X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצעיר הורשע בניסיון לרצח, לאחר שנפסק כי קפץ בשנת 2006 על השוטר קונסטנט פדוקוב במחסום מצפון לירושלים, ודקר אותו בראשו
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר (יום ד', 5.3.08) 12 שנות מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי, על צעיר בן 18 משכונת א-רם שמצפון לירושלים, שהורשע בניסיון לרצח שוטר ובניסיון לתקוף שוטר מסיבות לאומניות, בעת שהיה קטין.
הצעיר השתתף ב-14.6.06 ביידוי אבנים אל מחסום שהוצב בכביש הגבעה הצרפתית - רמאללה, מצפון למחסום א-רם. הוא נעצר ושוחרר. לאחר מכן החליט להרוג חייל במחסום. לשם כך, הצטייד בסכין וביצע תצפיות על המחסום ועל התנהלות הכוחות המוצבים בו. תחילה התכוון לתקוף חייל במחסום ביום שישי אחר-הצהריים, משום שסבר שהמחסום יהיה מאויש בצורה דלילה. בימים שלאחר מכן עבר פעמים רבות את המחסום כדי שהשוטרים המוצבים בו יכירו אותו ולא יחשדו בו.
ביום 21.4.06, ביום ו', בשעה 18:30 לערך, לאחר שעבר את המחסום מכיוון מזרח למערב, חזר לכיוון המחסום, שלף את הסכין שהייתה ברשותו וקפץ על גבו של השוטר קונסטנט פדוקוב. הצעיר דקר את השוטר ארבע פעמים בראשו, וכן ניסה לדקור אותו בגרונו, כאשר הוא נתלה על גבו. שוטרים וחיילים שהיו במקום השתלטו עליו ועצרו אותו.
פסיכיאטרים בדקו אותו וקבעו כי הוא מבחין בין טוב לרע, שיפוטו תקין, אחראי למעשיו וכשיר לעמוד למשפט. מתסקיר של שירות המבחן לנוער עולה כי הצעיר ומשפחתו התגוררו בתחילה בכפר בית סוריק, אך עקב סכסוך בין חמולות בכפר נאלצו לעזוב, והם מתגוררים בשכירות בא-רם.
הצעיר הביע חרטה על מעשיו. הוא התקשה להסביר את התנהגותו. במפגש הראשון עם שירות המבחן סיפר על מניעים אידיאולוגיים, ובשיחה השנייה טען כי בשעת מעשה חש בדחף הדומה ל"סחרור".
השוטר לבש אפוד
התובע, עו"ד רועי בראונר, טען כי הצעיר בחר לרצוח שוטר יהודי ותכנן אותו באורח מדוקדק. הנאשם הצטייד בסכין, למד את אופן התנהלות המחסום, ובחר בשעת כושר לביצוע העבירה. לא מדובר במעשה ספונטני או בתגובה ליחס לא נאות. עוד טען, כי אלמלא לבש השוטר אפוד, הייתה התוצאה פציעה קשה ואולי אף מוות.
הסנגור, עו"ד אוסאמה חלבי, טען כי הצעיר הודה בניסיון לרצוח חייל, אך אין מדובר במעשה בעל-רקע אידיאולוגי. לדבריו, הקטין חולה באפילפסיה ודבר משפיעה על התנהגותו והופך אותו לאלים.
בגזר הדין כתבו השופטים משה רביד, אורית אפעל-גבאי ואהרן פרקש כי "יש לגזור עונשים חמורים ביותר על הפוגעים באנשי כוחות הביטחון הניצבים על משמרתם. הקטין אומנם לא השתייך לארגון כלשהו ונראה כי פעל על דעת עצמו, אך אין בכך כדי להפחית מחומרת מעשיו, שכן גם בלא שיוך ארגוני, פעל תוך להט ודבקות לגרום למותו של קורבנו. לא למותר להזכיר, כי כתוצאה מתקיפתו, נפצע השוטר בפניו ובראשו וסימני התקיפה נראים בו עד היום".
עם זאת הביאו השופטים בחשבון בגזירת העונש את העובדה שהיה בן פחות מ-17 בשעת מעשה, את הודאתו במעשיו, ואת מצב בריאותו. השופטים אומנם דחו את טענת הסנגור כי מחלת האפילפסיה קשורה לביצוע העבירה, וציינו שגם מעדויות החיילים שהיו במקום לא עולה תמונת מצב שניתן לשייכה להתקף אפילפטי, אך הוסיפו כי הקטין סובל מבעיות פסיכיאטריות או נוירולוגיות מסוימות, והוא אף ביצע ניסיונות אובדניים בכלא.

תאריך:  05/03/2008   |   עודכן:  05/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
12 שנות מאסר לצעיר שדקר שוטר במחסום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
משרד הבריאות פרסם מידע להורים על ארבעה חיסונים חדשים המומלצים בגיל הילדות: חיסון נגד אבעבועות רוח, חיסון נגד זיהומים פנאומוקוקיים, חיסון נגד שלשול מנגיף רוטה וחיסון נגד סרטן צוואר הרחם מנגיף פפילומה    החיסונים לא כלולים בסל התרופות
משה ריינפלד
שופטת דחתה תביעה שהגישו עורכי דין לחייב את עיריית תל אביב להחזיר להם ארנונה שנגבתה ביתר על משרדם, משום שהשתהו בהגשתה
דרור מרום
מאידך - במהלך חודש ינואר חלה התמתנות בקרנות הנאמנות הכספיות    מדד תל-טק 15 בלט בחודש שעבר עם ירידה של כ-7% - ומדד נדל"ן-15 שסבל בינואר מירידה של כ-20% - ירד רק בכ-1%    בשוק מוצרי המדדים הונפקו בפברואר 14 תעודות סל על מדדי אג"ח, בהן 5 תעודות סל על כל אחד ממדדי האג"ח החדשים שהושקו בתחילת החודש - תל-בונד 40 ותל-בונד 60
איתי ברק
אדם שייתפס מחזיק "צעצועים מסוכנים", דינו יהיה מאסר 4 שנים    אדם שייצר, ייבא או ימכור, דינו יהיה מאסר 7 שנים    כך קובעת הצעת חוק של ח"כ גפני, אשר אושרה טרומית במליאת הכנסת
משה ריינפלד
לאמנון לוי, בן 48, מבני ברק מיוחסות עבירות מין רבות בצעירה: כליאת שווא, איומים ואלימות    הוא מואשם בנפרד על ניסיון לרצוח אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il