X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר הודעת נגיד בנק ישראל חלה עלייה של כ-1.5% בשער המטבע האמריקני במשק המקומי בפתיחת המסחר הבוקר עלה השער ב-1.15% בנק הפועלים מיהר להודיע כי בעקבות המהלך הוא החליט להוריד הריבית שהוא גובה מהלקוחות איגוד לשכות המסחר ומכון הייצוא הביעו תמיכה גורפת בצעד של הבנק המרכזי - כצפוי
▪  ▪  ▪
לין, תמיכה גורפת

ארצי, צימצום הספקולטיביות

דרור מרום
פישר הוריד הריבית בחצי אחוז

בעקבות הודעת בנק ישראל על הורדת הריבית במשק בשיעור של 0.5%, חלה אמש עלייה של כ-1.5% בשער הדולר - שהייתה צפויה והוגדרה כאחת ממטרותיה של הורדת הריבית החריגה בהיקפה. הבוקר (יום ג', 26.2.08) חלה עלייה מתונה יותר בשער הדולר - 1.15%.
המהלך המשמעותי הראשון מצד גורמי המשק הגיע כבר אמש, כאשר הנהלת בנק הפועלים החליטה כי תופחת ריבית הפריים שלה ב 0.5% - לשיעור של 5.25%. הפחתת הריבית תהיה בתוקף החל מיום חמישי הקרוב (28.2.08). הריבית על אשראי מאושר של הבנק הגדול במדינה תופחת באותו השיעור, לרמה של 8.75%, ואילו התוספת לריבית חריגה תישאר ללא שינוי - 3.5%. הריבית על אשראי חריג תופחת במחצית האחוז - ל-12.25%.
הבוקר הלך בנק דיסקונט בעקבותיו, והודיע גם הוא על שינויים בשיעורי הריבית: ריבית החובה הבסיסית (פריים), תפחת ב-0.5% לשנה ותעמוד על 5.25% - במקום 5.75% כיום. לא יהיה שינוי בעמלת הקצאת האשראי בחשבונות העסקיים, העומדת היום על 0.45% לרבעון, וכן לא יהיה שינוי בעמלת הקצאת האשראי בחשבונות הפרטיים העומדת כיום על 12 שקל לרבעון ונגבית מראש.
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הודיע כי הוא תומך כמובן בהחלטת נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, להוריד את שיעור הריבית. הסוחרים והתעשיינים עמדו בראש הדורשים ממקבלי ההחלטות לבצע מהלכים מעין זה במטרה לייצב את שער הדולר, שצניחתו גרמה להם להפסדים כבדים. "ההחלטה נכונה ומתקבלת בלשכות המסחר בסיפוק", אמר לין, "ויש לראות בהפחתה זו תחילתה של מגמה - ולא צעד סופי. אולם, כמובן שהפחתת הריבית חייבת להיעשות היום בצורה שקולה ומדודה, תוך בחינת השפעותיה על היציבות ועל צמיחת המשק לאחר כל צעד וצעד".
גם יו"ר מכון הייצוא, דוד ארצי, "הביע הערכה" להחלטת פישר. הייצואנים היו הנפגעים העיקריים מרמתו הנמוכה של הדולר - שהפחיתה את הכנסותיהם מהעסקות ואת הרווחיות מהן. "אני מקווה", אמר ארצי, המכהן גם כסמנכ"ל התעשיה האווירית, המייצאת את רוב תוצרתה, "כי הורדת הריבית תצמצם את הפעילות הספקולטיבית במסחר במטבע חוץ. אני מעריך את הנגיד על שיקול דעתו המקצועי ועל העובדה שבקבלת ההחלטה ראה לנגד עיניו את כל הפרמטרים הכלכליים. אני גם מקווה כי הורדת הריבית תתרום לשינוי מגמת ירידת שער הדולר - ושהתחזקות הדולר בעולם תסייע להמשך המגמה ותביא לשינוי שהייצואנים כל כך זקוקים לו. עם זאת, אני מצפה למספר צעדים משלימים מצד משרד האוצר - ליישום מסקנות הוועדה לבחינת כלי הסיוע לייצואנים שנפגעו עקב שחיקת שער החליפין של השקל מול הדולר האמריקני".

תאריך:  26/02/2008   |   עודכן:  26/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העיתונאי מנחם הורוביץ נותח הלילה ברגלו וכעת הוא מתאושש    אשתו תחייה תיארה את שעבר עליו בעת התאונה
גיא ליברמן
אקזיט חלומי: האחים עופר ישלמו 26 מיליון דולר לרפי אדרי תמורת קרקע שרכש לפני שנתיים ב-9 מיליון דולר בלבד
רות אברהם
השופטים אישרו עסקת הטיעון ודחו עתירות בשתי שאלות מרכזיות. בשלישית נחלקו והכריעו בעד היועמ"ש    בראשי: יום שחור למערכת המשפט    נפגעות אלימות מינית: לא נשתוק
הילה רז
יוסף גרינפלד, יצחק גרוסמן ואיתן רכטר זוכו היום מהאישומים בעבירות ני"ע
עידן יוסף
המוסדות הם של אגודת הצדקה האיסלאמית בחברון    חלק מרכוש האגודה הוחרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il