הסקוטלנד יארד איפשר לאלוף ((מיל.)) דורון אלמוג לחמוק ממעצר בבריטניה משום שחשש שיפרוץ קרב יריות בנמל התעופה הית'רו. כך מוסרים עיתוני לונדון על-פי מסמכי המשטרה הבריטית.
מהמסמכים עולה כי בלשים בריטים המתינו לאלוף אלמוג בנמל התעופה הלונדוני ובידיהם צו מעצר שהוציא נגדו בית משפט בריטי באשמת פשעי מלחמה לאחר שהורה להרוס 50 בתים של אזרחים פלשתינים. אלמוג נשאר במטוס במשך שעתיים, לאחר שהוזהר על הכוונה לעצור אותו, אך הבלשים לא נכנסו למטוס עד להמראתו מחדש.
מהמסמכים מתברר כי היחידה ללוחמה בטרור במשטרת בריטניה טוענת כעת כי השוטרים לא עלו למטוס משום שחששו כי המאבטחים הישראלים במטוס יירו עליהם. המסמך קובע כי דיפלומטים ישראלים קיבלו מידע לאחר שאלמוג כבר המריא מישראל ללונדון ב-11 בספטמבר 2005 על הכוונה לעצור אותו. ברגע שנחת המטוס בלונדון, עלה הנספח הצבאי בשגרירות ישראל על המטוס והורה לו להישאר במקומו. אלמוג סירב לרדת מהמטוס עד שהמריא בחזרה לישראל שעתיים לאחר מכן. נציגי משטרת בריטניה המתינו למעצרו ליד דוכן ההגירה בטרמינל ולא עשו דבר.
את צו המעצר נגד אלמוג הוציא שופט מחוזי בכיר, טימות'י וורקמן, על-פי בקשת עורכי דין בריטים המייצגים את בעלי הבתים הפלשתינים שנהרסו בשנת 2002 בעזה.
על-פי חוקי בריטניה, יש לנהוג בפשעי מלחמה בחומרה כה רבה שאפילו אם הם בוצעו מחוץ לבריטניה יש לבתי המשפט הבריטיים סמכות לשפוט עליהם.
אלוף אלמוג היה אלוף פיקוד הדרום מדצמבר 2000 עד יולי 2003. הוא עמד להגיע לנמל הית'רו במטוס אל על. החברה סירבה להתיר לשוטרים הבריטים לעלות למטוס שלה. עורכי הדין שהשיגו את צו המעצר טוענים כי השוטרים שגו.
עימות מזוין את המסמך חיבר המפקח ג'ון מק'בריאן מהיחידה ללוחמה בטרור שהיה בתפקיד ביום הגעתו של אלמוג. המסמך הוכן לצורך תגובה של הסקוטלנד יארד לחקירה שמנהלת הוועדה הציבורית הבריטית לחקירת תלונות נגד המשטרה. יש במסמך פירוט של הפעולות שנקטה המשטרה ומדוע.
כאשר קיבל מק'בריאן את ההוראה לעלות למטוס ולעצור את אלמוג, ביקש הבהרה בעניין סמכויותיו לעשות זאת. לאחר שהתברר כי אל על מסרבת לאפשר למשטרה להיכנס למטוס, לא היה בידי המפקח אישור כי יש בידיו סמכות חוקית לפעול בניגוד לרצון החברה. הזמן שנותר עד להמראת המטוס מחדש לא הספיק כדי לעשות את הבירורים הדרושים.
עוד שיקול שהביא המפקח הבריטי בחשבון היה שמאבטחים חמושים מלווים את טיסות אל-על, וכל פעולה חפוזה עלולה לסכן את הציבור בנמל התעופה. גם לא היה מידע אם לאלמוג נלווה מאבטח אישי. הקצין הבריטי הגיע למסקנה כי עלול לפרוץ "עימות מזוין". התוצאה הייתה שהוחלט שלא לעלות למטוס.
אחד מעורכי הדין שהשיגו את צו המעצר טוען כי המשטרה לא הייתה זקוקה לאישור לעלות למטוס. לטענתו היו השוטרים צריכים לומר לאל-על: "אתם על אדמת בריטניה, אנחנו עולים למטוס". הוא מוסיף כי המשטרה גם יכלה לעכב את המראת המטוס עד שייצא אלמוג ממנו.
איך יגיבו היהודים המסמך מלמד כי לפני המעצר המתוכנן, התייעץ הסקוטלנד יארד עם יחידות משטרה אחרות, כדי לדעת כיצד תגיב הקהילה היהודית בבריטניה. איש קשר יהודי אף החל לחפש עורך דין שייצג את אלמוג ולגייס כסף לשחרורו בערבות, ברגע שייעצר. המסמך קובע כי הבירורים נעשו ב"דיסקרטיות" בלי להזכיר את שמו של אלמוג.
אבל עורך הדין הבריטי טוען כי בגלל בירורים אלה הגיע כנראה המידע לישראלים. צו המעצר הוצא בבית משפט במרכז לונדון. זהו צו המעצר הראשון מסוג זה שהוצא בבריטניה על פשעי מלחמה נגד אזרח ישראלי על התנהגותו בסכסוך עם הפלשתינים.
אלמוג עצמו אמר זמן קצר לאחר התקרית לעיתון הלונדוני "גרדיאן" כי הוא היה התכוון לעזוב את המטוס אך יעצו לו להישאר בתא הטייס. הנספח הצבאי של ישראל בלונדון עלה למטוס כדי לדווח לו על התוכנית לעצור אותו. "הייתי בר מזל שטסתי באל-על. אינני יודע מה היה קורה אילו זו הייתה טיסה של בריטיש איירווייז", אמר.
האלוף אלמוג גם אמר: "כחייל וכגנרל, מעולם לא ביצעתי פשע. פעמים רבות הצלתי חיי פלשתינים באמצעות סיכון החיים שלי ושל החיילים שלי. פעולות צה"ל בעזה נועדו למנוע התקפות טרור על ישראל".