X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לקראת עצמאות החבל מסרביה ביום א' שאל נשיא רוסיה את האירופים: מדוע אינכם מכירים בצפון קפריסין? אינכם מתביישים בסטנדרטים הכפולים הללו?
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, יצא (יום ה', 14.2.08) בהתקפה חריפה על המדינות המתכננות להכיר בהכרזת העצמאות החד-צדדית של חבל קוסובו מסרביה. ההכרה בעצמאות קוסובו תהיה "בלתי חוקית ובלתי מוסרית", ומדינות אירופה צריכות "להתבייש" בדו-פרצופיות שלהן, אמר פוטין לקראת הכרזת העצמאות של קוסובו הצפויה ביום א' (17.2.08).
פוטין ניצל את מסיבת העיתונאים השנתית האחרונה של שמונה שנות נשיאותו כדי לתקוף הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה ( (OSCE המסרב לשלוח את משקיפיו לבחירות שיהיו ברוסיה במרס. הארגון הבינלאומי מאשים את רוסיה כי הטילה עליו הגבלות המונעות ממנו להפעיל פיקוח יעיל על הבחירות. פוטין הגיב ואמר כי קבוצות בתוך הארגון מנסות "ללמד" את רוסיה איך להתנהג. "שילמדו את הנשים שלהם לבשל מרק כרוב", הוסיף.
בעניין קוסובו, רוסיה תומכת בתקיפות בהתנגדות סרביה לשאיפת החבל להכריז עצמאות. סרביה קראה לישיבת חירום של מועצת הביטחון (יום ה', 14.2.08) קודם שינתק החבל את קשריו עם בלגרד. רוסיה תומכת בכינוס המועצה, אבל דיפלומטים מערביים אמרו כי הדיון לא יעכב את פרישתה הסופית של קוסובו משלטונה של בלגרד.
תיזמור ותפאורה אירופיים
בפריסטינה, בירת החבל, אמר ראש ממשלת קוסובו, האשם תאצ'י, כי "סוגיית קוסובו כבר עזבה את בניין מועצת הביטחון". עצמאות קוסובו זכתה לתיזמור ותפאורה מדוקדקים. בריטניה, צרפת, גרמניה והולנד צפויות להיות הראשונות שיכירו בקוסובו כמדינה החדשה ביותר באירופה, וארה"ב תעניק את הכרתה מייד אחריהן. מדינות אירופיות אחרות יוסיפו את שמותיהן בימים הקרובים. רק קפריסין מתעקשת שלא להכיר במדינה החדשה, ותומכת בעמדת סרביה ורוסיה. קפריסין רואה בעצמאות קוסובו תקדים מסוכן שיאפשר מתן עצמאות גם לצפון האי שבשליטת הטורקים.
במסיבת העיתונאים האשים פוטין את המערב בצביעות בחפזונו להכיר בקוסובו. אני לא רוצה לומר משהו שיעליב מישהו, אבל במשך 40 שנה יש לצפון קפריסין עצמאות בפועל. מדוע אינכם מכירים בה? אינכם מתביישים, אירופים, על הסטנדרטים הכפולים הללו?"
פוטין דחה את הטיעון המערבי כי קוסובו היא מקרה מיוחד. הוא שב ואמר כי רוסיה מזהירה שתמיכה בעצמאות החבל תיצור תקדים מסוכן לאזורים בדלניים אחרים. "לנו יש אבחזיה, דרום אוסטיה, טרנס-דנייסטר, והם אומרים שקוסובו היא מקרה מיוחד?" תמה פוטין, בהתייחסו לשלושה מחוזות פרו-רוסיים שרוצים עצמאות מהרפובליקות הסובייטיות לשעבר גיאורגיה ומולדובה.
לקראת הכרזת העצמאות של קוסובו, הגביר כוח השלום של נאט"ו בקוסובו, קפו"ר, את סיוריו והכריז מצב חירום מחשש להתנגשויות בין הרוב האלבני למיעוט הסרבי. תוכניות האיחוד האירופי לפרוס 1,800 אנשי משלחת למשירה על היציבות, במקום משקיפי האו"ם.
ראש ממשלת סרביה, וויצ'סלב קוסטוניצה, אמר כי ממשלתו תכריז על הכרזת קוסובו כחסרת תוקף. שר ההגנה של סרביה, דרגן סוטאנובץ', אמר כי האלימות עלולה להחמיר לאחר הכרזת העצמאות. הוא הביע חשש כי הסרבים בצפון קוסובו עלולים להתמרד ולדרוש חלוקת החבל.
כוחות הביטחון הסרביים הודיעו כי הם יגיבו בכוח אם ייכנסו האלבנים למובלעת הסרבית שבצפון החבל.

תאריך:  14/02/2008   |   עודכן:  14/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוטין: עצמאות קוסובו - לא חוקית ולא מוסרית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר החוץ הברזילאי, לנשיא פרס: "נפגשתי אתמול עם אסד בדמשק והוא מוכן לדיאלוג עם ישראל"    הנשיא השיב: "אי אפשר להושיט יד אחת לשלום וביד השנייה לממן, לארח ולחמש את ארגוני הטרור ובראשם החמאס והחיזבאללה"
דרור מרום
מותח ביקורת קשה על התעשיינים שניסו להעביר חוק חדש לבנק ישראל שהציב את הדאגה לתעסוקה בסדר העדיפות    קובע כי "בנסיבות הקיימות אין צורך והצדקה להתערב בשוק מטבע החוץ"
משה ריינפלד
בפסק דין תקדימי באנגליה נקבע כי נערה בת 15 שצילמה בטלפון סלולרי שני צעירים מכים אדם למוות אשמה בסיוע להריגה
משה ריינפלד
אחד האתרים שנסגר תמך באחמדיניג'אד אך עורר זעם לאחר שטען כי האיאטוללה חומייני קיבל מכונית ב-מ-וו תמורת תמיכתו בממשלה רפורמיסטית
דרור מרום
כך מזהיר המטה ללוחמה בטרור    לשכת רה"מ: "חיזבאללה מאשים שוב ושוב את ישראל במותו - ובשל כך מתגברים איומי טרור מחיזבאללה ליעדים ישראלים בחו"ל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il