X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר האוצר ושר החקלאות סיכמו על מתווה תמיכה של 140 מיליון שקל נזקי הקרה נאמדים בכ-540 מיליון שקל - הסכום הכולל של הנזקים לחקלאים מבוטחים ולחקלאים שאינם מבוטחים החקלאים בתגובה: להשוות את הפיצוי גם לאלה שלא בוטחו
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]
היעדר הביטוח מאפיין את מגדלי הפרחים

שר האוצר רוני בר-און ושר החקלאות שלום שמחון סיכמו (ה', 28.02.08) על מתווה של תמיכה בחקלאים שעסקיהם נפגעו מנזקי הקרה בחודש ינואר 2008. המתווה נועד לספק "מענה הולם" לנפגעים, בנוסף לכספי הביטוח שלהם הם זכאים - בין אם באמצעות תמיכה ישירה ובין אם באמצעות מתן אשראי בתנאים מועדפים.
נזקי הקרה נאמדים בכ-540 מיליון שקל, שהוא הסכום הכולל של הנזקים שנגרמו לחקלאים מבוטחים ולחקלאים שאינם מבוטחים. אומדן הנזק חושב על-פי עלויות הייצור. מתוך הסכום הכולל, תעניק הקרן לנזקי טבע פיצוי המוערך בכ-325 מיליון שקל. מלבד זאת, הקצתה הממשלה עתה 115 מיליון שקל לשם מתן תמיכות לחקלאים, כאשר החקלאים המבוטחים יקבלו סיוע בשיעור של עד 20% מהנזק שנגרם להם, ואלה שלא ביטחו את עצמם ועסקיהם יקבלו סיוע בשיעור של עד 10%.
בנוסף, החליטו שר האוצר ושר החקלאות כי תוקם קרן אשראי, בשיתוף המיגזר העסקי, שתעניק הלוואות בתנאים מועדפים לחקלאים שנפגעו בעקבות הקרה. לשם כך הוקצו 35 מיליון שקל מתקציב המדינה. בר-און אמר כי המתווה המוצע נועד לתמוך בחקלאים ולסייע להם לקדם את פעילותם היצרנית. שמחון אמר, כי "מדובר בהישג אדיר עבור החקלאים, שכן ניתן פתרון לכל חקלאי - בדרך כזו או אחרת. שר האוצר ראוי לכל שבח על הרגישות וההיענות שגילה כלפי החקלאים - שאיבדו את עולמם ופרנסתם בין-לילה".
התאחדות חקלאי ישראל הגיבה לפיצוי, וטענה כי היא תובעת מהממשלה לבטל את האפליה לרעה של החקלאים שלא בוטחו בפיצוי נזקי הקרה. מזכ"ל ההתאחדות, יוסטה בלייר, אומר כי החקלאים שלא עשו ביטוח נענשו בהיעדר פיצוי מחברת הביטוח – והממשלה לא צריכה להענישם שוב.
"ממשלת ישראל והשרים ראויים לכל שבח על התגייסותם המהירה לאישור סיוע חירום לחקלאים על נזקי הקרה העצומים, כי אירועי הקרה בחודש ינואר היו חריגים מאוד באופיים - ולכן הטיפול החריג של הממשלה בהחלט במקומו". הפיצוי לחקלאים יהיה מורכב משני מרכיבים: פיצוי מחברת הביטוח בהתאם לפוליסה עליה חתום החקלאי והפיצוי המשלים של הממשלה.
בלייר אמר ששרי האוצר והחקלאות שגו בהחלטתם להפלות לרעה את החקלאים הלא מבוטחים. "חקלאים אלו נענשים כבר פעם אחת בכך שלא ייהנו מכספי הביטוח כמו חבריהם אולם בכל הקשור לסיוע מכספי ציבור אין שום סיבה מוסרית, כלכלית או ציבורית לפגוע בהם פעם שנייה. מדובר באזרחי ישראל שווי זכויות וחובות".
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אמר שהיעדר הביטוח מאפיין השנה בעיקר מגדלי פרחים - וזאת בשל החלטת משרד החקלאות לפרק את המערכת האירגונית שלהם במסגרת ענף הפרחים במועצת הצמחים, שביצע את הביטוח בצורה מרוכזת. רבים מהמגדלים לא הפנימו לדבריו את הצורך לבצע את הביטוח בצורה עצמאית.

נזקי הקרה לחקלאות, ינואר 2008
תאריך:  28/02/2008   |   עודכן:  28/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפיצוי לחקלאי על הקרה - רבע מהנזק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האם מבנה גופכם מזכיר יותר "תפוח" או אגס" ומה הבדל בינהם בהיבט של הסיכון לפתח מחלות לב
איציק וולף
רוב הציבור חושב כי נשיאת בית המשפט העליון נחלשה כתוצאה מפסיקת בית המשפט נגד דעתה בעניין עסקת הטיעון של הנשיא לשעבר קצב    רוב הציבור כלל אינו מבין את שורש המחלוקת בינה לבין שר המשפטים פרידמן
משה ריינפלד
שופטת הורתה לעצור את יורם מזון מהוד השרון, החשוד בהפצת חשבוניות מס פיקטיביות בסך 19 מיליון שקל והגשת דוחות כוזבים למע"מ
רותי אברהם
איל ההון היהודי המחזיק בבעלות על ישראל היום מסר עדות בבית הדין לעבודה בתביעה שהגיש מנכ"ל לשעבר באחת מהחברות בבעלותו    נגד אדלסון הוגשו מספר תביעות בהקשר לעסקי הקזינו במקאו [צילום: יוסי זליגר]
דרור מרום
במסגרת החלטת משרד התשתיות לבצע עידכון כלפי מעלה של מחירי כל מוצרי דלק בחודש מרס 2008    המחיר לצרכן בתחנה בשירות עצמי יהיה: לבנזין 95 אוקטן 6.20 שקל לליטר - ועל בנזין 96 אוקטן ישולמו 6.22 שקל שקל לליטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il