X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אבו מאזן מאשים את חמאס בפגיעה קשה באינטרס הלאומי הפלשתיני ובאחריות לסבל ברצועת עזה קורא להפסקת שיגור רקטות הקסאם לעבר ישראל
▪  ▪  ▪
אבו מאזן - נחרץ וכועס [צילום: AP]

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מביע תקווה כי בשנת 2008 - כפי שנקבע בוועידת אנאפוליס, ניתן יהיה להגיע להסדר קבע עם ישראל. אבו מאזן חוזר על עמדותיו הנוקשות כלפי שלטון החמאס ברצועת עזה, טוען כי הארגונים החמאס ואל-קאעידה הם בני-ברית, ומאשים את החמאס במדיניות הפוגעת קשות באינטרס הלאומי הפלשתיני.
בראיון לעיתון "אל-חיאת" (26.2.08) אמר בין היתר אבו מאזן את הדברים הבאים:
  • חמאס ואל-קאעידה משתפים פעולה - "אני סבור שאל-קאעידה נמצאת בשטחים הפלשתינים בעזה. תנועת החמאס היא זו שהביאה את אל-קאעידה והיא מסייעת לכניסה וליציאה (של הפעילים) בדרכים הידועות... אני סבור שהם (הארגונים חמאס ואל-קאעידה) בני-ברית.
  • טילי הקסאם חסרי ערך - "אמרתי לא אחת שהם טילים חסרי ערך. צריך להפסיק את שיגור רקטות הקסאם, שכן ישראל משתמשת בהם באמתלה להמשיך את המתקפה נגד העם הפלשתיני... ישראל סוגרת את המעברים בתירוצים קטנים או גדולים ששמם הטילים. עלינו להתחיל מהמשבצת הראשונה. להפסיק את שיגור הטילים ולדרוש מישראל לחדול מפעולותיה נגד העם הפלשתיני ולפתוח את המעברים כרם שלום, קרני, עוג'ה וארז... בסוגיית מעבר רפיח יש לחזור להסכם המחומש התקף (מ-2005) ואח"כ לדון בשינויו אם נמצא שיש בכך צורך".
  • חמאס פוגע באינטרסים הלאומיים - "חמאס הינה תנועה בלתי דמוקרטית שאינה מאמינה בדמוקרטיה. היא עלתה (לשלטון) באמצעות הדמוקרטיה ואח"כ התנכרה לה... היא מעוניינת להקים אמירות (איסלאמית) בעזה... (מדיניות חמאס) מחלישה ככלל את העמדה הפלשתינית (במו"מ), את החזון הפלשתיני ואת המפעל (הלאומי) הפלשתיני... (על חאלד משעל) להכיר בכך שבוצעה הפיכה (נגד הרשות הפלשתינית בעזה ביוני 2007), לאחר מכן עליו להכיר במקורות הסמכות הלגיטימית ובהם היוזמה הערבית ואז נלך לבחירות".
  • תקדים עזה לא יחזור בגדה - "אני משוכנע בכך שחמאס הטמין את חומרי הנפץ בשני מקרים על-מנת לרצוח אותי... הפעם הדבר (הפיכה נגד הרשות הפלשתינית בגדה) לא יהיה קל כלל וכלל. לאחר הניסיון בעזה אינני מתיר משחק כפול בנשק. בגדה איננו מרשים לאיש מפתח או חמאס שיהיה לו נשק. כל הסיפור על הנשק של ההתנגדות הוא שקר אחד גדול".
  • מקווה להסדר עוד השנה - "אין מדובר רק בתקוות של הנשיא בוש, אלה הן גם ציפיותינו... אנו מנהלים כעת מו"מ עם ישראל על-יסוד התקווה שנגיע ב-2008 להסדר... ואנו עושים כל מאמץ כדי להגיע להסדר בשנה זו. קיימים מכשולים רבים, והבולט בהם הוא ההתנחלות הישראלית וחובה לסלק מכשול זה. על ישראל להבין שללא הפסקת ההתנחלות ומחויבות (למימוש) מפת הדרכים המדברת על הפסקת ההתנחלות, סילוק המאחזים, פתיחה מחדש של המוסדות בירושלים ונושאים נוספים, המכשולים יישארו במקומם ויפריעו להגיע להסדר".
  • מחויב לפתרון בעיית הפליטים - "הקשיים (הפוליטיים שיש לאולמרט) לא מעניינים אותי. מה שמעניין אותי הוא שירושלים היא אחת משש הסוגיות אשר חובה לכלול אותן בסל אחד, הסל של הסדר הקבע, ואין מקום לדחות הדיון בהן... אני מחויב ליוזמה הערבית... המדברת על מציאת פתרון צודק ומוסכם לבעיית הפליטים ע"פ החלטה 194... לא נסכים לעולם לפתרון של יישוב הפלשתינים בלבנון. לא נסכים לפתרון שיביא לשינוי דמוגראפי בלבנון".

תאריך:  27/02/2008   |   עודכן:  27/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מחשב ימנע כניסת כלי רכב בלתי מורשים לרחבה    נבחנת תוכנית לבניית חניה תת-קרקעית מתחת לרחבת הכותל המערבי
עידן יוסף
מציעה תוכנית אישית להתאמת 30 תוספות    בקרוב: הטבה למשך חודש
עידן יוסף
המלטה חסרת מעצורים הצליחה להתגבר אף על התקן תוך-רחמי בגופה של אחת השימפנזות שנועד לווסת ילודה    שלושה גורים לשלות אימהות, ואבא שובב רק בן 8
עידן יוסף
הקימה מטה שיסייע בעת חירום לקיבוצי עוטף עזה   בראש המטה עומד אל"מ ((מיל.)) יואב מרגלית    בעת חירום, תפעיל התנועה מערך סיוע לקיבוצים בתחומי בריאות רווחה, חינוך, ופעילויות תרבות    בנוסף, משלימה התנועה "תוכנית מדף" במסגרתה קיבוץ עורפי יארח חברים מקיבוץ בעוטף עזה
עידן יוסף
"כאילו כאן" שכתבה דנה אינטרנשיונל ייצג את ישראל באירוויזיון 2008 [צילום: ערוץ 2]
רשימות נוספות
"יכולת גרעינית לאירן ב-2010"  /  איציק וולף
"ישראל מתכננת להקים בית מקדש"  /  יהונתן דחוח-הלוי
ברק: לא לעדכן נהלי פתיחה באש  /  איציק וולף
עוד כישלון צפוי של ההסברה  /  יוסי עבדי
מי הרס את הסיכוי לשלום?  /  יוסף דוריאל
מדוע שונאים במערב את האיסלאם?  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il