X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החקיקה הביאה לסיום תקופה של 26 שנים שבהן הוחלה בישראל חקיקת מס מיוחדת, שתכליתה לנטרל את השפעת האינפלציה בחישוב הרווח לצרכי מס חוק התיאומים שנחקק בשנת 1985, היה עידכון של חוק המיסוי בתנאי אינפלציה משנת 1982
▪  ▪  ▪
בר-און. תעודת בגרות למשק הישראלי [צילום: פלאש 90]
אריאב. שריד אנכרוניסטי"

הכנסת אישרה אמש (ג', 26.02.08) פה אחד את הצעת שר האוצר, רוני בר-און, לבטל את הוראות חוק התיאומים כבר בשנת המס הנוכחית. השר אומר כי אימוץ הצעת החוק מהווה תעודת בגרות למשק הישראלי, והגיע הזמן, לאחר המתנה זהירה של מספר שנים, להיפרד מההתאמה לאינפלציה ולקיים שיטת מיסוי בשפה המוכרת והמקובלת במדינות המפותחות שגם בהן לא נהוגה שיטת מס מותאמת לאינפלציה".
מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, הוסיף כי "החוק הינו שריד אנכרוניסטי לתקופת ההיפר-אינפלציה, והמשק הישראלי עבר מאז כברת דרך ארוכה ונמצא כבר מספר שנים ביציבות מחירים. ביטול חוק התיאומים הינו איתות ברור של הממשלה לסקטור העסקי, על נחישותה שלא להחזיר את המשק לעידן האינפלציה הבלתי נשלטת".
עבודת מטה בין-אגפית שנעשתה במשרד האוצר בנושא הוראות חוק התיאומים, בראשות אריאב, הגיעה למסקנה כי נזקי החוק הקיים רבים מתועלותיו. השר הציע לבטל את החוק לאור שיעורי האינפלציה הנמוכים בשנים האחרונות, ומכיוון שהשפעת התיאום לאינפלציה בשיעורים כאלה, שולית לדברי האוצר, מעוותת, ואינה מצדיקה את העלות והטרחה של קיום הוראות החוק.
החקיקה הביאה לסיום תקופה של 26 שנים שבהן הוחלה בישראל חקיקת מס מיוחדת, שתכליתה לנטרל את השפעת האינפלציה בחישוב הרווח לצרכי מס. חוק התיאומים שנחקק בשנת 1985, הוא חוק מורכב המהווה עידכון של חוק המיסוי בתנאי אינפלציה משנת 1982. החוק נכתב בתקופה של אינפלציה גבוהה מאוד (שיעורים של מאות אחוזים בשנה), מטרתו היתה לנטרל את השפעותיה בחישוב ההכנסה החייבת של נישום, כך שההכנסה המתקבלת לאחר ביצוע ההתאמות לפי החוק היא במונחים ריאלים של סוף שנת המס.
השינוי במדד המחירים לצרכן, משקף סל מוצרים ושירותים הנצרכים על-ידי משקי הבית, ואינו מתאים לשינויים בערך פעילות כלכלית של חברה אשר מתמחה או פועלת בשווקים מסוימים. כאשר שיעור האינפלציה גבוה, השינוי במדד המחירים לצרכן יכול להוות קירוב סביר לשינויי המחירים הרלוונטיים לפעילות העסקית, אך בשיעורי אינפלציה כה נמוכים השינויים במדד המחירים לצרכן אינם משקפים לרוב את הסביבה הכלכלית בה פועל התאגיד, ולכן תיאום למדד איננו רלוונטי.
מעבר לכך, טוענים באוצר, חוק התיאומים מורכב ומצריך קיום של מערכת דיווחים עניפה, המהווה נטל עודף על ציבור הנישומים, המייצגים ורשות המיסים. ביטול החוק יביא לפישוט מערכת הדיווחים, ומערך השומה ואפשרות להקצאה יעילה יותר של הזמן שייחסך. בהתאם לאישור הכנסת, החל משנת המס 2008 לא יחושבו תוספת או ניכוי בשל אינפלציה, ותופסק ההצמדה של פחת ושל הפסדים מועברים. עם ביטול החוק יידרש להשאיר רק מספר הוראות מעבר הנדרשות לצורך הביטול - כדי למנוע עיוותים בחישובי המס.

תאריך:  27/02/2008   |   עודכן:  27/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסת אישרה ביטול "חוק התיאומים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החליט לבטל את רכישת החברה לאחר שיחות עם ספקים, מזמיני עבודות וקבני משנה    "העסקים לא טובים במיוחד והרווח קטן "    אחת הבעיות - עבדו כקבלנים ולא כיזמים
איתי ברק
המפכ"ל: "כמו שמשטרת ישראל בדקה את טעויותיה, אני מצפה ממנהיגי העדה הדרוזית לעשות כך"    ח"כ זחאלקה טען כי למשטרה בעיית "זילזול בתושבים הערבים"
יפעת גדות
"טורנדוט" - האופרה האחרונה של פוצ'יני בהפקת ענק עם 300 משתתפים באופרה הישראלית    במאית: נוריה אספרט    ההצגה הראשונה ב-7 במרס
רותי אברהם
שר המשפטים דניאל פרידמן והשופט (בדימ.) זיילר הם שותפים עסקים בחברה המחזיקה קרקע באזור עתלית    כך עולה מתחקיר של איילת פישביין בעיתון מעריב    גילוי נאות על קשרים אלה לא ניתן על-ידי פרידמן, כשהזמין מזיילר חוות דעת בפרשת רמון
אלעזר לוין
היה אמור לרכוש 80% מהחברה ב-45 מיליון שקל    הערכה: נסוג מהעיסקה לאחר בדיקת נתוניה    ביטל את העיסקה לאחר 11 יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il