X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה למינוי דיינים החליטה שלא להדיח את הרב יונה מצגר ההחלטה התקבלה למרות התנגדות היועץ מזוז להמשך הכהונה השר פרידמן: לא נמצא בסיס כדי להדיחו באי-כוחו: ניתן היה לחסוך שנתיים של עינוי דין
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הרב הראשי יונה מצגר לא יודח מתפקידו. כך החליטה (יום ב', 18.2.08) הוועדה למינוי דיינים לאחר שעסקה בנושא במשך שבועות רבים. ההחלטה התקבלה למרות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהצליץ להדיח את הרב הראשי מכהונתו כדיין.
בהודעת הוועדה, בראשה עומד שר המשפטים דניאל פרידמן, נמסר כי בתום ישיבתה השלישית במספר של הוועדה, "ולאחר שעיינה בחומר שהוגש לה ושמעה את בא-כוחו של הרב מצגר ונציג היועץ המשפטי מזוז, הוחלט שאין מקום לסיים את כהונתו של הרב מצגר כדיין על-פי סמכותה לפי סעיף 16 א' לחוק הדיינים".
שר המשפטים ציין בהודעה כי "ישנם עניינים בהם נהג הרב מצגר שלא כראוי, אולם לא נמצא שיש בעובדות כפי שהובאו בפני הוועדה בסיס מספיק להדחתו מתפקידו".
לאחר סיום הדיון הודיע השר פרידמן כי בדעתו ליזום הצעת חוק שתסמיך את הוועדה לקבוע מי מהרבנים הראשיים יכהן כנשיא בית הדין הגדול לערעורים, וכן האם תחול הרוטציה בתפקיד זה ובאיזה תאריך".
חשד לקבלת הטבות
מדובר בפרשה שהחלה על-רקע התנהלותו לכאורה של הרב מצגר בפרשת חשד לקבלת הטבות בבתי מלון. לאחר חקירה שנערכה בהנחיית היועץ המשפטי מני מזוז, סגרה הפרקליטות את התיק מחוסר ראיות, אך היועץ מזוז פרסם חוות דעת מטעמו ובה חלק "לבר-פלילי" שבו קרא לרב מצגר לפרוש מהתפקיד. מזוז אף התריע כי אם הרב מצגר לא יפרוש, הוא יפתח נגדו בהליכי הדחה.
הנושא התגלגל אל בית המשפט העליון בעתירה שהגיש הרב מצגר, בדרישה לבטל את החלק הלבר-פלילי. לבסוף סוכם כי היועץ מזוז יבטל את הדרישה להדיח את הרב מצגר, ובד-בבד הודיע הרב מצגר, בתגובה לעתירה שהגישה עמותת אומ"ץ, על השעייתו מרצון כדיין. לפני כחודש הודיע הרב מצגר על סיום השעייתו מרצון ועל כוונתו לשוב לתפקידו ביום 2.3.08. אומ"ץ עמדה על כך שהשעייתו תהא לצמיתות. אולם כאמור, בדיון שקיימה הוועדה למינוי דיינים הוחלט פה אחד שלא להדיחו.
ניתן היה לחסוך עינוי דין
בעקבות ההחלטה הביע הרב מצגר שמחה וסיפוק והודה לשר המשפטים ולחברי הוועדה על החלטתם. באי-כוחו של הרב מצגר, פרופ' דוד ליבאי ואלעד רט, אמרו בתגובה: "אילו שמע אותנו היועץ המשפטי מלכתחילה, סביר להניח שלא היה מפרסם את הדוח במתכונתו הראשונית וניתן היה לחסוך שנתיים של עינויי דין מהרב הראשי לישראל". השניים מציינים כי השיבו לוועדה למינוי דיינים באופן מפורט לכל תמיהה וטענה של היועץ המשפטי, כאשר התשובות נמצאו ברובן בתוך חומר החקירה שערכה המשטרה.
הם הוסיפו כי "אין תקדים לכך שהיועץ המשפטי סגר תיק חקירה של המשטרה, החליט שאין גם מקום להעמיד לדין משמעתי את הנחקר והמליץ על הדחתו מבלי לתת לו הזדמנות לטעון בפניו. טוב עשה היועץ המשפטי שהודיע לבג"צ כי הוא מוחק מחוות דעתו את המלצתו להדיח את הרב מצגר". עורכי הדין ליבאי ורט הודיעו כי הרב הראשי ישוב לכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול ולהשתתף בישיבות הוועדה למינוי דיינים.
היועץ המשפטי מביע צער
היועץ המשפטי מזוז הביע את צערו על החלטת הוועדה למינוי דיינים שלא להדיח את הרב הראשי יונה מצגר. היועץ מזוז ציין כי למרות שהחליט בזמנו לסגור את התיק הפלילי נגד הרב מצגר "מחוסר ראיות מספיקות", ההחלטה שלו "כללה את התייחסותו להתנהגות שאינה הולמת של הרב מצגר, בהיבט לבר-פלילי, כפי שעלה מחומר החקירה". לעניין זה הזכיר מזוז את המלצתו בפני שר המשפטים, "בהתאם לחובתו המשפטית-ציבורית, לשקול נקיטת הליך של העברת הרב מצגר מתפקידו כדיין, בפני הוועדה למינוי דיינים, בהתאם להוראות חוק הדיינים".
כאמור, בעקבות החלטת הוועדה אמר היועץ מזוז כי הוא "מצר על החלטת הוועדה". הוא הוסיף כי "הדיון בוועדה למינוי דיינים היה הזדמנות שהוחמצה לקביעת נורמות ראויות להתנהגות איש ציבור במשרה כה רמה ורגישה, ומסר ערכי-ציבורי בעל חשיבות רבה באשר לעיצוב הנורמות החלות על דיין בישראל".

"תורה ועבודה": נעתור לפסול הרכב הוועדה

בתגובה להחלטת הוועדה למינוי דיינים אומרים בתנועת נאמני תורה ועבודה כי "כבר נאמר על הדיין בהלכה (משנה תורה לרמב"ם בהלכות סנהדרין) - 'בית דין...צריך שיהיה בכל אחד מהן שבעה דברים ואילו הם: חוכמה, ענווה, יראה, שנאת הממון, אהבת האמת אהבת הבריות ובעלי שם טוב'". בתנועה מביעים צער על כך שמשרד המשפטים "לא נענה לבקשה לפסול את הרכב הוועדה והחליט למנות לבית הדין נשיא ללא הכשרה מתאימה, ובנוסף על כך למנות את הרב מצגר בניגוד לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה". עוד נמסר מהתנועה כי מאחר שלא קיבלו תשובה ברורה ממשרד המשפטים לפנייה לשינוי הרכב הוועדה, הם שוקלים להגיש עתירה.

תאריך:  18/02/2008   |   עודכן:  18/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב מצגר יכהן כדיין למרות התנגדות מזוז
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכי טוב: רבנים מושחתים
ככה מתאים  |  18/02/08 23:41
2
מה רוצים ממנו לעזאזל???
פלד  |  18/02/08 23:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל קונפורטי
לצורך מימון התוכנית, גוייסו תרומות מחו"ל בסך מיליון דולר    המיזם עתיד לכלול: אירוח משפחות משדרות, הקמת מרכז התרגעות ומתן סיוע נפשי למורים    יושק בחודשיים הקרובים
דרור מרום
מה קרה בזמן האחרון ללב לבייב? האיש שהתאפיין בעבר בצניעות יחסית החל לקדם את נכסיו ועושרו מעל כל במה אפשרית - והתבטאות אסורה מהימים האחרונים תגרום לו ולאפריקה ישראל שבבעלותו נזק רציני
משה ריינפלד
מעשי האלימות פרצו בווילייה-דה-בל בסוף נובמבר לאחר ששני נערים מתו לאחר שהאופנוע שלהם התנגש בניידת משטרה
מיכל קונפורטי
לדבריה, הפסקה של ההידברות בין הצדדים תהיה גול עצמי שיביא ל"קול תרועות הטריבונה של החמאס"    טענה כי עתיד של ביטחון יגיע רק דרך משא-ומתן    מנכ"ל משרד החוץ שנועד היום עם נציג האו"ם פסל את תיאור המצב בשדרות כ"מעגל של אלימות"
מיכל קונפורטי
על-פי דוח המשרד לאיכות הסביבה נרשמה הרעה באיכות האוויר בירושלים בשנת 2007    לעומת זאת, חל שיפור בגוש דן, בעפולה, בבית שמש, ברחובות ובחיפה והקריות    מצב ללא שינוי בבאר שבע ובכרמיאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il