X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט לתעבורה הורה להתחיל מיידית בניסוי נרחב שיקבע סופית אם "הינשוף" אמין למדידת שכרות התובעים: המכשיר מזייף וגורם לעיוות דין
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בית המשפט לתעבורה הורה (יום א', 2.3.08) להתחיל באופן מיידי בניסוי נרחב שייקבע סופית את אמינותו של מכשיר הינשוף המודד שכרות. השופט אברהם טננבוים קבע כי הניסוי ייערך תחת פיקוח צמוד של בית המשפט ואף קבע את המתווה לניסוי, הכולל בדיקה השוואתית בין תוצאות נשיפה לתוצאות בדיקת דם. השופט קבע כי לצורך עריכת הניסוי יצוותו פרמדיקים לניידות משטרה ויערכו את בדיקות הדם.
הסניגורים: המכשיר מזייף
החלטת בית המשפט ניתנה במסגרת תביעה שהגישו קבוצה של סניגורים באמצעות בא כוחם עו"ד יהונתן שניאור בטענה כי הינשוף "מזייף", אינו נותן מידה אמיתית וגורם לעיוות דין. הם ביקשו כאמור כי בית המשפט יורה על עריכת ניסוי שייקבע באופן סופי את אמינות המכשיר.
עמדת המשטרה היתה כי ניתן לערוך את הניסוי באמצעות בדיקת תערובות גז בריכוזים שונים, אך עמדה זו נדחתה. השופט קבע כי יש לערוך ניסוי נרחב הכולל בדיקה "בשטח" אמיתית, קרי נשיפה ולקיחת דגימות דם מנהגים ועריכת בדיקה השוואתית בין תוצאות בדיקת הדם ותוצאות הנשיפה. השופט גם קבע כי על הניסוי יופקד המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הפרופ' דוד שנער וכן כי הניסוי ייערך על-ידי חוקרים מטעמו בהדרכתו ובפיקוחו. "לכל דבר וענין יהווה המומחה ידו הארוכה של בית המשפט לצורך הניסוי". עוד הציע השופט כי הניסוי ייערך על מדגם גדול ככל האפשר בפריסה גיאוגרפית רחבה ובשעות שונות.
הניסוי יקבע האם בדיקת הנשיפה של משטרת ישראל "בצורה בה היא נעשית כיום, מפיקה תוצאות זהות או נמוכות מהתוצאות המתקבלות בבדיקה ישירה של ריכוז האלכוהול בדם. "היחס המקובל בין ריכוז האלכוהול באויר הנשוף וריכוז האלכוהול בדם הוא 2100:1, אך יחס זה הוא לטובת הנהג שכן הממוצע הסטטיסטי קרוב יותר ל-2300. ברוב המקרים בדיקת הדם (יחסית למידה הקבועה בחוק) תהיה גבוהה יותר מבדיקת הנשיפה. במיעוט מהמקרים ייתכן ובדיקת הנשיפה תהיה גבוהה יותר (יחסית למידה הקבועה בחוק). בכל מקרה, צריך להיות מתאם סטטיסטי גבוה, ורמה נמוכה של תוצאות שווא (false positives), הכל בהתאם לידוע בספרות".
פרמדיק לכל מפעיל ינשוף
הניסוי ייערך "על-פי העקרונות המקובלים בעולם לניסויים מדעיים, ועל-פי שיקול דעתה המקצועי (של הרשות ר.א.). שיקול דעתה יקבע את גודל המדגם, פיזורו, דרך איסוף הנתונים ודרך ניתוחם, וכן הלאה". השופט קבע עוד כי "הרשות לא תקבל הוראות/הנחיות מהצדדים ולא תהיה עמם בקשר לא הכרחי, אלא לצורך ביצוע הניסוי בלבד". המגמה לדבריו, "לבחון את תוקף המדידות כפי שהן מתבצעות על-ידי המשטרה היום בשטח ממש. לצורך כך, יוצמד פראמדיק למפעיל הינשוף (ברכב או בתחנת המשטרה) ויוצע לכל נבדק הנדרש לבדיקת נשיפה להיבדק גם בדיקת דם (בהסכמתו כמובן). בדיקת הדם תהיה מיידית לאחר בדיקת הנשיפה, ויאמר לנבדק כי מספיק שאחת הבדיקות תהיה מתחת למידה הקבועה בחוק על-מנת שלא יועמד לדין.
המשטרה תמסור במקום (ואם יהיה צורך, לאחר מכן) לעורכי הניסוי את כל הנתונים שיתבקשו. המשטרה תשתף פעולה עם עורכי הניסוי ותפעל בהתאם להנחיותיהם. בכל מקרה של שאלה ו/או בעיה, תפנה המשטרה מיידית לבית המשפט לקבלת הנחיות. במידה ועקב ניתוח התוצאות יבקשו החוקרים לבדוק מכשיר ינשוף כלשהו, או לחקור לעומק בדיקת נשיפה שתוצאותיה בעייתיות, תסייע להם המשטרה ככל שניתן".
על עורכי הניסוי לשמור על פרטיות הנבדקים, קבע השופט. הוא אסר על שימוש בתוצאות הניסוי מבלי לקבל לכך מראש, אישור מבית המשפט. כמו כן קבע כי חוות הדעת שתוגש לבית המשפט על-ידי החוקרים בסיום הניסוי תעמוד בכל אמות המידה המקובלות למחקרים מדעיים. טננבוים הורה לחוקרים לעדכן אותו בכל שבועיים על מצב והתקדמות הניסוי. לאור התנגדותה של המשטרה לאופן הניסוי הבהיר השופט למשטרה כי "אם עורכי הניסוי יודיעו כי אין שיתוף פעולה מצד המשטרה, לא יהיה מנוס מהסקת מסקנות בהתאם נגד המכשיר".
השופט קבע תזכורת לצדדים ליום 26.5.08 בשעה 12.00 לדון בתוצאות שיצטברו.

בית משפט לתעבורה ירושלים ת 015022/07
תאריך:  03/03/2008   |   עודכן:  04/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסוי "הינשוף" מתחיל בחסות ביהמ"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב השוטה הזה
ע.ג1  |  4/03/08 14:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פלאפון משיקה את הגרסה הסלולרית העברית הראשונה בעולם לספר התנ"ך
יעל מרגלית
בעלי בית"ר, שום והשחקנים ביקרו באשקלון לאות הזדהות עם תושבי המקום    המאמן: "אם היינו מפחדים, לא היינו פה"    עידן טל ושום לחצו ידיים
עידן יוסף
בשיחה עם יבואנים אמר כי נשקפת סכנה לשיטת השחיטה היהודית בעקבות מתקפה בינלאומית מצד ארגוני צער בעלי חיים    "על אף שהמניעים של אותם הארגונים לא תמיד טהורים, עשו הכל כדי למנוע כל צער מבעלי החיים"
עידן יוסף
כך טוען ארגון בצלם הגורס כי אחוז האזרחים גבוה יותר    "ישראל זכאית להגן על אזרחיה מפני ירי הרקטות, המהווה אף הוא פשע מלחמה, ומחובתה לעשות כן"
איציק וולף
תת-אלוף יוחנן לוקר ימונה לראש מטה חיל האוויר ויחליף את תת-אלוף אמיר אשר שמונה לראש אגף התכנון בצה"ל    תת-אלוף נמרוד שפר יחליף את לוקר בתפקיד ראש להק אוויר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il