X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפסק דין תקדימי, בוטלה החלטת המועצה לזכויות מטפחים לרשום זכות מטפחים על זן פרח הגיפסנית בשל פגמים בדרך ההחלטה
▪  ▪  ▪
פרח הגיפסנית

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, מרים מזרחי, ביטלה החלטה של המועצה לזכויות מטפחים לרשום זכות מטפחים על זן פרח הגיפסנית המכונה "מורין", אף שנטען כי אינו זן חדש.
בכך התקבל ערעור שהגישה חברת "דנציגר משק פרחים דן" על החלטת המועצה, באמצעות עורכי הדין ארנן ואהוד גבריאלי ממשרד זליגסון גבריאלי ושות'. השופטת פסקה כי בדרך קבלת ההחלטות של המועצה נפלו פגמים המצדיקים את ביטול החלטת המועצה וחידוש הדיון במועצה.
פסק הדין ניתן בעניין בקשתו של מטפח הפרחים שמואל מור לרישום זכות מטפחים של הזן 'מורין'. "דנציגר משק פרחים" התנגדה לרישום וטענה כי הזן שנרשם אינו זן חדש כנדרש בחוק, שכן הוא אינו שונה מזן הגיפסנית הרשום על שמה והידוע בשמו "דנגימפמי" (שכינויו המסחרי "מיליון סטארס").
בוחן מטעם המועצה בדק את בקשת מור והגיש למועצה חוות דעת, כי הזן "מורין" ראוי לרישום. המועצה אימצה את חוות דעתו והורתה לרשום זכות מטפחים בזן.
דנציגר ערערה לבית המשפט המחוזי ועמדה על דעתה כי הזן "מורין" אינו שונה מהזן שלה "מיליון סטארס". היא גם טענה כי נפלו פגמים בהתנהלות המועצה בעת הדיון בהתנגדות.
דנציגר טענה כי חומרים יסודיים שעליהם ביססה המועצה את החלטתה לא נמסרו לה, ועל כן לא היה באפשרותה להגיב עליהם. מדובר בצילומים ובראיות שעליהם הסתמך הבוחן בחוות דעתו ובבירורים ובהמלצות של ועדת משנה של המועצה. המועצה לא מסרה הסברים מפורטים להימנעותה ממסירת החומר.
איך מערערים בלי חומר?
"וכי כיצד יכולה הייתה דנציגר לממש את זכותה להישמע בפני המועצה, שעה שצילומים וראיות הנוגעים לבחינות שערך הבוחן, והמלצות ובירורים שערכה ועדת המשנה לא עמדו בפניה? כיצד יכולה הייתה המועצה לבסס את החלטתה לדחות את התנגדות דנציגר, כאשר לא ניתנה לדנציגר ההזדמנות לראות ולהגיב על התשתית העובדתית לשניים משלושת הנימוקים להחלטת הדחייה? יתר על כן, גם לאחר שניתנה כבר החלטת המועצה, מתעוררת השאלה כיצד יכולה דנציגר לממש את זכותה לערער על החלטת המועצה, אם אינה יודעת מהם הנתונים והעובדות העומדים ביסוד הנימוקים להחלטה? אין ספק כי העובדה שמידע זה לא נמסר לדנציגר פוגעת באופן ממשי בזכותה להישמע" כתבה השופטת מזרחי.
טענה נוספת של דנציגר שקיבלה השופטת הייתה שאחד מחברי המועצה שקיבלו את ההחלטה, בועז כהן, היה במצב ברור של ניגוד עניינים. מחוות דעתו של הבוחן עולה כי כהן ייבא בעבור המטפח מור את הזרעים שלטענתו הם המקור של הזן שטיפח. כהן הוא גם עובד המועצה לייצור ושיווק צמחי נוי, שהתעניינה ברכישת זכויות ממור על זן זה, וניהלה עם מור משא-ומתן על כך. לפיכך, לא היה כהן רשאי וצריך להשתתף בהצבעה שנערכה.
חוק זכות מטפחים של זני צמחים מעניק הגנה משפטית לזכויותיו של מי שטיפח זן חדש של צמח, בדומה לדיני הפטנטים ועל בסיס הרצון לתמרץ אנשים לטפח זנים חדשים. משעה שנרשם זן מסוים בספר הזכויות, החוק מעניק לו הגנה למשך 20-25 שנה, כולל הזנים שנגזרים ממנו.

ע"ש 2056/03
תאריך:  28/02/2008   |   עודכן:  28/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלה החלטה בדבר זכויות על זן פרח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל קונפורטי
הנזקים במוזיאון חצור התגלו רק שבועיים לאחר רעידת האדמה האחרונה, מאחר שהמוזיאון נפתח לביקורים מתואמים מראש בלבד    קבוצה שכזו ביקשה להגיע למוזיאון בסופ"ש האחרון, וכשהגיעו אנשי הגן הלאומי למקום נתגלתה הפגיעה    כ-80 ממצאים ארכיאולוגיים שנמצאו בחפירות תל חצור נפגעו
משה ריינפלד
בית המשפט אישר הסדר שני בפרשת חפציבה שלפיו ישלים בנק ירושלים 328 דירות בפרויקט הגדול ביותר של חפציבה
משה ריינפלד
בג"צ הורה ל"שירותי בריאות כללית" למכור בתוך שנה את "תל בר", החברה שבבעלותה המספקת לה שירותי כביסה וגיהוץ
דרור מרום
החברה טוענת כי מדובר רק בחלק מתוכניות התעריפים - ומבהירה כי עידכון המחירים כלפי מעלה לא יחול על תוכניות התעריפים החדשות המבוססות על חיוב לפי שנייה ולא יכלול את לקוחותיה החיילים
מיכל קונפורטי
הפסטיבל יחזיר לקדמת הבמה את קוסבי, שפיספס רק שלושה ארועים מאז התחילו לפני 30 שנה    באירוע יושמעו מגוון של סגנונות מוזיקליים פופולריים ממשפחת הג'אז    לקראת סוף הפסטיבל, על-פי המסורת, יעברו לסגנון הבלוז    בין היתר, ייקח חלק באירוע הרבי הנקוק, שזכה בפרס "אלבום השנה" בתחרות הגראמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il