X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט דחתה את בקשתו של נזיה בדארנה בעל רשת בתי ספר ומכון רישוי בסכנין שלא להרשיעו בפלילים והטיל עליו מאסר על תנאי וקנס
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שופט בית משפט השלום בחיפה, יעקב וגנר, גזר (יום ה', 28.2.08) 10 חודשי מאסר על תנאי ו-16,000 שקל קנס על נזיה בדארנה, בן 45 בעל רשת בתי ספר ומכון רישוי בסכנין שהורשע בשלוש עבירות של זיוף מסמך ובארבע עבירות של שימוש במסמכים מזויפים.
המסמכים המזויפים איפשרו לארבעה אנשים להשתתף בקורס בוחני רכב של משרד התחבורה, באמצעות בידוי ותק מקצועי שלא היה להם. השופט דחה את בקשתו של בדארנה להימנע מהרשעתו בפלילים ולהסתפק בחיובו בשירות לתועלת הציבור.
בגזר הדין ציין השופט וגנר כי מתסקיר שירות המבחן עולה כי בדארנה מתקשה לקבל אחריות לעבירות שעבר. עם זאת, המליץ שירות המבחן, לנוכח העובדה שמדובר בעבירה פלילית ראשונה, כי יש מקום להעמידו למבחן בלא הרשעה, לחייבו ב-300 שעות של שירות לתועלת הציבור, ולהטיל עליו התחייבות כספית גבוהה שלא יחזור על מעשיו.
בדארנה עצמו טען כי הרשעה עלולה לפגוע בו ובפרנסת בני משפחתו. הוא מעסיק 15 אנשים בעלי משפחות העלולים להיפגע מהרשעתו. עוד טען כי מדובר בעבירות שבוצעו לפני 13 שנה.
סיכון לציבור
לעומתו, טענה התביעה כי מדובר במעשים בעלי חומרה מיוחדת. בוחני רכב בלא וותק מקצועי עלולים להיות סיכון של ממש לציבור כולו, שכן בהיעדר ניסיון יכשירו כלי רכב לא תקינים, והדבר יוביל להגדלת תאונות הדרכים. התביעה הדגישה כי בדארנה הונה את הרשויות שהסמיכו אותו לתפקידו ושסמכו עליו שיבצע את תפקידו נאמנה, והכל תמורת בצע כסף.
השופט וגנר קיבל את עמדת התביעה, אף כי ציין בגזר הדין כי הביא בחשבון בקביעת העונש את העובדה שהעבירות נעשו לפני כ-13 שנים, שהנאשם הועמד לדין כ-5 שנים לאחר ביצוען וכי בדצמבר 2000 בחרה המדינה להגיש נגדו כתב אישום מתוקן.
השופט דחה את טענת בדארנה כי הוא מופלה לרעה לעומת נאשמים אחרים בפרשה, שנידונו בתיק נפרד לעונש של 400 שעות שירות לתועלת הציבור בלא הרשעה, שכן בית המשפט שדן בעניינם התחשב בעובדה שהם הודו בהזדמנות הראשונה במעשיהם בלא צורך במשפט, ובכך שהם לא היו העבריינים העיקריים וכל אחד ביצע עבירה אחת בלבד. השופט הוסיף כי לא ניתן לוותר על הרשעתו של מסאלחה בגלל האינטרס הציבורי שעשוי להיפגע באופן מהותי. "לא מתקבל על הדעת כי סיומו של תיק זה שנוהל זמן ממושך יסתיים בקול ענות חלושה ובמסר חלש לציבור, דבר העשוי להתפרש כהכשרה של המעשים הפסולים או כפגיעה במערכת החוק והמשפט" קבע השופט.
פ 004159/99
תאריך:  28/02/2008   |   עודכן:  29/02/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
בעל מכון רישוי הורשע בזיוף ונענש
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
מבחני התאוריה
יוסוף  |  1/04/08 18:28
2
מושחתים נמאסתם
אזרח מודאג  |  11/06/08 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ממשלת הארפר מציגה תקציב זהיר ומחושב נוכח חוסר הוודאות הכלכלית הגלובאלית   תינתן עדיפות להאצת הליכי אישור בקשות ההגירה לקנדה    הוסר האיום בבחירות מוקדמות לאחר שאופוזיציה הודיעה שתתמוך בתקציב
איציק וולף
החל מהשעה 23:30 מוכנה מערכת ההתרעה 'צבע אדום' לפעולה גם בעיר אשקלון שספגה אתמול פגיעות ישירות    ראש העיר: הפתרון טמון בפגיעה במחבלים בעזה
יפעת גדות
מערכת אלקטרונית תאפשר לחולים לשלוט בתיעוד הרפואי שלהם, ולהיות בקשר עם רופאים, שירותי בריאות ובתי מרקחת    המידע הוא של המטופל בלבד ואינו מנוהל במשותף עם אף אדם אחר ללא רשותו    גוגל תהנה מרווח עקיף על-ידי כך שתעודד את הצרכנים לחפש אחר מידע רפואי נוסף בעזרת שירותי החיפוש שלה
משה ריינפלד
18 ארגוני זכויות אזרח בארה"ב מגייסים סיוע משפטי לאתר חושפי השחיתויות "ויקי-ליקס" כדי למנוע את סגירתו בגלל פרסום מסמכי בנק משווייץ
עידן יוסף
מן הפח אל הפחת: החייל שנמלט מאימת המשטרה ושוחרר לאחר שמונה ימים נעצר על-ידי המשטרה הצבאית בגין עריקות מצה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il