X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חברי הכנסת קוראים לשר דיכטר לבחון מחדש את אי-קידומו של סנ"צ ארליך ("קרמשניט") ארליך הועבר לתפקיד סגן מפקד תחנת חברון לאחר שחשף שחיתות במשטרת ישראל "ח"כ אזולאי: "ארליך שם נפשו בכפו כשהלך והוכיח למדינת ישראל כמה הריקבון במשטרה היה גדול"
▪  ▪  ▪
אפרים ארליך "קרמשניט" [צילום: פלאש 90]

מבקר המדינה יבחן את תהליך המינויים בדרגים הבכירים של המשטרה. כך הוחלט (יום ב', 3.3.08) במסגרת דיון משותף של ועדת הפנים והגנת הסביבה והוועדה לענייני ביקורת המדינה. מחמת אי-קידומו של אפרים ארליך ("קרמשניט") המוכר כחושף פרשת פריניאן.
בישיבה המיוחדת השתתפו השר לביטחון פנים אבי דיכטר (קדימה) ומבקר המדינה השופט מיכה לינדנשטראוס. חברי הכנסת פנו לשר דיכטר בבקשה לבחון מחדש את אי-מינוי של סנ"צ ארליך. "חובה על השר לביטחון פנים לשקול בחיוב להחזיר את המינוי לדיון מחודש במשטרה. אסור לנו להיתמם ולהקל ראש במסר שמחלחל בתוך המשטרה".
ארליך ("קרמשניט") הוא קצין המשטרה אשר חשף את "פרשת פריניאן". כאשר העיד בפני ועדת זיילר (ועדת הבדיקה אשר בעקבותיה התפטר מפכ"ל המשטרה דאז, משה קראדי - א.ב) הובטח לו על-ידי פרקליט המדינה, ערן שנדר, כי קידומו לא ייפגע בעקבות העדות. אולם בחודש ינואר האחרון, התבשר סנ"צ ארליך כי יועבר לתפקיד סגן מפקד תחנת חברון. הנושא נידון כיום בבג"צ במסגרת עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון.
במהלך הדיון בכנסת נשמעה תמימות דעים בקרב חברי הכנסת באשר לתפקיד אליו הועבר סנ"צ ארליך. ח"כ אופיר פינס (עבודה) טען כי "לארליך מגיע צל"ש ולא טר"ש. זה לא נכון לקחת קצין מצטיין ולהפנות אותו לדרך ללא מוצא, לחסום לו את הקריירה, בגלל שחשף דברים שהובילו רעידת אדמה במשטרה". הצטרף לדבריו של פינס ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), אשר אמר כי התמונה המצטיירת הינה שהפיקוד הבכיר במשטרה מנהל חשבון אישי. "במקום לקדם את ארליך הוא קיבל תפקיד הנתפס בציבור כעונש על שעשה את מה שעשה". לדברים הצטרף ח"כ יורם מרציאנו (עבודה) אשר אמר: "נעשה עוול לארליך כאשר מישהו שלח אותו להתקרר במקפיא".
בתגובה לטענות חברי הכנסת הסביר השר דיכטר את האופן שבו מתקבלים מינויים במשטרה, ועל מרכזיותו של סגל הפיקוד הכללי (ספ"כ) בקבלת החלטות על איוש תפקידים בכירים. "נושא ההצטיינות של קצין הוא רק אחד המרכיבים בשיקול הדעת של הספ"כ", אמר דיכטר. דיכטר הוסיף כי "מינויים במשטרה זו לא בורסה שבה עוסקים ב"מי צועק יותר" או "מי מבוגר יותר" אלא תמונה השוואתית של המועמדים ממנה נבחר הקצין הראוי ביותר. אני מציע לא למהר ולא להחליט לפי תחושות אם נגרם או לא נגרם עוול-אמר דיכטר.
עורך דינו של סנ"צ ארליך, עו"ד ברק כלב (מהתנועה לאיכות השלטון) הציג לחברי הוועדה את תצהיר עדותו של המפכ"ל לשעבר, אסף חפץ, אשר סבור כי "מינויו של ארליך לתפקיד רוחב רביעי בדרגת סגן ניצב הינו בלתי סביר באופן קיצוני". עו"ד כלב ציין כי "השר דיכטר חתום בעצמו על אות ההצטיינות שקיבל ארליך בתפקידו האחרון. המינוי שלגביו הוחלט הוא מסלול שאינו מוביל לשום נקודה אחרת, תפקיד אחרון". ח"כ דוד אזולאי (שס) פנה לשר דיכטר כדי שישקול היטב את הנושא, "שהרי ארליך שם נפשו בכפו כשהלך והוכיח למדינת ישראל כמה הריקבון במשטרה היה גדול".

תאריך:  03/03/2008   |   עודכן:  03/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נעשה עוול לקרמשניט שמינויו הוקפא"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תבדקו מינויים בכירים בדרום
מעוז צור  |  3/03/08 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש עיריית אשדוד אינו ממתין והחל להיערך לאפשרות של פגיעת רקטות מרצועת עזה בעירו    ראש עיריית אשקלון מהצרי לראש עיריית אשדוד: "תתכונן, אתם הבאים בתור"
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון הטרור הפלשתיני חמאס, המפגיז ללא אבחנה במשך שנים יישובים ישראלים, דורש מארגוני זכויות האדם לגנות את פעולת צה"ל ברצועת עזה אותה הוא מגדיר "פשע מלחמה"    חמאס מזהיר: אם יסרבו ארגוני זכויות האדם לנקוט עמדה נגד ישראל הם ייחשבו כ"שותפים לפשע"
משה ריינפלד
שופט מתח ביקורת על משרד החינוך משום שהוא מעכב זמן בלתי סביר את התערבותו בחריגות המשמעותיות שגילה בניהול כספי החינוך בעיר
איציק וולף
היחידה הכלכלית של משטרת ישראל ורשות המיסים חקרו היום מעל ל-50 מעורבים בפרשת הלבנת ההון שבה מעורב איש השוק האפור יניב בן דוד    מעל 20 מיליון ש"ח הוקפאו
משה ריינפלד
חברת Ceedo Technologies הישראלית חתמה על הסכמים ליישום פתרונות הווירטואליזציה שלה בבנקים ובחברות ביטוח מובילים באירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il