X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קבוצת מד 1 תובעת פיצוי של כ-30 מיליון שקל מחברת חשמל, נתיבי גז והמדינה על נזק שגרמו לכבלים התת-ימיים בעת עבודות הנחת צינור הגז הטבעי
▪  ▪  ▪

החברות מד-1 אי.סי.1 (1999) בע"מ, מדיטרניאן נאוטילוס (ישראל) בע"מ וחברת מד-1 כבלי תקשורת תת-ימיים בע"מ ("קבוצת מד 1"), הגישו (יום ב', 3.3.08) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, תביעה על סך של 29,015,370 שקל נגד חברת חשמל, חברת נתיבי גז לישראל ומדינת ישראל.
שלוש החברות השייכות לקבוצת מד 1, היו הבעלים של מערכות כבלים אופטיים תת-ימיים שבאמצעותן מועברת עיקר התקשורת הבינלאומית אל מדינת ישראל וממנה, ואשר מהוות גם רכיב חיוני בשוק התקשורת המקומי.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין גיורא ארדינסט, ניר אמודאי ואמיר טבנקין, ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות', נטען כי במסגרת עבודות להנחת צינור להולכת גז טבעי לאורך חופי הים התיכון, שביצעה חברת החשמל, בעבור חברת נתיבי גז לישראל ותחת פיקוחו של משרד התשתיות הלאומיות, נגרמו נזקים כבדים למערכת כבלי התקשורת שהיו בבעלות קבוצת מד 1.
תוואי הנחת צינור הגז חצה את מערכות כבלי התקשורת של קבוצת מד 1 במספר רב של נקודות ולכן נחתם בין הצדדים הסכם שנועד להסדיר את הדרך שבה חוצה צינור הגז את מערכת כבלי התקשורת.
עם תחילת עבודות הנחת צינור הגז בתוואי שבו מונחים כבלי התקשורת, התברר לקבוצת מד 1, כי עבודות אלה גורמות נזקים כבדים לכבלים התת-ימיים. הקבוצה התריעה בזמן אמת על הנזקים הכבדים הנגרמים, והצפויים להיגרם, עקב העבודות, וביקשה כי העבודות יופסקו ותתבצע הערכה מחודשת של תכנונן ואופן ביצוען, אך בלא הועיל.
פרקליטי קבוצת מד 1 טוענים כי חרף התוצאות הקשות שהיו גלויות לכל עין, וחרף כל פניותיהן וזעקותיהן של התובעות לנוכח העבודות הרשלניות והסיכון שנוצר למערכות הכבלים, לרבות פנייה בכתב של אהוד אולמרט שהיה באותה עת שר התקשורת, סירבה חברת החשמל לעצור את העבודות או לשנות את מתווה ביצוען, והוסיפה "לשעוט קדימה" ולהמשיך בביצוע העבודות על בסיס תכנון לקוי, ובאופן רשלני, תוך זריעת הרס ונזק רב, ותוך הפרות חוזרות של ההסכם שבינה לבין קבוצת מד 1.
כל אותה עת עמדו מנגד, נתיבי גז ומדינת ישראל, האחראיות על פעולותיה של חברת החשמל, למרות שהיו מודעות לחומרת המצב ולנזקים הנגרמים למערכות הכבלים, נמנעו מלהפעיל את סמכויותיהן, ולא עשו דבר למנוע את המשך גרימת הסיכון והנזקים למערכות הכבלים.
המבנים התמוטטו והכבלים נקרעו
קבוצת מד 1 טוענת כי עקב התנהלותן ומחדליהן של חברת החשמל, נתיבי גז והמדינה, התמוטטו רוב המבנים שעליהם הונח צינור הגז, ושקעו זמן קצר לאחר הקמתם, והביאו לנפילת צינור הגז על גבי מערכות הכבלים, תוך פגיעה בכבלים וגרימת סיכון חמור ומתמשך למערכות הכבלים וסכנה מהותית לרציפותה ותקינותה של התקשורת העוברת באמצעותן.
בנוסף, העוגנים של כלי השיט שעסקו מטעם חברת החשמל בעבודות הנחת הצינור, גרמו לקריעת כבלי התקשורת במספר נקודות.
הנזקים שנגרמו לכבלים, והסיכון הכמעט-ודאי לפגיעות נוספות בהם, חייבו את קבוצת מד 1 לבצע תיקונים נרחבים בתשתיות התקשורת כדי להבטיח את הקיום הרציף של התקשורת החיונית העוברת על גבי תשתיות אלה.
חרף התחייבויות מפורשות שקיבלה עליה חברת החשמל בהסכם, היא התנערה מכל אחריות וסירבה לשאת בהוצאות תיקון הנזקים שנגרמו למערכות הכבלים בקשר עם עבודות הנחת צינור הגז.
בנוסף, סירבה חברת החשמל לממן גיבוי רציף לכל התקשורת העוברת על גבי מקטעים מהותיים בתשתיות התקשורת של קבוצת מד 1, עד לגמר ביצוע כל עבודות תיקונים אלה. גם זאת בניגוד להתחייבויותיה המפורשות על-פי ההסכם.
לפיכך נדרשות חברת החשמל, נתיבי גז והמדינה לשלם את עלויות תיקון הנזקים ועלויות הגיבוי המסתכמות ב-29,015,370 שקל.

תאריך:  03/03/2008   |   עודכן:  03/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה על נזקים לכבלי התקשורת התת-ימיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
כמה טוב להיות בלתי-מסיס במים! אנשים לא יודעים להעריך את התכונה הזו מספיק, אבל מסתבר שחתולים דווקא כן...
איציק וולף
מבצע חשאי של משטרת איילון לתפיסת סוחרי סמים הסתיים הלילה בלא פחות מ-21 מעצרים של חשודים בסחר    בין העצורים שבעה יעדים של המשטרה    שמו ותמונתו של הסוכן לא פורסמו
מערכת PCאון
מיקרוסופט תקצץ במחירי מערכת ההפעלה ויסטה ב-20-48 אחוז! מדוע היא עושה זאת? ומה צפויים להיות המחירים בארץ?
משה ריינפלד
שופטת קיבלה את עמדת השב"ס כי חוטפו ורוצחו של הילד אורון ירדן יישאר בכלא באר שבע ולא ייצא לחופשות בגלל "התנהגות שלילית"
אלעזר לוין
דניאל גרונר ואשתו עלו לארץ, רכשו בניין ומגרש במנות שבגליל, והשקיעו 500 אלף דולר בהפיכתו למלון בוטיק מפואר    מה מקבלים ב-900 שקל ליום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il