X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הורחבו הסנקציות נגד סוריה כדי ללחוץ עליה לאפשר הסדר בלבנון ארצות הברית רומזת כי תפעל למנוע את כינוס הפסגה הערבית שתתקיים בדמשק בחודש מרס
▪  ▪  ▪
לחץ על אסד [צילום: AP]

ארה"ב החמירה (יום ה', 21.2.08) את הסנקציות על סוריה, בגלל מעורבותה במשבר הפוליטי בלבנון. משרד האוצר בוושינגטון הודיע כי הוא מקפיא את כל נכסיו של רמי מחלוף, בן דודו של נשיא סוריה בשאר אל אסד, במסגרת הרחבת הסנקציות ו"הטלתן על פקידים סוריים המעורבים בשחיתות ציבורית".
האוצר האמריקני מאשים את מחלוף, איש עסקים סורי רב עוצמה, כי הוא מפיק טובות הנאה שלא כדין משחיתות המשטר הסורי, ולכן נכסיו בתחומי ארה"ב יוקפאו. סנקציה נוספת היא איסור על אמריקנים לקיים עסקים עם מחלוף.
נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש פרסם (יום ד', 13.2.08) צו המאפשר לנקוט צעדים כאלה נגד סוריה. "השחיתות הסורית פוגעת ביציבות ובשלום בעירק ובשטחים הפלשתינים וחותרת תחת הריבונות של לבנון שכנתה", נאמר בהודעת משרד האוצר האמריקני.
בלבנון אין נשיא מאז תום כהונתו של הנשיא הפרו-סורי אמיל לאחוד בנובמבר 2007, והאופוזיציה, המקבלת הוראות מדמשק, מונעת את כינוס הפרלמנט לבחור בנשיא חדש. עד כה נדחה כינוס הפרלמנט עד כה 14 פעמים, וארה"ב טוענת כי סוריה בוחשת בפוליטיקה הלבנונית.
"הסנקציות של ארה"ב מיועדות להגביר את הלחץ על דמשק לנקוט עמדות יותר אחראיות", אמר דייויד וולץ', הממונה על עניני המזרח התיכון במשרד החוץ בוושינגטון. "אנחנו עושים זאת משום שאנחנו משוכנעים שאם לא תהיה הבנה ברורה של כל אחד בסוריה ומחוצה לה כי יש מחיר למעשי סוריה בלבנון, הם עלולים להתפתות להמשיך בהן", אמר לכתבים. לדבריו, אילו הייתה ממשלת סוריה מוכנה ברצינות לסיים את הקיפאון הפוליטי בלבנון, הייתה נותנת הוראות יותר תקיפות "לכמה מידידיה בתוך לבנון" לגבי התחייבויותיהם ואחריותם.
הפסגה הערבית בסכנה
וולץ' אמר כי המשבר בלבנון עלול גם לסכן את קיומה של ועידת הפסגה של מדינות ערב המתוכננת להתכנס ב-30-29 במארס בדמשק. בתשובה לשאלה אם תבקש וושינגטון מבעלות בריתה הערביות להחרים את הוועידה, אמר: "אינני רואה כיצד יכולה להתקיים ועידת פסגה מוצלחת בנסיבות הקיימות כיום בלבנון".
"אם תתארח הוועידה בדמשק, וכאשר אין פתרון למשבר הפוליטי בלבנון ורבים מהלבנונים מאשימים את סוריה, לסוריה יש אחריות כבדה מאד וחשובה למצב", אמר.
ארה"ב גם מאשימה את סוריה ברצח ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי ב-2005. סוריה מכחישה זאת בכל תוקף.

תאריך:  21/02/2008   |   עודכן:  21/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתי אפללו
הנפגעים העיקריים מינואר השחור הם עובדי התעשייה האווירית ועמיתי פריזמה    לנוכח התשואה השלילית החריגה מיהרו בתעשייה האווירית להראות למנהל ההשקעות קושליביץ את הדלת
איציק וולף
ראש הממשלה הגיע במפתיע לבקר את נהג המונית שעינו נעקרה באכזריות על-ידי שני צעירים    לאולמרט התלוו גם השרים דיכטר והרצוג
משה ריינפלד
סטיב רייט שרצח חמש פרוצות בעיר איפסוויץ' וביתר את גופותיהן נתפס לאחר מצוד ענקי והורשע על סמך דנ"א וסיבים
משה ריינפלד
150,000 סרבים הפגינו נגד עצמאות קוסובו וכמה מהם פרצו לבניין השגרירות הריק והעלו אותו באש    מאוחר יותר נמצאה במקום גופת אדם חרוכה
מערכת ONE
המחבט מס' 1 של ישראל הפסידה לסינית המדורגת 29 בעולם בשתי מערכות 6:1 ו-6:3 והודחה בשלב שמינית הגמר    לי תפגוש בסיבוב הבא את ילנה ינקוביץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il