X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בדיון ועדת העלייה בנושא מצוקת הדיור הציבורי לעולים חדשים טען נודלמן כי "מדינה שמכבדת את עצמה, צריכה לדאוג לדיור לאוכלוסיות חלשות. המדינה נותנת הטבות לבעלי דירות ולא לחסרי דיור" נציגי המשרד לקליטת העלייה הביאו פליאה מדרישות הוועדה "מחצית מהעולים כלל אינם מעוניינים בדיור ציבורי"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

חברי ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות מחו (יום ג', 4.3.08)בחריפות על כך שממשלות ישראל לדורותיהן לא פעלו להקצאת פתרונות דיור לעולים חדשים. "כל עוד יש עלייה, גם אם היא עומדת על 18,000 עולים בשנה, על המדינה להקצות דיור ציבורי לעולים", אמר ח"כ מיכאל נודלמן.
בדיון ועדת העלייה בנושא מצוקת הדיור הציבורי לעולים חדשים,
טען נודלמן כי דרוש תקציב משמעותי לדיור ציבורי בתקציב 2009 כדי לתקן מצב לא תקין "מדינה שמכבדת את עצמה, צריכה לדאוג לדיור לאוכלוסיות חלשות. המדינה נותנת הטבות לבעלי דירות ולא לחסרי דיור". לדבריו הצטרפה ח"כ קולט אביטל (עבודה), שקראה לשרי הקליטה והשיכון להשיב לוועדה בתוך שבועיים מהי תוכניתם המפורטת לפתרון מצוקת הדיור הציבורי לעולים.
נחרץ היה גם ח"כ אברהם מיכאלי (יהדות התורה) אשר טען כי "בעצם זה שהמדינה אינה יוצרת פתרונות דיור היא מצהירה: אנחנו לא רוצים עולים מבוגרים". תמכה בדבריו ח"כ מרינה סולודקין (קדימה), וקראה לעולים להפגין ולהפעיל לחץ אזרחי במטרה להשיג דיור ציבורי.
מנגד, טען נציג משרד הבינוי והשיכון כי הפתרון הזול ביותר הוא להגדיל את הסיוע בשכר דירה. וציין כי תוכנית שכירות ארוכת טווח לעולים קשישים בת כ-2,000 יחידות דיור תופעל בתקופה הקרובה למשך 5 שנים. חביב קצב, נציג המשרד לקליטת העלייה, אמר כי 55,000 עולים קשישים מקבלים סיוע בשכ"ד. "מחציתם ממתינים לדיור ציבורי, היתר אינם מעוניינים בדיור ציבורי". לדבריו, אין כיום 50,000 עולים הממתינים בתור לדיור ציבורי.
ח"כ זאב אלקין (קדימה) קרא למשרד השיכון לדווח לוועדה את פרטי הקיצוץ בתקציב לפתרונות דיור לעולים כדי לעמוד על היקפו ומשמעותו. והוסיף: "במטרה להקל על חששם של עולים חדשים המצויים במצוקה בשל החזרי משכנתה גבוהים, על המשרדים לצאת בקמפיין פרסומי לעולים וליידע שמי שמוכר דירתו חוזר מיידית לתוכנית סיוע בשכ"ד ולתור לדיור ציבורי".
ח"כ נודלמן, סיכם ואמר כי מאז שנת 2003 הוזנחה הבנייה הציבורית לעולים חדשים, הוועדה החליטה לפנות אל ראש הממשלה, במטרה להקצות תקציב ראוי לדיור ציבורי לעולים בתקציב 2009. נוסף לכך, בתוך שבועיים תוצג בפני הוועדה תוכנית דיור חדשה שתגובש על-ידי משרדי השיכון והאוצר.

תאריך:  04/03/2008   |   עודכן:  04/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"על המדינה להקצות דיור ציבורי לעולים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התיישבות ציונית בים המלח
אמיר בר אור  |  4/03/08 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הגברים אחראים על הביצוע עצמו ואילו הנשים אחראיות על עיצוב הבית    הילדים מחליטים כיום לבד כיצד לעצב את חדרם    הציבור מבלה את רוב זמנו בבית בסלון
איתי ברק
הנהלת מרכז הארגונים של ניצולי השואה תקיים ערב הוקרה לכל המעורבים במאבק למען ניצולי השואה    "החוק יעניק הסדר ל-8,000 ניצולי שואה יוצאי מחנות ריכוז וגיטאות שלא קיבלו עד היום שום קצבה"
משה ריינפלד
מחומר שהוצא מהמחשב הנייד של מפקד פאר"ק שנהרג בפשיטה של צבא קולומביה באקוואדור, עולה שנשיא ונצואלה נתן לארגון 300 מיליון דולר
דרור מרום
תובע למנוע מחברת הדואר לכפות על עסקים שירותי עמילות מכס    "חברת הדואר אטמה את שערי התחרות"    הדואר: "האיגוד פועל ממניעים אישיים - כי הוא מייצג את חברות עמילות המכס ולא את הצרכנים"
משה ריינפלד
את הפיגוע קושרים לביקורו של ראש המטות המשולבים של ארה"ב בפקיסטן לשיחות עם הנשיא מושארף ועם ראשי הצבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il