X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איתי ברק סוציולוג ארגוני, מנכ"ל חברת הייעוץ Barak consulting group.
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בדיון ועדת הכלכלה בנושא הדיור הציבורי, בנוכחות שר הבינוי והשיכון, הושמעו טענות קשות נגד משרדו ומשרד האוצר ח"כ רן כהן: "השוק לא יכול להיות מופקר רק לעשירים מופלגים"
▪  ▪  ▪
זאב בוים [צילום: ששון תירם]

"משרד השיכון מוכר דירות במיליארדים ולא קונה או בונה דירות חדשות, לא ברור להיכן הולך הכסף, המדינה מתנערת מחוב קדוש בדבר נתינת דיור לאזרחי המדינה". כך אמר (יום ד', 5.3.08) ח"כ יעקב כהן (יהדות התורה) בדיון ועדת הכלכלה.
בדיון הוועדה בנושא הדיור הציבורי, בנוכחות שר הבינוי והשיכון, זאב בוים (קדימה). טען ח"כ כהן כי בשנת 2003 תקציב הסיוע לדיור הציבורי הסתכם ב-6 מיליארד שקלים, אולם בשנת 2007ירד ל-3 מיליארד שקלים בלבד, "רבבות ישראלים לא מתחתנים כי אין באפשרותם לזכות בקורת גג". אמר כהן וציין כי בשנת 2002 זכתה משפחה לסיוע בשכר הדירה של 1,200 שקלים, אך כיום הסיוע קטן ממחצית הסכום ועומד על 540 שקלים בלבד.
הרחיב על בעיות הדיור בישראל ח"כ דב חנין (חד"ש) אשר ציין כי מדינת ישראל הופכת למדינת מרכז "אנו הולכים להגיע למצב של מרכז המאוכלס בעשירים ופריפריה המאוכלסת בעניים". חנין דרש משר הבינוי לחזק את יישובי הפריפריה בכדי שאזרחים ירצו לגור בה, וציין כי על המדינה להיות מעורבת יותר בתחום הדיור.
לדברים הצטרף ח"כ רן כהן (מרצ) אשר ציין כי רק 3% העליונים במשק יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה, "לתופעה השלכות חברתיות קשות: הפערים בחברה מתרחבים, הייאוש גבר וגוברת הירידה מהארץ". ח"כ כהן טען כי ללא עזרה של ראש הממשלה ותוכנית ממשלתית שונה לא תיפטר הבעיה. "השוק לא יכול להיות מופקר רק לעשירים מופלגים, אין סיבה שהמדינה לא תקצה דיור בר השגה לנזקקים, דבר המקובל במדינות העולם המערבי".
קיצוני יותר בדבריו היה ח"כ יורם מרציאנו (עבודה) אשר ציין כי גם לאחר שקיבל אזרח אישור זכאות לדיור ציבורי, הוא נאלץ לחכות חמש שנים לדירה "זו מדינה לא ראויה, ממשלה שמרימה דגל חברתי לא צריכה להתנהל כך", הוסיף מרציאנו.
מנגד, טענה נציגת משרד האוצר כי אין צורך במענקים כספיים עקב העובדה כי מלאי הדירות הפנויות גדול, "במחיר של דירת חדר בת"א ניתן לקנות וילה בפריפריה", אמרה והוסיפה כי אזרחי המדינה בוחרים לא לגור בפריפריה וכתוצאה מכך חלק גדול מדירות הדיור הציבורי בערי הספר נותרות שוממות. לשמע דבריה טען ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) כי אגף התקציבים מנותק לחלוטין מהנעשה במדינה.
בתגובה לטענות השיב השר הממונה, זאב בוים, כי בפריפריה יש מלאי דירות וטען כי בבאר שבע 800 דירות פנויות, "יש לעודד זוגות צעירים לצאת מהמרכז לפריפריה אך ללא תמריצים הם לא יעברו". בוים ציין כי תוכנית דיור הוצעה לראש הממשלה וטען כי תקציבי המשרד קוצצו משמעותית "פרויקט שיקום שכונות לדוגמא, זכה לפני 15 שנה ל-400 מיליארד שקלים בשנה, אך היום הוא מתוקצב ב-47 מליונים בלבד".

תאריך:  05/03/2008   |   עודכן:  05/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"על המדינה להיות מעורבת יותר בתחום הדיור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון טעות
ע. סובול  |  5/03/08 14:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הפעולה תתבצע באמצעות פגיעה בסל מטרות של מבנים    התקבלה החלטה להפסיק את הירי ולהמשיך את המו"מ    טילי גראד נחתו בשטחים פתוחים ליד אשקלון
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך מינהל הנשים של עיריית הרצליה    הציבור סבור שלגברים יש יכולת טובה יותר מנשים ומעט מסכימים עם כך שגברים צריכים להשתכר יותר מנשים
איתי ברק
עימות מילולי בין ח"כ איתם לח"כ זחאלקה בסופו הוצא זחאלקה מהמליאה    ח"כ איתם קרא לגרש לעזה את הח"כים הערבים ואת משתתפי ההפגנה שהתקיימה באום אל פאחם    זחאלקה, אשר נאם בהפגנה אמש, טען כלפי איתם כי הוא "אפס אפסים"    ח"כ גבאי טוען כי ההפגנה בה הכריזו ערבי ישראל על שואה ישראלית ועל שיחרור פלשתין בדם ואש היא הסתה ותמיכה באויב
יפעת גדות
סקר שנעשה בקרב 430 אנשי חינוך מלמד כי 30% מהתיכוניסטים מתנדבים לחלוקת מזון    20% עוסקים בהתרמות    למתנדבים יש מעגל חברים גדול יותר    ההתנדבות משפיעה לטובה על הלימודים
דרור מרום
קיבל את התנגדות החברות טבע ותרימה שטענו כי התכשיר נגד דלקות וכאבים, הנמכר בכ-3 מיליארד דולר בשנה, אינו כשיר להירשם תחת הגדרת הבלעדיות    נקבע כי ההצלחה המסחרית של התרופה אינה מבוססת על חידוש שבוצע - אלא על פטנט קודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il