X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים מהאוניברסיטה העברית מצאו: נשים יודעות טוב יותר מגברים מה בני הזוג שלהן חושבים עליהן אז האם אתה באמת יודע מה בת הזוג שלך חושבת עליך?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

‏מחקר חדש של האוניברסיטה העברית מגלה כי נשים מדייקות יותר מגברים בתפישתן את רגשותיהן ותפישותיהן את בן זוגן. לעומתן, הגברים נוטים להשליך את רגשותיהם על בת זוגם.
המחקר שנערך בקרב 97 זוגות נשואים וזוגות המתגוררים יחד בגילאי 18-46 מפנה את האצבע לנקודות הרגישות של מערכות יחסים והאופן בו הן נתפשות בעיני המינים השונים.
במסגרת המחקר נתבקשו הזוגות להשיב על שאלון בו נבדקו תפישותיהם של בני הזוג בשלושה תחומים: משאלות הלב מבני הזוג; תפישת בני הזוג; ותגובות אופייניות כלפי בני הזוג. על השאלון נדרשו הזוגות לענות בשני אופנים: בראשון, לדרג את עצמם ואת בני זוגם בקשר. בשני, לשער מה בני זוגם היו עונים על אותו השאלון.
תוצאות המחקר מצביעות על כך שהגברים תפשו את הנשים כמעוניינות לתמוך בהם יותר מאשר הנשים באמת רצו לתמוך. עוד עולה כי הם תפסו את נשותיהם כחסרות שליטה, בעוד שהם עצמם חשו חסרי שליטה בקשר רומנטי. הגברים ייחסו לנשים במצבים מסוימים התנהגות מינית כאשר כוונתן של הנשים באותו מצב הייתה שונה. לעומתם, נשים השליכו על בעליהן את הרצון לטפל בזולת, כשלמעשה הם היו פחות מעוניינים לטפל בבנות זוגם. הן גם השליכו משאלות לאהבה ורוך על הגברים, משאלות שאפיינו אותן יותר מאשר את הגברים.
הסכמה נרשמה בתוצאות המחקר בכל הקשור להסכמה של בני הזוג להימנע מקונפליקט, בני הזוג תפשו את האחר כאוהב ואילו את עצמם תפשו כדואגים ומטפלים לאחר. הסכמה נמוכה נרשמה בכל הקשור למשאלת הלב של בני הזוג לא להינטש או להיעזב. הגברים דרגו את הנשים כחוששות מאוד להיעזב בניגוד למה שחושבות הנשים על עצמן. לעומת זאת דרגו הנשים את הגברים כפחות חוששים להיעזב יותר מאשר הגברים דרגו עצמם.
כמו כן, נשים דרגו את הגברים כעצמאיים יותר מאשר הגברים דרגו את עצמם, ואילו גברים דרגו את נשותיהם כחרדות יותר וכפחות מעוניינות במין מאשר הנשים דרגו את עצמן. משמעות הממצאים היא שבתחומים מסוימים קיימת עדיין תפישה סטריאוטיפית.
בני זוג נשואים מתכחשים לזה לרוב אך מהמחקר עולה בוודאות כי הם דומים אחד לשנייה יותר מאשר הם מתארים לעצמם. עוד נמצאו הזוגות הנשואים דומים אחד לשני ברצון שלהם לתמוך זה בזו ובמידה בה דרגו את בן הזוג השני כאוהב.
"שני המינים נוטים להיעזר בסטריאוטיפים בנושאים שנתפשים כרגישים כמו עצמאות, חרדת נטישה, חרדה כללית ומיניות. בתחומים אלה הם ככל הנראה אינם מודעים למחשבות ולרצונות האמיתיים של השני", טוענות החוקרות. הן מסיקות מכך כי "קיימת חשיבות רבה לתקשורת פתוחה, במיוחד בנושאים טעונים, ככלי לצמצום קונפליקטים ולשיפור איכות חיי הזוג."

את המחקר ערכו: דנה אציל סלונים, סטודנטית, ד"ר אוריה תשבי, מביה"ס לעבודה סוציאליות ולרווחה חברתית, ד"ר קארול פולץ ופרופ' ז'אק בארבר מאוניברסיטת פנסילבניה.
תאריך:  14/02/2008   |   עודכן:  14/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים "מתקנים" את המושג אהבה עיוורת ומסבירים - אהבה מעוורת    מחקר שערכו הראה כי תחושה של אהבה רומנטית לבן או בת זוג גורמת לכל אדם אחר להיות פחות אטרקטיבי
יפעת גדות
ליקויי ראייה בגיל הגן מקשים על הילד ללמוד    רצוי לקחת את הילד לבדיקות ראייה כבר בגיל מוקדם
אלעזר לוין
נחקר לפני חמישה חודשים בפרשת חפציבה    פורש לאחר שנתיים בלבד
איציק וולף
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ספד לקצין המבצעים של הארגון    "ביקש שהאדה מגיל צעיר"    שר החוץ האירני הקריא מכתב תנחומים של אחמדינג'אד
מיכל קונפורטי
מינהל הנשים מטפל במאות פניות לעזרה בנושאי משפט ורווחה ומקיים סדנאות להעצמת נשים    בחודש הבא, בסמוך ליום האישה הבינלאומי יערכו מגוון של פעילויות ייחודיות כמו: תערוכת נשים יוצרות בנושא "60 שנות יצירה נשית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il