X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פורשה כבר מחזיקה 31% ממניות ענקית הרכב ותגדיל את חלקה ל-50% ובינתיים: פולקסוואגן רכשה מניות ביצרנית המשאיות סקניה
▪  ▪  ▪
פולקסוואגן חונה לפני פורשה (צילום AP)

חברת המכוניות פורשה, המחזיקה ב-31% ממניות יצרנית המכוניות הגדולה באירופה פולקסוואגן, עומדת להגדיל את חלקה ל-50% ולהפוך לבעלת השליטה. מחיר החבילה שתרכוש פורשה יהיה 10 מיליארד אירו. שתי החברות לא יתמזגו. לעסקה יש התנגדות חריפה של האיגודים המקצועיים.
על העסקה נמסר (יום ב', 3.3.08) לאחר שפולקסוואגן גילתה כי רכשה חלק מהשליטה ביצרנית המשאיות השוודית סקניה. בכך נסללה הדרך להפיכת פולקסוואגן ליצרנית המשאיות הגדולה באירופה. פולקסוואגן אומרת כי רכשה 31% מהון המניות של סקניה, חברה בבעלות משפחת ולנברג וחברת ההשקעות שלה.
מנכ"ל פורשה, ונדלין וידקינג, אמר על ההשתלטות על פולקסוואגן כי "מטרתנו היא ליצור את אחד מבריתות הרכב החזקות והחדשניות ביותר בעולם, המסוגלת לעמוד בתחרות הבינלאומית הגוברת".
בין שתי החברות יש קשר של שנים. כבר בשנות ה-30' תכננה פורשה את מכונית הפולקסוואגן הראשונה. פרדיננד קרל פיך, נכדו של פרדיננד פורשה, מייסד חברת פורשה, הוא כיום יו"ר מועצת המועצה המפקחת של פולקסוואגן. משפחות פורשה ופיך עדיין מחזיקות ב-50% מקבוצת פורשה.
פורשה, המייצרת מכוניות ספורט, אומרת כי הגוף המפקח שלה "הסמיך את ההנהלה ליזום את כל הצעדים הדרושים על-פי חוקי איסור הקרטל וחוקי הוויסות ברחבי העולם" לרכוש את השליטה בפולקסוואגן.
הסדר עם העובדים
"ברגע שיוסרו כל המכשולים, תוכל פורשה לרכוש את רוב המניות בפולקסוואגן", אומרת החברה. פורשה הגדילה בראשונה את חלקה בפולסקוואגן ב-2005, מ-5% ל-20% כדי למנוע ניסיון השתלטות עוינת של פולקסוואגן עליה. וזאת משום שניסיון כזה היה עלול לסכן את הקשרים העסקיים בין שתי החברות, המפתחות יחד טכנולוגיה.
אנליסטים אומרים כי לא צפויים מכשולים חוקיים לרכישת המניות, אך פורשה תצטרך להבטיח לעובדים כי יישמר חלקם במועצה המפקחת של פולקסוואגן. כמו כן יש אפשרות שתינתן למדינת סכסוניה-תחתית, שהיא בעלת המניות השנייה בגודלה בפולקסוואגן, זכות וטו על תוכניותיה.
פולקסוואגן מעסיקה 329,000 עובדים ומייצרת 6.2 מיליון מכוניות בשנה. פורשה מעסיקה 11,000 עובדים ומייצרת 100,000 מכוניות בשנה.
בשבוע שעבר הודיעה פוקלסוואגן על גידול של 40% ברווחיה ב-2007, ואמרה כי היא צופה כי השיפור בתוצאות העסקיות יימשך גם ב-2008. החברה מתכוונת לחלק דיבידנדים נאים לבעלי המניות שלה.

תאריך:  03/03/2008   |   עודכן:  03/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנהל חטיבת כח האדם בבזק עובר ללבייב    עוד עזיבה באפריקה
משה ריינפלד
בחקירת נסיבות המוות של הנסיכה בבית המשפט בלונדון הוקראה עדותו של ד"ר חאן שניהל איתה רומן ממושך לפני שהכירה את דודי אל פאייד
רותי אברהם
ביהמ"ש גזר שנתיים בפועל על מורה שהורשע בהטרדת תלמידותיו    השופטים: התחשבנו בעונשו בעיטור הצל"ש שקיבל כשחילץ חבריו משדה מוקשים
איציק וולף
שרת החוץ הבהירה לסגל השגרירים הזרים שמדינת ישראל עומדת בפני מבצעים נוספים ברצועת עזה    "הפעולות יימשכו בדרכים ובצורות שנבחר"
שרון גל
ב-22 בפברואר זה קרה    ג'ניפר לופז הפכה לאם לתאומים    כאן אנחנו חושפים את השמות של צאצאי הדיווה הלטינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il