X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
השר אלי ישי קורא לחברי מועצה דתיים מכל המפלגות לפרוש מהקואליציה העירונית - במקומות שלא אוכפים את חוק שעות עבודה ומנוחה ועובדים בהם בשבת יחימוביץ': "זכות מנוחת השבת הינה המתנה הגדולה ביותר שנתנה היהדות לעולם"
▪  ▪  ▪
אלי ישי [צילום: אורי פורת]

"מדינת ישראל כמדינה יהודית חוקקה חוקים שיבטיחו את שמירת השבת ומתברר שהחוק מופר בראש גלי". כך אמר יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), בדיון הוועדה בנושא אי אכיפת חוקי עבודה ורישוי עסקים (פתיחת עסקים בשבת).
הסנקציה הקיימת לפי חוק העזר העירוני היא הטלת קנס בסך 660 ש"ח על עסקים הפתוחים בשבת. עסקים שמגלגלים מחזור כספים אדיר לא ניזוקים מקנס בסדר גודל כזה. ח"כ משה גפני טען כי הקנסות לא מאיימים על בעלי ההון "הם מצפצפים על החוק, ולכן אני מבקש מסגן רה"מ להביא את תיאור המצב בפני הממשלה וליזום מדיניות ממשלתית לגבי בעלי ההון". גפני פנה למבקר המדינה לבדוק את הנושא כי "החוק נרמס ברגל גסה".
לרוח דבריו הצטרפה ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) וטענה כי זכות מנוחת השבת הינה המתנה הגדולה ביותר שנתנה היהדות לעולם. ח"כ יחימוביץ ציינה כי יש לאכוף את חוק שעות עבודה ומנוחה מטעמים סוציאליים "כיום זכות המנוחה נשללת מעובדי הרשתות הגדולות אם זה היה קורה בחו"ל היינו זועקים 'אנטישמיות'".
שר התמ"ת אלי ישי קרא לראשי הערים להירתם לאכיפת החוק ולחברי מועצה דתיים קרא לפרוש מהקואליציה במקום שלא אוכפים את חוק שעות עבודה ומנוחה. "יש להפריד את הפוליטיקה מהשבת, אני לא אעבור לסדר היום כשמנצלים את העובדים ומכריחים אותם לעבוד בשבת", אמר ישי והוסיף, כי בשנתיים האחרונות הוספו 20 מיליון ש"ח ו-40 פקחי שבת נוספים.
"זהו נגע המתפשט ללא בקרה וללא שליטה, כמו סרטן", ציין ח"כ אורלב, "לכן אני סבור שיש לתמוך בהצעת החוק שהצעתי להעתיק את היום החופשי ליום ראשון כפי שנהוג בעולם. כך יהיה פחות לחץ על בעלי ההון לפתוח חנויות בשבת". הוועדה לענייני ביקורת החליטה לפנות למבקר המדינה בבקשה לבדוק את אכיפת החוק.

תאריך:  27/02/2008   |   עודכן:  27/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברי הכנסת קוראים לאכוף את מנוחת השבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין לחם, שיאכלו עוגות
אליהו שמעון  |  28/02/08 11:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוש מיימון, לוס אנג'לס
גולת הכותרת היה כמובן טקס חלוקת פרס האוסקר. שמנה וסלתה של הקהילה הישראלית הוזמנה לאולם 'אבלון' היוקרתי, ושם מול מסך ענק ומזנון עשיר ומשקאות, התגודדנו כולנו וכרסמנו צפרניים לקראת פרסום הסרט הזוכה
איתי ברק
קבוצה של חברי כנסת דורשת מראש הממשלה, שר התחבורה ושר האוצר לאמץ את מסקנות ועדת חיות באשר לעתידו של נמל אילת    ועדת חיות קראה ליישום מסקנותיה כבר בפברואר 2007, אולם מאומה לא נעשה מאז    חברי הכנסת דורשים להעניק תמריצים ולעודד את הסחר הבינלאומי דרך הנמל "משום היותו נכס אסטרטגי"
איתי ברק
תקציב התרבות עומד כיום על פחות מ-0.2% מתקציב המדינה    מטרת הצעת החוק להעלות את רף התיקצוב ל-0.5% מתקציב המדינה בהליך הדרגתי שיימשך 8 שנים    יוזם הצעת החוק, ח"כ מלכיאור, טוען כי "ביטחונה של אומה אינו יכול להישען רק על החרב"
דרור מרום
החקיקה הביאה לסיום תקופה של 26 שנים שבהן הוחלה בישראל חקיקת מס מיוחדת, שתכליתה לנטרל את השפעת האינפלציה בחישוב הרווח לצרכי מס    חוק התיאומים שנחקק בשנת 1985, היה עידכון של חוק המיסוי בתנאי אינפלציה משנת 1982
אלעזר לוין
החליט לבטל את רכישת החברה לאחר שיחות עם ספקים, מזמיני עבודות וקבני משנה    "העסקים לא טובים במיוחד והרווח קטן "    אחת הבעיות - עבדו כקבלנים ולא כיזמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il