000.
התביעה הרוסית טוענת כי ליטביננקו ביקר אף הוא אצל פטרקטסישבילי וברזובסקי בלונדון זמן קצר לפני שהורעל. הרוסים טוענים כי ברזובסקי היה מעורב ברצח סוכן הקג"ב לשעבר במסגרת קשר לגרום נזק לתדמיתו הבינלאומית של הנשיא פוטין.
שר ההגנה לשעבר של גיאורגיה, אירקלי אוקרואשווילי, טען בעבר כי הנשיא סקשוילי עודד אותו לחסל את פטרקטסישבילי ב-2005, אך לאחר מכן חזר בו השר לשעבר מטענה זו.
בשנת 2003 סייע פטרקטסישבילי לממן את בחירתו של סקשווילי, אבל לאחר מכן האשים איש העסקים את הנשיא כי הפך לרודן.

תאריך:  13/02/2008   |   עודכן:  14/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשד: המיליארדר הגיאורגי חוסל בלונדון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עירית טביליסי ביטלה עסקה לרכישת מיתחם ב-62.5 מיליון דולר, וחילטה פקדון של 7.5 מיליון שקל, שחלקה של דמרי בו הוא 33%    תתבע מדמרי גם פיצויים ב-530 אלף דולר
אלעזר לוין
מעונין לקנות ממנו רק מגרש ל-53 דירות ב-8.75 מיליון דולר    לא יקנה ממנו את זכויות הבניה ל-372 דירות במסגרת הפינוי-בינוי    "אנחנו מציעים לו מחיר גבוה מאוד של 165 אלף דולר לקרקע לדירה, והוא יטעה אם ידחה את ההצעה"
איתי ברק
במועצה לפיקוח על ניסויים בבעלי חיים ישנם כיום שלושה חברים שהם נציגי ארגונים להגנת בעלי-חיים, אך אין נציגים לחולים    החוק המוצע מאפשר לחולים הזקוקים לטיפולים, המפותחים בעזרת ניסויים בבעלי חיים להשפיע    "הגיע הזמן להחלטה ערכית לפיה קולם של החולים, יישמע ויבוא לידי ביטוי", נאמר בדיון.
משה ריינפלד
ספילברג שימש יועץ אמנותי לאולימפיאדה בבייג'ין אך פרש במחאה על סירוב סין ללחוץ על סודן להפסיק את מעשי הזוועה בחבל דרפור
איתי ברק
מטרתה של הצעת החוק אשר נפלה היום, הינה לענות על מצוקתם של אלה שאינם רוצים להינשא בטקס דתי בישראל    בנוסף למפלגות הדתיות התנגדו לחוק חברים רבים מסיעות מרצ והעבודה, אשר הלינו על כך שהחוק אינו מתייחס לקהילה ההומו-לסבית.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il