X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחומר שהוצא מהמחשב הנייד של מפקד פאר"ק שנהרג בפשיטה של צבא קולומביה באקוואדור, עולה שנשיא ונצואלה נתן לארגון 300 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
שר ההגנה של קולומביה ומפקדי הצבא מודיעים על הפשיטה באקוואדור [צילום AP]

המתיחות הצבאית והדיפלומטית בין קולומביה, ונצואלה ואקוואדור קיבלה (יום ג', 4.3.08) מימדים דרמטיים לאחר שקולומביה הודיעה כי ארגון הגרילה השמאלני פאר"ק, הנהנה מתמיכתו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אבז, תכנן לבנות "פצצה מלוכלכת רדיואקטיבית".
ונצואלה ואקוואדור מותחות ביקורת חריפה על קולומביה לאחר שצבאה הרג 17 ממורדי פאר"ק בפשיטה על בסיס שלהם בתחום אקוואדור בשבת. אקוואדור הגיבה בניתוק הקשרים הדיפלומטיים עם קולומביה ושלחה 3,200 חיילים אל הגבול. נשיא ונצואלה, אף שאינו מעורב ישירות בסכסוך, הוציא אף הוא את שגרירו מקולומביה והורה לגייס 10 גדודי שריון ומטוסי קרב כדי להרתיע את מה שכינה "תוקפנות קולומביה".
קולומביה הגיבה בזעם ופרסמה מסמכים שהוצאו מהמחשב הנייד של ראול רייס, מפקד בכיר בפאר"ק שנהרג בפשיטה. המסמכים מלמדים כי ממשלת צ'אבז שילמה לפאר"ק, המוגדר בארה"ב ובאיחוד האירופי "ארגון טרור", 300 מיליון דולר.
יחסי החיבה בין צ'אבז לבין פאר"ק אינם בגדר סוד, אבל האשמת קולומביה, אם תוכח, הופכת אותו למממן טרור. סגן נשיא ונצואלה, רמון קריזאלס הכחיש את טענות קולומביה.
לדברי מפקד משטרת קולומביה, נחשפו עוד מסמכים בפשיטה ועולה מהם כי פאר"ק ניסה להשיג 50 ק"ג אורניום.
סגן נשיא קולומביה, פרנציסקו סנטוס, טען (יום ג', 4.3.08) בכינוס של האו"ם בז'נווה העוסק בפירוק החימוש, כי אנשי הגרילה רוצים להשתמש בחומר הרדיואקטיבי כדי להרכיב פצצה מלוכלכת. לדבריו, מתברר מהמידע שהוצא מהמחשב הנייד של מפקד אנשי הגרילה כי "קבוצות הגרילה, המבססות את כוחן הכלכלי על סחר בסמים, מסכנות לא רק את ארצנו אלא את כל אזור האנדים ואמריקה הלטינית".
נשק מארה"ב ומרוסיה
על אף מלחמת המילים, אין סימנים שהמנהיגים באזור מעוניינים במלחמה של ממש, שתעלה ביוקר לכל הצדדים. קולומביה נהנית מתמיכת ארה"ב, בעלת בריתו הקרובה של הנשיא הימני אלוורו אוריבה. לעומת זאת, מצטייד צ'אבז זה כמה שנים בנשק מתוצרת רוסיה. גם התוצאות הכלכליות של סכסוך מזוין עלולות להיות חמורות, שכן ונצואלה תלויה במיוחד בסחר עם קולומביה.
עם זאת, במערב חוששים כי אפילו אם אין כוונתם של המנהיגים לפתוח מלחמה, פריסתם של כוחות צבא לאורך הגבולות עלולה להסלים להתנגשויות אלימות. המדינות החברות ב'ארגון מדינות אמריקה' מתכנסות (יום ג', 4.3.08) לנסות להפיג את המתיחות. גם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הביע דאגה לנוכח "המתיחויות הגוברות והטוענים הגבוהים" באזור.
על קולומביה מותחות ביקורת גם ברזיל, צ'ילה וניקרגואה, ואפילו פידל קסטרו החולה הצטרף למקהלה. "אנחנו יכולים פשוט לשמוע את חצוצרות המלחמה בדרום היבשת שלנו כתוצאה מתוכניות רצח העם של האימפריה היאנקית", כתב קסטרו במאמר המתפרסם בביטאון המפלגה הקומוניסטית.
נשיא אקוואדור, רפאל קוריאה, אמר כי הפשיטה של קולומביה גרמה להפסקת השיחות שניהלה ממשלתו עם פאר"ק על שחרור 12 חטופים, ובהם המדינאית מקולומביה אינגריד בטנקור, ושלושה אזרחים אמריקנים.
פאר"ק, הלוחם עשרות שנים נגד ממשלת קולומביה, מממן את 11,000 חייליו בכופר נפש מחטיפות, ומסחר בסמים.

תאריך:  04/03/2008   |   עודכן:  04/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קולומביה: הגרילה תכננו פצצה רדיואקטיבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
תובע למנוע מחברת הדואר לכפות על עסקים שירותי עמילות מכס    "חברת הדואר אטמה את שערי התחרות"    הדואר: "האיגוד פועל ממניעים אישיים - כי הוא מייצג את חברות עמילות המכס ולא את הצרכנים"
משה ריינפלד
את הפיגוע קושרים לביקורו של ראש המטות המשולבים של ארה"ב בפקיסטן לשיחות עם הנשיא מושארף ועם ראשי הצבא
איציק וולף
שר הביטחון מצהיר כי הפעילות הישראלית ברצועת עזה תימשך בעוצמה רבה יותר מזו שנראתה בימי מבצע "חורף חם" ושבמהלכה נהרגו יותר ממאה פלשתינים
דרור מרום
מדינת ישראל חרגה מהיעד של עצמה    ביצוע תקציב המדינה והכנסות המדינה ממיסים לא עמדו בתחזיות    חסר של 500 מיליון שקל בפעילות המקומית - וגירעון של 700 מיליון שקל בפעילות הממשלה במדינות בעולם    גידול חד בהוצאות משרד הביטחון
מערכת PCאון
טכנולוגיה הנקראת RedTacton תאפשר לכם ממש בקרוב להעביר ולקבל מידע באמצעות נגיעה בלבד. נראה לכם מופרך? אולי אתם צודקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il