X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דובר משרד החוץ קורא בעקבות דוח סבא"א להגביר את הלחץ על אירן הדוח קובע שאירן החלה לפתח דור חדש של סרכזות להעשרת אורניום
▪  ▪  ▪
שרת החוץ ציפי לבני [צילום: AP]

משרד החוץ הביע (מוצ"ש, 23.2.08) תקווה כי הקהילה הבינלאומית תגביר את לחציה על אירן על-מנת להבטיח שתישלל ממנה האפשרות להשיג נשק גרעיני.
בהודעה שהוציא דובר המשרד על-רקע דוח מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שפורסם במהלך השבת, טוען משרד החוץ כי הדוח חוזר ומאשר את חששותיה של מדינת ישראל ושל הקהילה הבינלאומית כי אירן מתמידה בחתירתה לנשק גרעיני.
הדוח מבהיר כי אירן ממשיכה בהעשרת אורניום ובפעילויות אחרות תוך הפרת החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. הדוח קובע כי אירן עוסקת בפעילויות אשר הינן חלק מפיתוח נשק גרעיני (weaponization).
משרד החוץ מסר עוד כי קביעה זו ואחרות בדוח מחזקות, בראייתה של ישראל, את הצורך בהמשך חקירה מקיפה ומעמיקה של מכלול פעילויותיה הגרעיניות של אירן נוכח הערמת מכשולים נמשכת מצד טהרן על חקירת סבא"א ונוכח התמדה באי-ציות להחלטות מועצת הביטחון.
לאחרונה מתגבשת ההכרה במשרד החוץ שהעולם החל להכיר באיום הנשקף מצד אירן. בהנחיה שפרסם המשרד בקרב נציגויות ישראל בעולם ניתנה הנחיה להגביר את הלחץ המדיני שיגרום לסנקציות נגד טהרן.
תוכנית הגרעין האירנית לא הושעתה
בדוח של סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית בווינה נכתב שאירן לא השעתה את תוכנית העשרת האורניום. הדוח נוזף באירן על שסיפקה מידע חסר על תוכניתה הגרעינית השנויה במחלוקת. הדוח גם מציין כי אירן החלה לפתח דור חדש של סרכזות להעשרת אורניום.
מועצת הביטחון כבר הטילה על אירן שני סבבים של סנקציות. מעצמות המערב לוחצות להטיל עליה סבב שלישי בגלל המשך סירובה לשתף פעולה בנושא ההעשרה.
סוכנות האו"ם טוענת כי טהרן סיפקה מידע נוסף על פעילויותיה הגרעיניות שעושה את התמונה ברורה יותר, אך מוסיפה כי עדיין אין הסוכנות מסוגלת לקבוע פסק דין סופי בעניין שאיפותיה הגרעיניות של אירן. המידע שנמסר, סופק על בסיס אד-הוק ולא באופן עקבי ומושלם, נאמר בדוח.
ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-ברדעי, שהציג את הדוח בווינה, אמר כי הסוכנות השיגה התקדמות טובה בהבהרת הסוגיות החשובות בעניין פעילותה הגרעינית של אירן בעבר. "ואולם אין די בכך, לדעתי", אמר. הוא קרא לטהרן לעמוד בהסכם המתיר לפקחי הסוכנות לבצע בדיקות מפורטות יותר, לעתים בדיקות פתע, במתקניה הגרעיניים".
בסיכום הדוח קרא אל-ברדעי לאירן "לעשות את כל הצעדים הנחוצים" שדרשו ממנה מועצת הנגידים של הסוכנות ומועצת הביטחון, לעשות כדי "לבנות אמון" לגבי אופי תוכניתה הגרעינית.
אירן עומדת על זכותה להפעיל את תוכניתה הגרעינית, אך מעצמות המערב חוששות כי היא עלולה להשתמש בטכנולוגיה של העשרת האורניום לא רק לייצור דלק לתחנת כוח גרעינית אלא גם לייצור ליבה של פצצת אטום".
פיתוח טיל חללי
הסוכנות בווינה ואירן הסכימו באוגוסט 2007 על לוח זמנים שבו תיתן אירן תשובות על היבטים של פעילויותיה בעבר בתחום הגרעין, שעוררו חששות. בכיר בסוכנות טען כי מה שכונה "תוכנית העבודה" בוצע במלואו למעט משימה חשובה אחת.
הדוח שפורסם כעת מזהה את המשימה שלא בוצעה כבירור הסוגיה הנוגעת למחקר האירני בחומרי נפץ ובפיתוח טיל חללי שיחדור מחדש לאטמוספירה. "זהו עניין לדאגה חמורה, והוא קריטי להערכה של הממד הצבאי האפשרי של תוכנית הגרעין האירנית", נאמר בדוח.
אל-ברדעי הדגיש כי עד שתספק אירן את המידע הנחוץ ותבצע את הפרוטוקול של הבדיקות, לא תהיה הסוכנות מסוגלת לספק הבטחות אמינות כי אין לאירן פעילויות וחומרים גרעיניים בלתי מוצהרים.
לפני פרסום הדוח הודיע איש הדת הבכיר של אירן, האייטוללה מוחמד אימאמי קשאני, למתפללי יום ו' בטהרן כי מועצת הביטחון אינה מסומכת לטפל בענייני הגרעין האירניים. "אנחנו עומדים על המשך דרכנו ולא ניסוג אפילו צעד", אמר.

תאריך:  23/02/2008   |   עודכן:  24/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החוץ: "הדוח מאשר את חששותינו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
nice
Jonathan  |  3/04/08 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בכיר ביאהו שלח דואר אלקטרוני לעובדי מיקרוסופט ובו הבטיח להימנע מפיטורי ייעול    נחפש משרה אחרת לכל עובד מוכשר
משה ריינפלד
ארבעה ממתנגדי משטר קסטרו בקובה שהיו כלואים חמש שנים שוחררו וסיפרו לעיתון הלונדוני "סנדיי טלגרף" על אימי הכלא הקובני
משה ריינפלד
המשלחת דנה באל עריש בפתיחת הגבול בין מצרים לרצועה    החמאס: מצרים הבטיחה לשחרר את אנשינו שנעצרו בסיני בינואר
דרור מרום
המשרד מעוניין לשפר את מקצועיות ותדמית הענף - והוא יעודד את התעסוקה בתעשיית התיירות על-ידי הקצאת 3.5 מיליון שקל לתוכנית חדשה להכשרה מקצועית    תופעל תוכנית לעידוד התעסוקה בקרב חיילים משוחררים
דרור מרום
זאת - ביוזמת קרן מרקסטון שנכנסה לשותפות בחברה המייצרת    העובדה שכלי הרכב האלה נרכשו על-ידי צה"ל עשויה לסייע רבות בשיווקם בחו"ל    הרכב הזה משמש לטיולי שטח ולשימוש תעשייתי כרכב המגיע לכל אתר והוא מצטיין בכושר עבירות גבוה, כולל חציית נהרות וטיפוס הרים
רשימות נוספות
ברזיל וארגנטינה יקימו כור גרעיני משותף  /  משה ריינפלד
ארה"ב סיפקה מידע על הגרעין האירני  /  איציק וולף
"ממשלת בריטניה חששה להרגיז את ישראל"  /  משה ריינפלד
פצצת האטום של היטלר  /  עמי דור-און
הזוג הבוגדני המוזר  /  עמי דור-און
פטפטת אטומית  /  עמי דור-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il