X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מנתוני התאחדות התעשיינים - לנוכח התיסוף החד בשקל לעומת הדולר קצב צמיחת התעשיה יירד לכ-4% לעומת תחזית מקורית של 4.7% צפויה "האטה דרמטית" בצמיחת הייצוא התעשייתי ל-5.9% בלבד - לעומת 12.5% בשנה שעברה
▪  ▪  ▪
גינל: "היינו יותר מדויקים מבנק ישראל ומהאוצר בתחזיות לגבי 2007"
התמוטטות דולר תביא להאטה בצמיחת התוצר העיסקי[אילוסטרציה: מעין מרום]

התיסוף החד בשערו של השקל ביחס לדולר, וההאטה בכלכלה העולמית, הביאו לעידכון כלפי מטה של תחזית צמיחת המשק והתעשיה שהכין אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים.
ראש האגף, רובי גינל, אומר כי לפי התחזית המעודכנת של התאחדות התעשיינים לשנת 2008 יואט קצב צמיחת המשק לכ-3.5%, לעומת 4.3% בתחזית המקורית - שהתבססה על "פיחות קל" במהלך 2008. התחזית המעודכנת תהיה בתוקף בהנחה ששער הדולר הנמוך יישאר ברמתו הנוכחית. התעשיינים מציינים, כי בארבע השנים האחרונות עמד קצב צמיחת המשק על כ-5.3% בשנה בממוצע.
עוד עולה מהתחזית המעודכנת כי לנוכח ההאטה בכלכלה העולמית בכלל ובכלכלת ארה"ב בפרט, יחד עם התיסוף בשקל, צפויה השנה האטה בקצב צמיחת התוצר העיסקי, שיגיע לכ-4%, לעומת 5% בתחזית המקורית. ב-4 השנים האחרונות גדל התוצר העסקי בכ-6.6% לשנה בממוצע.
גינל מציין, כי עיקר ההאטה תיגזר מההאטה הצפויה בקצב צמיחת ייצוא הסחורות והשירותים, אשר יעמוד על כ-4.6% בלבד, לעומת צמיחה צפויה של כ-7.4% בתחזית המקורית. בשנת 2007 גדל ייצוא הסחורות והשירותים ב-8.7%, לעומת השנה שקדמה לה.
עוד עולה מהתחזית המעודכנת של התאחדות התעשיינים, כי צפויה גם האטה בקצב צמיחת התעשיה בשנת 2008, אשר צפוי לצמוח השנה ב-4%, לעומת תחזית מקורית של 4.7%. יצויין כי בארבע השנים החולפות השלימה התעשיה צמיחה מצטברת של 27% כ-6% בממוצע לשנה.
נראה כי ההאטה השנה תיגזר ברובה המכריע מההאטה הצפויה בקצב התרחבות הייצוא התעשייתי. צפוי גידול ממוצע של 5.9% בלבד בייצוא התעשייתי, לעומת כ-9% בתחזית המקורית, לאחר שב-2007 צמח הייצוא הזה בכ-12.5% ריאלית, בהמשך לגידול דומה ב-2006. גינל מעריך, כי ההאטה בייצוא ובצמיחה יביאו להאטה בקצב קליטת העובדים במשק בכלל ובתעשיה בפרט. צפוי כי קצב קליטת העובדים הממוצע בתעשיה יעמוד השנה על 2.5%, לעומת 3.5% בתחזית המקורית. ב-2007 גדלה מצבת העובדים בתעשיה ב-4.5%.
גינל אומר כי "כדי להבין טוב יותר את ההתפתחויות הצפויות בשנת 2008, חשוב לבחון גם את הצמיחה הצפויה במהלך השנה, כלומר ברבעון האחרון של 2007, לעומת הרבעון האחרון השנה - ולא רק בממוצע. השנה יושפע הגידול הממוצע בכל המשתנים המאקרו-כלכליים, מכך שבנקודת הפתיחה של 2008 היתה רמת הפעילות במשק בכלל ובתעשיה בפרט גבוהה ביותר".
בחינת ההתפתחויות הצפויות במידה ושער החליפין יישאר ברמה הנוכחית, מעלה תחזית לצמיחה איטית ביותר של 2.8% בתוצר במהלך השנה. תהיה צמיחה איטית עוד יותר - של 2.5% בתוצר העסקי, ויחול גידול זעום של 1.3% בייצוא הסחורות והשירותים. צפויה נסיגה ריאלית של כ-4% בייצוא התעשייתי, לצד צמיחה איטית של כ-1.4% בתפוקת התעשיה וקליטת עובדים בקצב מתון של 1%.
השוואת התחזיות הראשוניות על ביצועי המשק לשנת 2007 של בנק ישראל, האוצר והתאחדות התעשיינים, שפורסמו כבר במחצית השנייה של 2006, מלמדת כי התאחדות התעשיינים היתה יותר מדויקת מבנק ישראל ומהאוצר בתחזיותיה בהשוואה לנתוני הלמ"ס. הדיוק היה בנוגע לצמיחת התוצר, בתחזית לתוצר לנפש, בתחזית לתוצר העסקי, בתחזית לייצוא התעשייתי ובתחזית לצריכה ציבורית מקומית. בנק ישראל היה המדויק ביותר בתחזית לגבי צמיחת ייצוא הסחורות והשירותים. האוצר - לדברי התעשיינים, "לא פגע באף לא אחד מהפרמטרים". בהתאחדות התעשיינים מציינים, כי שלושת הגופים גם יחד לא צפו את הירידה בשיעור האבטלה, ואת עוצמת הזינוק בהשקעות, בצריכה ובייבוא.

תאריך:  17/02/2008   |   עודכן:  17/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכה כלכלית: צמיחת המשק תואט השנה ל-3.5%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ניסויים בלייזר על בסיס דו תחמוצת הפחמן נעשים כעת בשני מרכזים רפואיים בארצות הברית ומיועדים לטיפול בקמטי פנים ובצלקות מאקנה
אמיתי זיו
"הלוואי שבעוד כמה שנים נגיע ל-10% מהגודל של נוקיה. מבחינת חברות הסלולר, לחקות אותנו זה לירות לעצמן ברגל"
איריס פרחי
התובעת היתה אמורה לעבור ניתוח פלסטי במרפאות אריאל ולאחר ששילמה החברה קרסה    היא האשימה את הנתבע שלא בצדק בגניבה והתביעה נדחתה
איריס פרחי
הנתבעת הציעה לתובע מכשיר חלופי לאחר שהחברה שייצרה אותו התפרקה    נפסק שהתובע היה צריך להסתפק בהצעה והפיצוי ניתן לו לפנים משורת הדין
יפעת גדות
חוקרים גילו גילו מדוע מעשנים מסויימים ברי מזל יותר מאחרים    אדם מעשן עם פגם מסויים בגן עלול לסבול מהתקף לב 12 שנה לפני אדם מעשן שלא נושא אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il