X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתניהו מציע להגיב לתקיפה מרצועת עזה באופן בלתי פרופורציונלי "לישראל כוחות אדירים ועליה לצאת מאותו דפוס חשיבה ולהגיב בצורה לא פרופורציונלית"
▪  ▪  ▪
[צילום: ניסים לב]

יושב-ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, מציע (יום ד', 20.02.08) להגיב לתקיפות הפלשתינים באופן בלתי-פרופורציונלי, ובמקביל קרא לשס לצאת מן הממשלה. הוא אמר את הדברים בנאום הפתיחה של היום השני בכינוס ירושלים במלון הייאט בעיר.
"ראש הממשלה אמר לא מזמן שהנסיגה החד-צדדית הייתה הצלחה. אמרתי לו שישאל את השאלות ויבדוק באשקלון ושדרות. לדעתי, עוד מעט הוא יצטרך לשאול גם את אנשי אשדוד. אני מגדיר זאת כנסיגה מהמציאות. המדיניות שלי כראש ממשלה הייתה ותהיה, שעשרות טילים על שטח מדינת ישראל הוא דבר שאי אפשר לסבול, ואז הגבתי באותה תקופה בכוח שלא היה פרופורציונלי לאותה התקפה. היום זו מלחמה של התשה. הם מתקיפים אותנו ואנחנו שולחים הליקופטר שמנסה להרוג שניים-שלושה מהפעילים שלהם. אנחנו מנסים לאזן את המצב רק במידה שהם ייפגעו גם כן. לישראל יש כוחות אדירים והיא צריכה לצאת מאותו דפוס חשיבה ולהגיב בצורה לא פרופורציונלית".
נתניהו לשס: "צאו מהממשלה"
נתניהו גם פנה בקריאה למפלגת שס לפרוש מן הקואליציה. "צאו מהממשלה מה אתם עושים שם?", אמר.
נתניהו הקדים ואמר כי הוא מאמין לאמירות של חברי שס שהם רוצים לשמור על שלמותה של ירושלים, אבל הוסיף: "מדוע אתם עדיין בממשלה? מדוע אתם נותנים לאולמרט שטיח כדי שיוכל לתת את ירושלים? הם אומרים שהם מחכים למסמך חתום. אבל במצב הזה לא נוכל לחזור בנו. אני אומר שנית: שס, מה אתם עושים שם? צאו מהממשלה ותצילו את ירושלים!".
ראש הממשלה לשעבר התייחס גם לנסיגה מעזה ומלבנון, וטען כי זה כבר יותר מטיפשות לעשות זאת שוב. "שתי הנסיגות מעזה ומלבנון איפשרו חדירת טרור. אסור לבנות עוד בסיס מיליטנטי כאן בירושלים. נראה בכל זאת שהממשלה מובילה לשם. אם עושים טעות פעם אחת - זה מובן. אם עושים טעות פעמיים - זה מראה שאתה טיפש. אם אתה עושה טעות פעם שלישית - זה דורש בחינה. כשאני בוחן את זה, התשובה שלי היא: לא זה הפתרון. כל הטיעונים אומרים שזה ייצור שלום אבל צריך להבין שאם אנחנו נסוגים החמאס נכנס. הסכם המדף הזה אומר שלא נדרוש את הדרישות הבסיסיות כמו הכרה במדינה יהודית או זכותנו להילחם בטרור".
"אם זה לא שבור אל תתקן את זה"
יו"ר האופוזיציה דיבר על המצב כיום בירושלים בו שלוש הדתות יכולות לקיים את פולחן הדת שלהן באופן חופשי: "מאז איחוד העיר ב-67, זה הזמן היחיד בו לשלוש הדתות יש גישה חופשית לגמרי. שימו לב לתפילות של יום שישי על הר הבית, וישראל מתאמצת לשמור על המצב הזה. יש משפט באנגלית שאומר: אם זה לא שבור אל תתקנו את זה. מדוע לפתוח את קופת השרצים ולשבור את השלום הזה לכל שלוש הדתות? מה שעושים כרגע זו פריצה ושבירה של המצב בירושלים".
נתניהו אמר עוד כי ראש הממשלה אהוד אולמרט עדיין לא מכחיש זאת. "הוא אומנם אומר שלא נעשה זאת ולא נוותר על ירושלים לפני שנוותר על דברים אחרים, אבל ככה לא מנהלים מו"מ שנראה כמו ברווז צולע".

עיר עמים: נתניהו מזמין את המשך הסכסוך

עמותת עיר עמים, התומכת בחלוקת ירושלים, מסרה בתגובה לדברי נתניהו בכינוס ירושלים כי "עמדות כשל נתניהו אשר שוללות באופן קטגורי דיון על הסדרים מדיניים בעיר, מזמינות את המשך הסכסוך בירושלים, את המשך הניכור והאיבה בין תושביה ואת המשך האפליה של תושביה הפלשתינים".
מנכ"ל הארגון עמוס גיל הוסיף: "ניתן היה לצפות מנתניהו כי בניגוד לרב הראשי עמר, הוא יידע לעשות את האבחנה בין ירושלים של מטה לירושלים של מעלה, ולהבין כי אין דין כפר עקב, ג'בל מוכאבר ומחנה הפליטים שועפאת כדין הכותל המערבי, וכי אם ברצוננו להפוך את ירושלים לעיר המאפשרת לחיות בה, מחובתנו לחדול מהרטוריקה הקטגורית המתנגדת לכל הסדר בעיר שמעולם לא הייתה באמת מאוחדת".

תאריך:  20/02/2008   |   עודכן:  20/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לתקוף בעזה בלי פרורפורציות"
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
דברים מפוכחים ורציניים
פעם מר"צ  |  20/02/08 13:59
2
מאחל לך אכזבה נעימה . ל"ת
מאיר דרום  |  20/02/08 14:23
3
ממשיך לדבר שטויות בלי שום
ש.הכנעני  |  20/02/08 14:24
4
אולמרט בא בשביל לגנוב
גזבר  |  20/02/08 14:37
5
צודק, מה לעשות?! ל"ת
מכיר ויודע  |  20/02/08 14:48
6
לתת עצות אחיתופל זה קל מאד לא?
מלכה  |  20/02/08 15:09
7
לא נתניהו צודק
יהורם  |  20/02/08 15:20
8
אולמרט ולבני כבר מכרו את ירושל ל"ת
מושחתים נמאסתם  |  20/02/08 15:24
9
הצהרות חסרות אחריות
michali  |  20/02/08 15:49
 
- לא כאשר נצים ישבו לו על הגרון
קוסם  |  20/02/08 16:47
10
דברים כדרבנות - זו מנהיגות!
קוסם  |  20/02/08 15:57
11
פעם ראשונה בחיי אני מסכים איתו
מחפש פופולריות  |  20/02/08 16:23
12
צודק
מרגלית בן עמי  |  20/02/08 16:33
13
הפרופורציות יהרגו אותנו !
א.ל. רמת-גן.  |  20/02/08 16:50
14
סוף סוף מישהו רציני ל"ת
Krendel  |  20/02/08 18:36
15
נתניהו המנהיג האחד והיחיד
m.s  |  22/02/08 11:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
הממשלה החליטה על הקמת מיתקן לגז טבעי נוזלי    הכריזה על גיוון ספקי הגז הטבעי כיעד אסטרטגי בניהול מדיניותה בתחום האנרגיה    המטרה - הפחתת התלות בספקי הגז הטבעי הקיימים והגברת התחרות    ספקי החשמל יחוייבו לרכוש גז מהמיתקן
איתי ברק
תשעת חברי הסיעה מוחים על החלטת הממשלה להקפיא את הבנייה בירושלים    כאות מחאה על המשא-ומתן בסוגיית ירושלים וכאות הזדהות עם תושבי שכונות שהבנייה בהן מעוכבת - תתקיים ישיבת הסיעה הקרובה בשכונת הר חומה
איתי ברק
הוועדה הבין-משרדית לטיפול בבעיית האלימות במשפחה הוקמה על-פי החלטת ממשלה בפברואר 1998 ועד כה לא באו לידי ביטוי המלצותיה בחקיקה    התיקון לחוק למניעת אלימות במשפחה מבקש לקבוע כי בית המשפט לא ידחה בקשה למתן צו הגנה, אלא לאחר שנתן למבקש/ת הזדמנות להשמיע את טענותיו בפניו
יפעת גדות
ההערכות הן כי בארצות הברית, בשנת 2008, יהיו 1,437,180 מקרים חדשים של סרטן - 745,180 בקרב גברים ו-692,000 בקרב נשים, כמו גם 565,650 מקרי מוות מסרטן בקרב גברים ו-271,530 מקרי מוות מסרטן בקרב נשים
גלית יצחק
משרד התמ"ת מזהיר את הציבור מפני השימוש בסוללות ליתיום נטענות    ה-CPSC בארה"ב מזהיר, כי הסלולה עלולה לגרום לצעצוע להתחמם, להתלקח ואף להתפוצץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il