X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופטת דחתה תביעה שהגישו עורכי דין לחייב את עיריית תל אביב להחזיר להם ארנונה שנגבתה ביתר על משרדם, משום שהשתהו בהגשתה
▪  ▪  ▪
התנהגותה אינה נגועה בהתרשלות בוטה. עיריית ת"א [צילום: יוסי מטלון]

שופטת בית משפט השלום בתל אביב יעל אחימן דחתה (יום ד', 5.3.08) תביעה שהגישו עורכי הדין יוסף ומשה קמר, המתמחים במקרקעין, נגד עיריית תל אביב להחזיר להם דמי ארנונה בסך כ-60,000 שקל, שלטענתם נגבו מהם יותר מהמותר. עורכי הדין חויבו לשלם לעיריה הוצאות בסך 5,000 שקל.
פסק הדין נוגע למשרדם של עורכי דין קמר ברח' האומנים 7 בתל אביב. הם החזיקו במשרד לפי הסכם שכירות מ-1.6.92, לשנים 2002-1992.
חיובי הארנונה נקבעו לפי שטח של 189 מ"ר, אך ב-25.12.92 השיגו על שטח הנכס לצורכי ארנונה וביקשו להקטינו ל-125 מ"ר. ההשגה התקבלה בחלקה, והשטח הופחת ל-154 מ"ר. ב-4.9.01 ביצעה העיריה ביוזמתה מדידה מחודשת והפחיתה את שטח הנכס ל-144 מ"ר, ואולם בו בזמן הגדילה העיריה את שטח החניה ב-11 מ"ר ל-71 מ"ר ואת חיובי הארנונה בהתאם.
תביעתם של קמר התייחסה לגביית הפרש חיובי הארנונה לתקופה מ-20.7.92 ועד ל-31.12.01 על השטח שהוקטן. הסוגיה המשפטית הייתה אם קמר זכאים להשבה רטרואקטיבית של חיובי הארנונה ביחס לתקופה שבה ניגבו שלא בהתאם לשטחו הריאלי של הנכס.
העיריה השיבה על כך בשלילה, כל עוד לא הוכחה כל רשלנות מצידה במדידת הנכס. לחילופין, ביקשה העיריה לקבוע כי קמר מנועים מלהעלות טענות מסוג זה מאחר שקיבלו עליהם את תוצאות המדידה של העיריה.
בפסק הדין כתבה השופט אחימן כי חובת ההשבה של גופים ציבוריים עוגנה בפסיקה, ובמקרים דומים, לא מעטים, חויבה הרשות המקומית בהשבה רטרואקטיבית של גבייה שנעשתה בשגגה.
העיקרון שנקבע הוא כי כאשר האזרח שם מבטחו ברשות ושילם סכומים שנדרשו ממנו מתוך הנחה שמדובר בדרישה חוקית, יוחזר לו כספו אם יתברר כי לא הייתה הצדקה לגבייתו.
שיהוי מובהק
עם זאת, ציינה השופטת כי מאז נודע לקמר על דחיית דרישתם להשבה רטרואקטיבית של חיובי הארנונה עד הגשת התביעה חלפו יותר מ-5 שנים (2.5.02 עד 20.6.07). מהמסמכים שצורפו עולה כי קמר עוררו מחדש את זכאותם להשבת ארנונה ב-13.4.05 וחלפו שנתיים מפנייתם זו ועד להגשת התביעה.
השופטת שאלה אם פרק הזמן שחלף מאז מועד יצירת העילה, שהוא סירובה של עיריית תל אביב להשיב את ההפרשים בגין המדידה השגויה בשנת 2002, עד להגשת התביעה, מבטא שיהוי החוסם את הגשת התביעה להשבה.
השופטת קבעה כי מבחינה סובייקטיבית יש בהתנהלותם של קמר שיהוי מובהק, ומבחינה אובייקטיבית נראה כי חלוף הזמן פוגע באינטרס ההסתמכות של הרשות מבחינה תקציבית.
היא ציינה כיגם התנהלות העיריה כשלעצמה, אינה נגועה בזלזול או התרשלות בוטים. העיריה ביצעה את המדידה לפי בקשת קמר בשנת 1992 וקיבלה את השגתם של עורכי הדין באופן חלקי. מיוזמתה ביצעה זו בשנית בשנת 2001 מדידה מחודשת של הנכס ובעקבותיה, הפחיתה משטחו 10 מ"ר והוסיפה שטח חניה. העיריה סירבה אומנם להשיב את ההפרש, ואולם בה בעת לא ביקשה לגבות את הפרש החיוב על שטח החניה. במובן זה של הדברים, לא נראית התנהגותה כבוטה.
"בנסיבות אלה, ולאחר שקמר עצמם, בניגוד למצופה, לא פעלו למימוש זכותם מיד לכשעמדו על קיומה או בסמוך לכך, נמצא כי תביעתם נגועה בשיהוי" קבעה השופטת.

תאריך:  05/03/2008   |   עודכן:  05/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיריה לא תחזיר ארנונה עודפת בגלל שיהוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
מאידך - במהלך חודש ינואר חלה התמתנות בקרנות הנאמנות הכספיות    מדד תל-טק 15 בלט בחודש שעבר עם ירידה של כ-7% - ומדד נדל"ן-15 שסבל בינואר מירידה של כ-20% - ירד רק בכ-1%    בשוק מוצרי המדדים הונפקו בפברואר 14 תעודות סל על מדדי אג"ח, בהן 5 תעודות סל על כל אחד ממדדי האג"ח החדשים שהושקו בתחילת החודש - תל-בונד 40 ותל-בונד 60
איתי ברק
אדם שייתפס מחזיק "צעצועים מסוכנים", דינו יהיה מאסר 4 שנים    אדם שייצר, ייבא או ימכור, דינו יהיה מאסר 7 שנים    כך קובעת הצעת חוק של ח"כ גפני, אשר אושרה טרומית במליאת הכנסת
משה ריינפלד
לאמנון לוי, בן 48, מבני ברק מיוחסות עבירות מין רבות בצעירה: כליאת שווא, איומים ואלימות    הוא מואשם בנפרד על ניסיון לרצוח אותה
איתי ברק
אושר בטרומית איסור מניעת אפליית גיל במכרזים כמו האיסור להפלות על-רקע דת, גזע ומין
גלית יצחק
רק 28% מכלל תורמי הדם הינם נשים    אחוז הנשים התורמות דם בישראל, נמוך בהשוואה למרבית ארצות אירופה וארה"ב    פרופ' אילת שנער: הסיבה העיקרית היא אנמיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il