X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופט מתח ביקורת על משרד החינוך משום שהוא מעכב זמן בלתי סביר את התערבותו בחריגות המשמעותיות שגילה בניהול כספי החינוך בעיר
▪  ▪  ▪
השופט נסים ישעיה [צילום: אתר הרשות השופטת]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, נסים ישעיה, מתח ביקורת על משרד החינוך על שהוא מעכב זמן בלתי סביר את התערבותו בפגמים וחריגות שהמשרד עצמו גילה בשימוש שעשתה עיריית טירה בכספים שהעביר לה למטרות חינוך, לפחות בשנים 2006-2005.
השופט הביע תקווה כי חשב המשרד שקיבל לפני יותר מחצי שנה סמכויות משרת החינוך יתחיל לפעול בעניין זה כנדרש. השופט כתב את הדברים בפסק דין שדחה עתירה של עמותת "אל נהדה למען טירה" ושל חבר מועצת העיריה לשעבר, עו"ד סאמח עירקי, לחייב את העיריה לאפשר להם לעיין במסמכים הקשורים לחשבונותיה, המתנהלים בכמה בנקים בטירה, ושבאמצעותם היא מנהלת את פעילות החינוך.
השופט הסביר כי החליט לדחות את העתירה בגלל היעדר ראיות כי העיריה התבקשה להציג את דפי החשבון, וכן משום שלא מוצו כל ההליכים המנהליים. עם זאת הדגיש השופט כי דחיית העתירה אינה "מכשירה" את הפגמים המנהליים שהתגלו בדבר אופן הוצאת הכספים שהזרים משרד החינוך לעריית טירה, ואף אינה מצדיקה את החריגות המשמעותיות שהתגלו.
בעתירה נטען, כי העיריה וראשיה מפירים את הוראות חוק הרשויות המקומיות (ייעוד כספי הקצבות למטרות חינוך), תש"מ-2000, האוסר על עשיית שימוש בכספים שהועברו מהמדינה לרשויות המקומיות, ולעיריית טירה בכלל זה, לצרכי חינוך.
העמותה ועו"ד עירקי טענו כי העיריה עושה שימוש בלתי ראוי בכספים המוקצבים לה ממשרד החינוך למטרות חינוך, ובעיקר לתשלום שכר המורים, הסעות תלמידים, ורכישת ציוד למוסדות החינוך, ומשתמשת בהם למטרות אחרות שלא כדין. את עיקר "האשמה" הטיחו בראש העיריה חליל קאסם.
בבית המשפט טענה העיריה כי היא פועלת על-פי הוראות החוק. משרד החינוך שצורף כמשיב לעתירה, טען כי פעל כדין והעביר לעיריה את כל הכספים המגיעים לה למטרות חינוך, על-פי הקריטריונים הנהוגים אצלו.
החשב לא מונה עד היום
המשרד אישר, כי דוח הביקורת שעשו חשביו תמך בטענות העותרים כאשר קבע כי בשנים 2006-2005 נעשה שימוש שלא כדין, למטרות שאינן קשורות למערכת החינוך, בכ-5,230,000 שקל שהוקצבו לעיריה. לנוכח דוח הביקורת, שקל משרד החינוך להפעיל את סמכותו ולהפסיק את הזרמת ההקצבות או למנות "אדם מטעמו" לניהול כספי הקצבות החינוך. ואולם עד היום לא מונה חשב מטעם משרד החינוך, אף ששרת החינוך האצילה לפני יותר מ-7 חודשים לחשב המשרד את הסמכות למנות חשב כזה.
באת כוח המשרד הודיעה לשופט ישעיה כי חשב המשרד אכן שוקל אפשרות זו. ואולם, בפסק דינו כתב השופט כי "בחינת אפשרות זו מתארכת זמן רב מדי, מעבר למקובל ולסביר".
"משהועלו ממצאים עובדתיים בבדיקת החשבים של משרד החינוך עצמו, לפיהם מנוצלים הכספים שהועברו לעיריית טירה לצרכים שאינם צרכי חינוך ובניגוד להוראות החוק, על משרד החינוך לפעול תוך זמן סביר ולהפעיל בהקדם את הסמכויות שהוקנו לו בחוק הנ"ל, בלא שיהוי או התמהמהות יתירה. התמהמהות זו (כ-7 חודשים) בהפעלת סמכויותיו ובמינוי חשב מלווה על-מנת "לעשות סדר" בניהול תקציבי החינוך של עיריית טירה, אינה מצביעה על ניהול תקין ו/או על הפעלת שיקולים מקצועיים וענייניים בלבד", כתב השופט.

תאריך:  03/03/2008   |   עודכן:  03/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חריגות כספיות בעיריית טירה בתחום החינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היחידה הכלכלית של משטרת ישראל ורשות המיסים חקרו היום מעל ל-50 מעורבים בפרשת הלבנת ההון שבה מעורב איש השוק האפור יניב בן דוד    מעל 20 מיליון ש"ח הוקפאו
משה ריינפלד
חברת Ceedo Technologies הישראלית חתמה על הסכמים ליישום פתרונות הווירטואליזציה שלה בבנקים ובחברות ביטוח מובילים באירופה
משה ריינפלד
ביהמ"ש העליון קבע כי יש לבלום את נגע האלימות כאשר שימוש בסכינים הפך למעשה של יום-יום וכאשר הדקירות נעשות על "עילה של מה בכך"
איתי ברק
יו"ר האופוזיציה טוען: ראש הממשלה מנגח במילים את האופוזיציה במקום להתעסק עם חמאס    נתניהו הגיב למתקפה חזיתית של אולמרט נגדו
איתי ברק
ממשלת ישראל יזמה את ועדת חלפון בכדי להציע רפורמות בהליך הגיור    הוועדה ישבה על המדוכה במשך שמונה חודשים    לאחר שהגישה הוועדה מסקנותיה דחתה אותם הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il