X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארבעה ממתנגדי משטר קסטרו בקובה שהיו כלואים חמש שנים שוחררו וסיפרו לעיתון הלונדוני "סנדיי טלגרף" על אימי הכלא הקובני
▪  ▪  ▪
עינוי מתנגדי משטר. האחים ראול ופידל קסטרו (צילום AP)

ארבעה ממתנגדי משטרו של פידל קסטרו בקובה, ששוחררו לאחר מאסר של חמש שנים בכלא הקובני, חשפו (שבת, 23.2.08) את הצד האפל של המשטר. הארבעה, חוסה קסטיו, עומר הרננדס, אלחנדו גונזלס ופדרו אלוורס, סיפרו על המכות שספגו בדרך קבע, על העונשים השרירותיים ועל התקופות הממושכות ששהו בהן בתא בודד על מיטת בטון.
הארבעה הגיעו לספרד כדי להתאחד עם משפחותיהם. הם סיפרו כיצד משטרו של קסטרו מענה ומתעלל באסירים פוליטיים בחמישים שנות שלטונו. הארבעה הם חלק מקבוצה של 75 מתנגדי משטר שנעצרו ב-2003 בקובה. המעצרים עוררו גל מחאות בינלאומי. הנימוק הרשמי לשחרורם היה "סיבות בריאות". אבל סבורים כי מה שהשפיע על שלטונות קובה לשחררם היה לחץ כבד שהפעילה ממשלת ספרד. לכל העצורים יש בני משפחות בספרד.
קסטיו, בן 50, עיתונאי שכתב מאמרי ביקורת על המשטר, סיפר בראיון לעיתון "סנדיי טלגרף": "זה היה נורא. זה היה כמו להיות במדבר זמן רב בלי מים, אין מזון, מענים אותך ומשפילים אותך. זה לא היה עינוי לפי הספר, עם מכות חשמל, אלא אכזרי ומשפיל. הם היכו אותך בלי כל סיבה אפילו אם היית בבית חולים. בזמנים אחרים היו עושים עליך חיפוש בלי כל סיבה, מפשיטים אותך עירום ומשפילים אותך. היה שם מפקד מסוים אחד, בכלא בסנטה קלרה, שנהנה באופן מיוחד להכות אסירים".
קסטיו, הטוען שנשלל ממנו טיפול רפואי בסוכרת ובבעיות לב, הוסיף: "אנחנו איננו יותר מאשר השתקפות של המחיר האנושי של המאבק שמנהל העם הקובני".
על מיטת בטון
58 מתוך 75 האסירים מ-2003, עדיין נמקים בכלא. מעריכים כי 250 אסירים פוליטיים כלואים בבתי סוהר של קובה. קסטיו אמר כי אין תקווה רבה שפרישתו של "אל-קומנדנטה", הלא הוא פידל קסטרו, מההנהגה, תביא לידי שינוי של ממש. "שום דבר לא ישתנה. הוא יוסיף למשוך בחוטים מאחורי הקלעים. התפטרותו היא אולי צעד קטן אבל יש לי הסתייגות ממנה. שוחררנו רק משום שקסטרו רוצה לשפר את תדמיתו לאחר שפגע כה קשה בזכויות האדם. הוא עדיין נוכח. הוא רוח רפאים השולטת במדינה".
עומר הרננדס, פועל פלדה, בשנות ה-50' לחייו, נכלא בגלל פעילותו באופוזיציה. הוא נפצע בתאונה בעת שהועבר מכלא אחד לאחר ב-2004. הוא גם סבל מבעיות בריאותיו בכלא, רגל שבורה, עצם צוואר שבורה. הוא אומר כי הוחזק במעצר מבודד בתא שגודלו ארבעה מטרים רבועים עם מיטת ביטון. בסך-הכל היה כלוא 21 שנה מחייו בבתי סוהר בגלל התנגדותו למשטר. הוא נידון ל-20 שנות מאסר לאחר שהורשע באשמת שווא של סיוע לשירותים החשאיים של ארה"ב.
בהודעה שפרסם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, שיבח הארגון את שחרורם של הרבעה כ"צעד חיובי", אך קרא לראול קסטרו, הנשיא בפועל של קובה, לשחרר גם את שאר האסירים הפוליטיים.

תאריך:  23/02/2008   |   עודכן:  23/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
המשלחת דנה באל עריש בפתיחת הגבול בין מצרים לרצועה    החמאס: מצרים הבטיחה לשחרר את אנשינו שנעצרו בסיני בינואר
דרור מרום
המשרד מעוניין לשפר את מקצועיות ותדמית הענף - והוא יעודד את התעסוקה בתעשיית התיירות על-ידי הקצאת 3.5 מיליון שקל לתוכנית חדשה להכשרה מקצועית    תופעל תוכנית לעידוד התעסוקה בקרב חיילים משוחררים
דרור מרום
זאת - ביוזמת קרן מרקסטון שנכנסה לשותפות בחברה המייצרת    העובדה שכלי הרכב האלה נרכשו על-ידי צה"ל עשויה לסייע רבות בשיווקם בחו"ל    הרכב הזה משמש לטיולי שטח ולשימוש תעשייתי כרכב המגיע לכל אתר והוא מצטיין בכושר עבירות גבוה, כולל חציית נהרות וטיפוס הרים
משה ריינפלד
שר סרבי: ארה"ב אשמה בהצתת שגרירותה משום שהכירה בקוסובו    200 ממשתתפי ההפגנות האלימות ביום ה' בבלגרד נעצרו
דרור מרום
יו"ר מכון הייצוא אומר כי למרות שחל גידול בשנים האחרונות בייצוא הביטחוני מישראל - נתח השוק של ישראל מתוך שוק בהיקף 1.3 טריליון דולר בשנה הוא עדיין קטן    בסוף השבוע ננעל בדרום-מזרח אסיה הסלון האווירי בסינגפור, שבו הציגו במסגרת הביתן הלאומי 8 חברות מישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il