X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש דחה את ערעורו על הרשעתו במעשה מגונה תחת לחץ בשוהה בלי חוקית שעסקה בזנות, ועל עונש המאסר שנגזר עליו: 7 חודשי מאסר
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את ערעורו של קצין המשטרה גל שר טוב על הרשעתו בפלילים, לאחר שהודה בביצוע מעשה מגונה תוך הפעלת לחץ, ועל עונשו שבעה חודשי מאסר בפועל ו-10 חודשים על תנאי.
שר טוב, עו"ד במקצועו, היה בעת ביצוע העבירות קצין משטרה בדרגת פקד, ושימש כסגן ראש משרד החקירות של מרחב אילת. הוא הודה במשפטו כי ב-19.2.2004, כשהיה קצין תורן של מרחב אילת, עצר לבדיקה ליד מלון "דן אילת" מונית שבה נסעה צעירה שחשד בה כי היא שוהה בלתי חוקית, העוסקת במתן שירותי מין בתשלום. שר טוב הורה לה לצאת מן המונית ולהיכנס לניידת שלו לצורכי תשאול והורה לנהג המונית לעזוב את המקום. הוא אמר לנהג שלאחר שיסתיים התשאול יתקשר אליו בטלפון כדי שיבוא לאסוף את המתלוננת.
כאשר היו השניים לבד בניידת, החל שר טוב בנסיעה בכביש עוקף אילת. במהלך הנסיעה וידא שהיא אכן שוהה בישראל שלא כחוק ועוסקת בזנות. לאחר מכן עצר את הניידת במקום מבודד, סמוך למחצבה בקצה דרך שחמון באילת, וביקש ממנה כי תקיים עימו מגע מיני. הוא עשה זאת ביודעו כי היא חוששת ממנו הן משום שהוא קצין משטרה היושב בניידת, והן משום שהוא יכול לדאוג לגירושה מהארץ. בנסיבות אלה, ושלא בהסכמתה החופשית, נאלצה לבצע בו מין אוראלי. לאחר מכן הסיע אותה סמוך לתחנת המשטרה באילת, התקשר לנהג המונית, הודיע לו כי סיים את הטיפול המשטרתי בצעירה, וביקש ממנו כי יגיע לאסוף אותה לביתה.
במשפטו בבית משפט השלום המליץ שירות המבחן לשקול אפשרות שלא להרשיעו בפלילים, ולהטיל עליו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 600 שעות עבודה. אך השופטת דחתה ב-5.5.05 את ההמלצה, הרשיעה את שר טוב בדין וגזרה את עונשו.
בערעור ביקש שר טוב, באמצעות עו"ד ציון אמיר, לבטל את הרשעתו ואת עונש המאסר שהוטל עליו. עו"ד אמיר הסביר כי "הרשעת שר טוב והטלת עונש מאסר עליו אינם מתיישבים עם תמונה של מערער נורמטיבי, חיובי, מלח הארץ, בעל אישיות התנדבותית, מידות תרומיות מושרשות, איש חוק ומוסר, אב ובעל למופת".
עוד טען כי "לא היה תכנון מוקדם של העבירה, ומדובר במקרה חד פעמי, אקראי וספונטני". טענה נוספת הייתה כי "שר טוב לא דרש את המעשה אלא ביקש ונענה בחיוב".
עו"ד אמיר ציין כי הצעירה "כלל לא הגיעה להתלונן מיוזמתה בגין הפגיעה בה לכאורה, ונראה כי מי שעמד מאחורי הגשת התלונה היה גורם עברייני מובהק שהיה לו עניין במעמדו של המערער, הא ותו לא!"
שר טוב הבאיש את ריחה של המשטרה
השופטים יהושע פלפל, ניל הנדל ורוויטל יפה-כ"ץ, דחו את הערעור. בפסק הדין כתב השופט פלפל כי "אין ספק ששליחת שר טוב לריצוי עונש מאסר בפועל תהיה קשה לו ולמשפחתו שלא חטאה. הוא הפסיד מקום עבודה מכובד כקצין משטרה ויש סכנה מוחשית שרישיון עריכת הדין יישלל ממנו. הכאב והבושה שנגרמו למערער ולמשפחתו קשים עד למאוד. עם זאת, אין להקל בדינו של משרת הציבור הפוגע בצורה כה בוטה בחוק. שוטר בכלל וקצין משטרה על אחת כמה וכמה, צריכים להגן על הציבור ולעזור לו בעת צרה - ומי שמבצע עבירה כה חמורה כמו העבירה שעבר המערער, מועל בתפקידו ומבאיש את ריחה של המשטרה". ועוד כתב השופט: "הציבור מצפה מקצין משטרה שיעזור לאזרח ויגן עליו ולא יעבור כלפיו עבירה קשה ומשפילה".
לגבי בקשת עו"ד אמיר להימנע מלהרשיע את שר טוב בפלילים, כתב השופט כי "הכלל הוא שיש להרשיע נאשם בביצוע עבירה פלילית. אי-הרשעה היא היוצא מן הכלל. לא יעלה על הדעת שקצין משטרה, בתפקיד, המבצע עבירת מין שהעונש בצידה הוא 7 שנות מאסר, יצא מלפני בית המשפט ללא הרשעה. זאת ועוד, נראה לי שביטול ההרשעה לאחר שהמערער ביצע עבירה כל כך חמורה, יפגע באמון הציבור במערכת המשפט, באכיפת החוק ובהרתעת שוטרים וקצינים במשטרה המבצעים עבירות חמורות בכלל ועבירות מין בפרט".
השופט הנדל כתב בפסק הדין כי "אם אכן התנהגות הרשות נמדדת, בין היתר, על-פי התייחסותה לחוליה החלשה בחברה - התוצאה של הטלת עונש מאסר בפועל של שבעה חודשים נוטה לקולא".

תאריך:  05/03/2008   |   עודכן:  05/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרו הרשעת פקד גל שר טוב ושליחתו לכלא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שהשופט טעה
binyamin  |  11/03/08 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט העליון דחה עתירת רכז המודיעין ברשות המיסים, רפי רותם, לביטול העברתו מתפקידו    רותם טען כי הודח בגלל תלונותיו על אי-סדרים    השופטים: אין עילה לבירור עובדתי מחודש
דרור מרום
טוענים: הנזקים מגל הקור הרצחני מחודש ינואר מסתכמים ב-1.3 מיליארד שקלים    ההתאחדות ביקשה מוועדת הכספים להגדיל את ההלוואות לכיסוי הנזקים ל-300-250 מיליון שקלים - כדי לאפשר את שיקומם של המשקים ולהבטיח את המשך הפעילות והכנת העונה החקלאית הבאה
איציק וולף
ראשי הסניגוריה הציבורית דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית על-מנת לאתר את מדליפי סרטון הפשיטה המשטרתית על ביתו של יניב בן דוד
משה ריינפלד
משה אלמוזלינו מחולון נעצר בחשד שחברות עסקיות השייכות לו קיזזו מס תשומות באמצעות חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים
דרור מרום
המהלך שבו נקט נגיד בנק ישראל, בהורדה חדה של הריבית במטרה לייצב את מצב הדולר - לא השיג את התוצאה המבוקשת מבחינת התעשיינים והייצואנים    חלק מהסיבות להיחלשות הדולר נעוצות בזרימת כסף זר לישראל, וכן במיתון במשק האמריקני - שהולך והופך לעובדה מוגמרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il