X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדד מנהלי הרכש הישראלי עלה בינואר ב- 2.5% לערך של 53.8% מנכ"ל דן אנד ברדסטריט: המשק היצרני בישראל נמצא בעמדת המתנה למשק האמריקני ולמשק האירופאי
▪  ▪  ▪

בחודש ינואר חלה התאוששות קלה במשק היצרני בישראל . כך עולה (יום א', 17.2.08) ממדד מנהלי הרכש שנערך על ידי חברת דן אנד ברדסטריט ישראל וארגון מנהלי הרכש.
ערך המדד עלה בינואר בשיעור של 2.5% לערך של 53.8% זאת לאחר ארבעה חודשים בהם הייתה ירידה בערך המדד, והיה חשש ממעבר של המשק היצרני ממצב של התרחבות למצב של האטה זאת בעיקר עקב השפעת המעבר להאטה במשק היצרני האמריקאי בחודש דצמבר. כאשר ערך המדד נמצא מתחת לקו ה- 50% הדבר מעיד על האטה במשק היצרני הישראלי וכאשר המדד נמצא מעל קו 50% הדבר מעיד על מגמת התרחבות במשק היצרני.
מנכ"ל חברת דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, מציין כי ההתאוששות הקלה במשק היצרני בישראל מושפעת בעיקר מההתרחשויות במשק האמריקאי. מדד מנהלי הרכש בארה"ב עבר בינואר ממצב של האטה למצב של התרחבות וזהו אחד ההסברים לשינוי הכיוון גם במדד הישראלי. עם זאת, כיום המשק היצרני בישראל נמצא במצב של המתנה , כאשר ההתרחשויות במשקים האמריקאי והאירופאי ישפיעו על התנהגותו בחודשים הקרובים.
בחינת הרכיבים של המדד מעידה על מגמה מעורבת. רכיב הביקושים המקומיים , המעיד על הביקושים למוצרי המשק היצרני בתוך ישראל, עבר החודש מהתרחבות להאטה ערך הרכיב עומד בינואר על 46.6% לעומת 50.1% בדצמבר.
לעומת זאת רכיב הביקושים ליצוא נמצא עדיין במגמת התרחבות ועומד בינואר על ערך של 52.3% לעומת 60% בדצמבר.
רכיב תפוקות הייצור עלה החודש ב- 6.4% לערך של 62.7% וגם רכיב התעסוקה המעיד על העסקת עובדים במגזר היצרני עלה החודש ב- 3.7% לערך של 60.8% והוא ממשיך להימצא במגמת התרחבות מזה 18 חודשים.
רכיב מחירי חומרי הגלם ממשיך להעיד על מגמת עליית המחירים . בינואר עומד ערך הרכיב על 77.8% לעומת 71% בחודש קודם. מתוך ניתוח התשובות של מנהלי הרכש לסקר ניתן ללמוד כי הסיבה העיקרית להמשך ההתרחבות הינה המשך העלייה במחירי חומרי הגלם והשינויים הדרסטיים בשערי מט"ח/שקל.
רכיב מלאי מוצר מוגמר עומד החודש על ערך של 58.1% לעומת 53.3% בחודש דצמבר. רכיב מלאי חומרי גלם עומד על 61.9% לעומת 53.75 בדצמבר. רכיב כמות הרכישות למלאי עומד החודש על 54.8% לעומת 53.6% בדצמבר. רכיב זמני אספקה יבוא עומד על ערך של 41.1% לעומת 39.3% בדצמבר ורכיב זמני אספקה מקומי עבר החודש מהתרחבות להאטה ועומד על ערך של 48.9% לעומת 53% בדצמבר. המשמעות של מגמת האטה ברכיבי זמני האספקה משמעותה קיצור בזמני האספקה גם בארץ וגם ליצוא.

תאריך:  17/02/2008   |   עודכן:  17/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דן אנד ברדסטריט: התאוששות במגזר היצרני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מסקר שערכה חברת טבע עולה, כי 50% מהנשארים בבית שוכבים במיטה ונחים, חלקם צופים בטלוויזיה ואחרים יוצאים להתאוורר בחוץ    תרופת הסבתא המועדפת על החולים - תה או שתייה חמה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים מבוגרות שדיווחו על שתיית שלוש כוסות תה ביום לפחות, נטו לסבול פחות מפלאק בעורקי הראש לעומת אלו ששתו פחות תה
גלית יצחק
ממחקר שנערך באוניברסיטה העברית עולה, כי ל-65% לא ברור מה הם מחפשים בלימודים ומקצוע לעתיד    30% מהסטודנטים החליפו חוג לאחר תחילת הלימודים
ONE
במכבי ת"א מחכים לבואו של הבעלים לפני המפגש מול הפועל הערב ב-20:50: "הוא יודע מה המשמעות של דרבי"    אלן מסודי יפתח בהרכב של ניר לוין
ONE
בית משפט השלום לתעבורה החליט לדחות את גזר הדין בנוגע לעבירות התנועה שביצע השחקן ל-13 באפריל    מאור בוזגלו: "אכבד כל החלטה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il