X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אזהרת רווח: גידול חד בהוצאות המימון בחודשים האחרונים של 2007
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

חברת הנדל"ן ארזים, הפעילה בעיקר ברכישת נדל"ן באנגליה, החליטה למחוק 27 מיליון שקל בגין עסקת נדל"ן שעשתה לפני כשנה בבריטניה. כן הזהירה החברה היום (27.02.08), כי ברבעון האחרון של 2007 נרשם גידול חד בהוצאות המימון שלה, בהשוואה לשנה קודמת.
בחודש מרס 2006 רכשה ארזים 65 מסעדות בבריטניה, ב-495 מיליון שקל, מזה מימנה 357 מיליון שקל בהלוואה שקיבלה מבנק בריטי. המסעדות הושכרו לחברת ליטל שף. בסוף 2006 נכנסה ליטל שף לקשיים, ופיגרה בתשלום דמי השכירות. קצת לאחר מכן נמכרו המסעדות לחברת "מסעדות ג'וסופוס".
בינואר 2007 חתמה ארזים על חוזה שנתן לה אופציה לרכוש מג'וסופוס 193 נכסים, כולל המסעדות. החברה העריכה את שווי האופציה ב-3.5 מיליון לי"ש, שהם כיום כ-27 מיליון שקל, ורשמה אותם במאזנה. עתה אומרת ארזים, כי התעוררו סימני שאלה לגבי יכולתה של ג'וספוס להבריא את רשת המסעדות. לכן, החליטה למחוק את 27 מיליון השקלים. במילים אחרות: החברה החדשה לא מוצלחת, ועסקת הרכישה אינה כדאית ואינה שווה דבר.
ארזים בודקת כמה הצעות שקיבלה לרכישת או שכירת חלק מהמסעדות. יתכן שתחליט לשפץ את המסעדות במקום למכרן, כדי להגדיל את הפעילות ולשפר את העסקים.
החוב לבעלי האג"ח עלה ב-8 מיליון שקל
כן מפרסמת ארזים היום אזהרת רווח לגבי התוצאות העסקיות שלה לשנת 2007, בשל עלייה חדה בהוצאות המימון, מכמה גורמים: (1) מדד המחירים לצרכן עלה ברבעון האחרון של 2007 ב-1.1% (לעומת ירידה של 0.9% ברבעון המקביל בשנה קודמת) החברה חייבת לבעלי האג"ח שלה 734 מיליון שקל, ועליית המדד הגדילה את החוב ב-8 מיליון שקל. (2) השווי בשקלים של יתרות מטבע החוץ של החברה נשחק, עקב תיסוף השקל לעומת המטבעות הבינלאומיים. מדובר כנראה ביתרות בכ-250 מיליון שקל, אך נתון זה הוא הערכה בלבד. (3) ירידת הריבית באנגליה הביאה לירידת הכנסות החברה מהשקעות במט"ח.
עם זאת יש לציין, כי אגרות החוב שהנפיקה ארזים עומדות לפרעון בין השנים 2013 עד 2015, כך שנותרו לחברה עוד כמה שנים כדי לשפר את ביצועיה, לקראת תחילת הפרעון של האג"ח.

תאריך:  27/02/2008   |   עודכן:  27/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארזים מוחקת 27 מיליון שקל בעסקה באנגליה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מפגשי הדרכה לתקציב נכון במשפחה עבור זוגות חרדיים צעירים בהנחיית ארגון חדש ושמו "תבונה"
איתי ברק
השר אלי ישי קורא לחברי מועצה דתיים מכל המפלגות לפרוש מהקואליציה העירונית - במקומות שלא אוכפים את חוק שעות עבודה ומנוחה ועובדים בהם בשבת    יחימוביץ': "זכות מנוחת השבת הינה המתנה הגדולה ביותר שנתנה היהדות לעולם"
שוש מיימון, לוס אנג'לס
גולת הכותרת היה כמובן טקס חלוקת פרס האוסקר. שמנה וסלתה של הקהילה הישראלית הוזמנה לאולם 'אבלון' היוקרתי, ושם מול מסך ענק ומזנון עשיר ומשקאות, התגודדנו כולנו וכרסמנו צפרניים לקראת פרסום הסרט הזוכה
איתי ברק
קבוצה של חברי כנסת דורשת מראש הממשלה, שר התחבורה ושר האוצר לאמץ את מסקנות ועדת חיות באשר לעתידו של נמל אילת    ועדת חיות קראה ליישום מסקנותיה כבר בפברואר 2007, אולם מאומה לא נעשה מאז    חברי הכנסת דורשים להעניק תמריצים ולעודד את הסחר הבינלאומי דרך הנמל "משום היותו נכס אסטרטגי"
איתי ברק
תקציב התרבות עומד כיום על פחות מ-0.2% מתקציב המדינה    מטרת הצעת החוק להעלות את רף התיקצוב ל-0.5% מתקציב המדינה בהליך הדרגתי שיימשך 8 שנים    יוזם הצעת החוק, ח"כ מלכיאור, טוען כי "ביטחונה של אומה אינו יכול להישען רק על החרב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il