X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר מכון הייצוא אומר כי למרות שחל גידול בשנים האחרונות בייצוא הביטחוני מישראל - נתח השוק של ישראל מתוך שוק בהיקף 1.3 טריליון דולר בשנה הוא עדיין קטן בסוף השבוע ננעל בדרום-מזרח אסיה הסלון האווירי בסינגפור, שבו הציגו במסגרת הביתן הלאומי 8 חברות מישראל
▪  ▪  ▪
מל"טים: רכש ב-45 מיליארד דולר בעשור הקרוב [צילום: התעשיה האווירית]
הסלון בסינגפור: אהוד ברק, דוד ארצי, ומפקיד חיל-האוויר האלוף אליעזר שקדי

27,210 מטוסים אזרחיים עד 2025

התעשיות הביטחוניות בישראל סובלות מירידה ברווחיות בעסקות מכירות הנשק והמערכות למדינות זרות, העלולה לפגוע משמעותית בביצועיהן העסקיים. היקף הייצוא של תעשיות הביטחון/תעופה הגיע בשנת 2007 לכ-5 מיליארד דולר, ולדעת גורמים המעורים בייצוא הביטחוני, קל לשער את ההשפעה ההרסנית של הקריסה בשער הדולר בישראל על החברות המבצעות עסקות בדולרים.
יו"ר מכון הייצוא, דוד ארצי, המכהן גם כסמנכ"ל התעשיה האווירית, אומר כי אכן נשחקה הרווחיות מעסקות הייצוא כתוצאה מהשחיקה המשמעותית בשער הדולר מול השקל. לדברי ארצי, למרות שחל גידול בשנים האחרונות בייצוא הביטחוני מישראל, נתח השוק של ישראל עדיין קטן ולפיכך קיים פוטנציאל רב להתרחבות.
לדברי ארצי, היקף השוק העולמי של תעשיות הביטחון והתעופה מוערך בכ-1.3 טריליון דולר - וצפוי להגיע בשנת 2009 לכ-1.4 טריליון דולר. שוק המטוסים ללא טייס, שבו עוסקות כמה חברות ישראליות שבראשן התע"א ואלביט מערכות, מוערך בכ-54 מיליארד דולר בעשור הקרוב. מסתמן מעבר לכלי טייס בלתי מאוישים גם באפליקציות אזרחיות, וישראל היא שחקנית מובילה בשוק זה - עם המספר הגדול ביותר של שעות טיסה מבצעיות למל"טים בצבאה".
שוק התעופה האזרחית מוערך בכ-2.6 טריליון דולר, במהלך 20 השנים הבאות. עד לשנת 2025 צפוי ביקוש ל-27,210 מטוסי נוסעים חדשים, והחברות מצפון אמריקה מובילות עם צפי לרכישה של כ-9,500 מטוסים חדשים. אחריהן נמצאות מדינות אסיה והפסיפיק, עם כ-8,000 - ואירופה, עם 6,600 מטוסים.
"מניתוח מדדים טכנולוגיים בהשוואה בינלאומית", ממשיך ראש מכון הייצוא, "עולה בבירור יתרונה של ישראל בפרמטרים טכנולוגיים שונים. כך למשל, דורגה ישראל במקום הרביעי בנגישות וזמינות לטכנולוגיות מתקדמות, דירוג שנעשה על-ידי הפורום הכלכלי העולמי בדוח התחרותיות העולמי 2007-2008. ישראל גם דורגה במקום השלישי בעולם בזמינות מדענים ומהנדסים, במקום החמישי בזמינות הון סיכון, ובמקום החמישי בעולם במספר פטנטים למיליון נפש".
בסוף השבוע ננעל בדרום-מזרח אסיה הסלון האווירי בסינגפור, שבו הציגו במסגרת הביתן הלאומי התעשיה האווירית, אלביט מערכות, אלישרא, תדיראן קשר, רפאל, הנדסת הידרו-מכניקה, בנטל, אורביט, ראדא והאגף לסיוע בייצוא ומכירת עודפי צה"ל - סיב"ט. הביתן השתרע על שטח של כ-1,000 מ"ר, והתצוגה התמקדה בנושאים הביטחוניים המעסיקים את ישראל והעולם בשנת 2008. הסלון שחשיבותו עולה מדי שנה לצד התערוכות המובילות בלה-בורז'ה שבצרפת ובפארנבורו בבריטניה, מתקיים אחת לשנתיים והשתתפו בו השנה כ-900 מציגים מ-42 מדינות, עם כ-80,000 מבקרים מרחבי העולם שביניהם ראשי מדינות, בכירי מימשל, ראשי צבאות וקניינים.
בביתן נערכה פעילות שיווקית נרחבת לחברות, לרבות תיאום מפגשי אחד על אחד עם שחקנים אסייתיים מובילים. ישראל ניסתה לעניין את מדינו האזור בכלי טייס בלתי מאוישים שמרביתם נוסו בתנאי קרב, מערכות ניהול לפלטפורמות אוויריות וימיות, ומערכות אוויוניקה למטוסי קרב, מסוקים ומל"טים; חידושים במנועים - כולל מנוע היברידי למל"טים - מערכות הגנה אווירית.

תאריך:  23/02/2008   |   עודכן:  24/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחיקה ברווחיות הייצוא גם בעסקות ביטחוניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל קונפורטי
ככל הנראה, מדובר בפגיעת טיל קרקע קרקע שכוון לעבר מחבלים שהתכוננו לשיגור מרגמה    שם ההרוג היחיד שזוהה עד כה: מוחמד א-זעאנין בן 20
משה ריינפלד
שר הנפט הסורי מסר כי במרס יושלם השלב השלישי של הצינור שיזרים גז טבעי ממצרים, דרך ירדן, לבנון, סוריה וטורקיה
מערכת ONE
דיווחים באיטליה: נשיא מילאן העשיר הודיע שאם המאמן לא יצליח להוביל את הרוסונרי לחצי גמר ליגת האלופות הוא יוחלף על-ידי מרצ'לו ליפי
אליסף דעואל
חלק מהאוהדים באנגליה מכנים אותו גביע חוסר העניין אבל התואר ה-3 בחשיבותו סיפק את יריית הזינוק של המנג'רים הגדולים    מחר גם גרנט ייכנס לרשימה?
משה ריינפלד
חברת תקשורת הודתה ששגתה כשייחסה לו את האמירה: "היטלר היה בחור טוב"    נורווגי: גיליתי ציורים של היטלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il