X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשות החברות הממשלתיות מעכבת שוב היתר השליטה של פטרוכימיים בבז"ן מתנגדת לאחזקות נבזלין בחברה
▪  ▪  ▪
נבזלין [צילום: AP]

למעלה משנה חלפה מאז מכירת השליטה בבז"ן ורשות החברות הממשלתיות מעכבת שוב את האישור השליטה בפטרוכימיים. לאחר שהרשות דחתה את מועמדותו של תאגיד גלנקור, מתנגדת כעת רשות החברות לכך שאיש העסקים ליאוניד נבזלין יהיה מבעלי השליטה בפטרוכימיים, ולכן היא מעכבת את אישור העברת השליטה כל עוד נבזלין מחזיק בה. החברה לישראל וסקיילקס שבשליטת פטרוכימיים הם אלה שהשתלטו על בז"ן עם מכירות גרעין השליטה בה לפני כשנה.
פטרוכימיים נמצאת בשליטת דיוויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל וחברת אלדר (לשעבר מנטפ) שנמצאת בשליטתו של ליאוניד נבזלין. עד כה, נמנעה רשות החברות הממשלתיות מלתת את ההיתר לפטרוכימיים בשל הצטרפותה של גלנקור אליה, ככל הנראה, בשל העובדה ש-4% ממחזורה של גלנקור, אחת מחברות הסחר בקומודיטיס הגדולות בעולם, מגיע ממדינות עוינות לישראל. לאור זאת, רכשה פטרוכימיים את חלקה של גלנקור בגרעין השליטה לפני מספר חודשים. כעת, מתנגדת הרשות לאחזקות של נבזלין בחברה.
מחברת PCH נמסר בתגובה להחלטה כי "התנהלותם המקוממת של גופי המדינה הנוגעים בדבר בהפרטת בז"ן ופסילתם של כל המשקיעים הזרים - חברה רב-לאומית מהגדולות בעולם בתחום האנרגיה ומשאבי הטבע וחברת אלדר - מהווה תמרור אזהרה לכל משקיע זר המעוניין להשקיע בישראל.
"יכולה היתה המדינה לקבוע מראש כי משקיעים זרים אינם יכולים להשתתף ובכך לחסוך למשקיעים הזרים את עוגמת הנפש, ההוצאות הכספיות הרבות והמיותרות ואת הסחבת שנמשכה למעלה משנה, שלא לדבר על המעשה החמור ביותר של הדלפת החומרים העסקיים הסודיים ביותר של המשקיעים הזרים בקבוצה לרוסיה, תוך גרימת נזקים בלתי הפיכים. חבל, שבמקום לעודד השקעות זרות בישראל - המדינה מרחיקה משקיעים זרים ממנה".
לאוניד נבזלין הגיב על ההחלטה ואמר: "אני מוכן לקיים כל תנאי שיניח את דעתן של הרשויות המוסמכות במדינה, כך שיתאפשר לקדם את העסקה. אני מאמין בכלכלה של מדינת ישראל ואמשיך להשקיע בה".

תאריך:  24/02/2008   |   עודכן:  24/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה רוצה את נבזלין מחוץ לבז"ן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
ועדת סל התרופות החלה בסדרת דיונים, במהלכם ייבחרו הטכנולוגיות והתרופות שייכללו בסל התרופות לשנת 2008    מחוץ לדיון מפגינים עשרות חולים
דרור מרום
האם יחסי הכלכלה הענפים של ישראל ויפן צריכים סיוע מראש הממשלה? - כך חושבים בלשכת אולמרט, שהחליטה לצרף לנסיעתו המדינית לארץ השמש העולה משלחת מורחבת של אנשי עסקים ותעשיינים    בשנת 2007 גדל הגירעון המסחרי של ישראל עם יפן בכ-96% - והגיע ל-1.17 מיליארד דולר
מחלקה ראשונה
ביום שישי, לאחר שהודה בחקירתו בעבירות המיוחסות לו, שוחרר האנה בתנאים מגבילים: הפקדת מזומן לטובת בית המשפט על-סך 220,000 שקל, ערבות עצמית על-סך 400,000 שקל, ערבות צד ג' על-סך 400,000 שקל, צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום ועוד
דרור מרום
לראשונה: משרד התיירות מחפש גורמים בינלאומיים לחידוש תשתית המלונות    המתחם הראשון שבו ייבנו מלונות בעכו - חאן אל-עומדן בעיר העתיקה    המנכ"ל: "היעד הוא גידול של 20% בכמות התיירות בשנת 2008 - ומצב ההזמנות המעודכן מצביע על מחסור צפוי בחדרי מלון"
אלעזר לוין
הפניקס ממשיכה בעסקה זו במדיניות של הרחבת עסקי הביטוח שלה, בייחוד בתחום הפנסיוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il