X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעליה של אלרוב בהתקפת מחץ על הממשלה: "ישראל - המדינה העוינת ביותר בעולם למשקיעים אי אפשר לבנות ולפתח הדיווחים על מחירי דירות היוקרה מנופחים ואינם אמיתיים"
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ 2]

"שיתוף פעולה בין הון לשלטון חיוני להתפחות הכלכלה, השלטון זקוק להון וגם ההון זקוק לשלטון". כך אמר (5.3.08) אלפרד אקירוב, בעל השליטה בחברת אלרוב ומגדולי המשקיעים בנדל"ן בארץ. הוא דיבר בועידת הנדל"ן של התאחדות הקבלנים והיומון הכלכלי גלובס, שנערכה בת"א.
אקירוב יצא בהתקפת מצח חסרת תקדים על מדיניות ממשלת ישראל, המינהל והעיריות בנושאי נדל"ו. אקירוב: "ישראל היא המדינה העוינת ביותר בעולם למשקיעים. אישור תכניות תב"ע נמשך 10 עד 15 שנים, בה בעת שיצחק תשובה בנה מחדש את מלון פלאזה בניו יורק, כולל כל האישורים, במשך 4 שנים. ישראל זקוקה לעוד 10,000 חדרי מלון, שיביאו עוד 2 מיליון תיירים לארץ, אבל אין למדינה שום איסטרטגיה בנושא זה. המינהל ועירית תל-אביב בנו מרכזים מסחריים והאנגרים בנמל תל-אביב , במקום לבנות במקום 4,000 חדרי מלון ו-2,000 דירות, מול חוף הים, מקום אידיאלי. המינהל מחזיק במגרשים במנשיה ואינו מאפשר לפתח ולבנות עליהם. המינהל והעיריה תפסו את נמל יפו ואינם נותנים לבנות על המגרשים".
אלפרד אקירוב תקף בחריפות גם את החשש ("נוסח זליכה") לקשר כלשהוא בין הון לשלטון. אקירוב: "שרים וראשי ערים מפחדים להפגש אתי לדיון בנושאים עיסקיים, כי הם חוששים שידברו על קשר הון-שלטון. האמת פשוטה - הון לא יכול להתפתח ללא עזרת השלטון, ומצד שני השלטון זקוק להון כדי לבנות ולפתח. בניתי שלשה מגדלים בני 34 קומות, עם 340 דירות, כולן מכורות, בצפון תל-אביב , רק משום שהעיריה הוציאה מכרז למכירת המגרש, וזכיתי בו. בניתי את מיתחם ממילא בירושליםן רק משום שהעיריה והממשלה הוציאו מכרז למכירת המגרשים. עזריאלי בנה שלשה מגדלים נהדרים, כולם מלאים עד אפס מקום, על מגרשים שקנה במכרז מהעיריה".
אף מלון חדש בת"א ב-10 שנים
---------------------
עוד אמר אקירוב: "מדברים על 2 מיליון תיירים, אבל האמת היא שלארץ מגיעים רק 700 אלף תיירים בשנה. היתר הם ישראלים הבאים לביקור, אנשי עסקים המגיעים פעמים רבות בשנה, וכדומה. התיירות תקועה אצלנו זה עשר שנים, בה בשעה שבספרד, טורקיה ומדינות אחרות על חוף הים התיכון הוכפלו המחירים. בניתי מלון בירושלים והוא מלא כל השנה. אני בונה עוד מלון בירושלים, שיפתח בעוד 4 חדשים. אבל בתל אביב לא בנו אף מלון חדש ב-10 השנים האחרונות. בתי המלון שלנו הם בני 4 כוכבים, אבל השירות ברמה של כוכב אחד. הם מתנהלים כמו בתי מלון מתקופה קודמת. תל אביב זקוקה לעוד 5,000 חדרי מלון לפחות, ולא בונים דבר, כי הקרקע תקועה והשלטון מפחד לעשות עסקים עם ההון".
אקירוב הזכיר - הדבר כבר פורסם בעבר - כי בנית המרכז המסחרי במיתחם ממליא בירושלים התעכבה 7 שנים, "כי שר הפנים היה דתי, והתנגד לבנית בתי קולנוע בירושלים".
היזם חיים כצמן, שדיבר לצד אקירוב, אמר כי הוא מסכים לדבריו. כצמן הזכיר כי חברת גזית-גלוב ישראל ביקשה לבנות מרכז מסחרי גדול במעוין שוק, במערב ראשון לציון, אך הועדה המחוזית לבנין ערים פסלה את התכנית, למרות שגזית-גלוב קנתה את המגרש כדת וכדין במכרז ממינהל מקרקעי ישראל, עם יעוד למרכז מסחרי. כצמן: "המדינה לא מקיימת התחיבויות שלה. היא לא משלמת בזמן ולא מקיימת הבטחות!"
שני היזמים סיכמו באמרם, כי התוצאה של המצב שתיארו היא, שהם ועוד יזמים רבים אחרים בונים לפעילות נדל"נית ועיסקת בחוץ לארץ.

תאריך:  05/03/2008   |   עודכן:  05/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקירוב: השלטון זקוק להון - ולהיפך
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
החלאה הזה תומך באולמרט!!!!! ל"ת
אביחחח  |  5/03/08 19:48
2
הוא רוצה לתפוס לנו את כל הים
החלאה הזה  |  5/03/08 20:56
3
אלפרד, דבריך על אולמרט סרק סרק
חץ  |  5/03/08 23:24
4
למה אתה לא בונה בגליל בנגב ?
משה פ"ת  |  6/03/08 08:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי ברק
תקציב "תגבור לימודי יהדות" עמד על 287 מיליוני שקלים, אך בשנת הלימודים תשס"ח התקציב קוצץ, ועומד על 134 מיליוני שקלים    ביום ב' הקרוב תגיש סיעת איחוד לאומי-מפד"ל הצעת אי אמון בממשלה עקב טיפולה בנושא    כיצד יצביעו חברי שס?
איציק וולף
ח"כ אחמד טיבי הסית את הפלשתינים להילחם בחיילי צה"ל באותו זמן שבו הם לחמו בצפון רצועת עזה נגד משגרי הקסאמים    "ההתנגדות לכיבוש היא אפשרית, מותרת והיא אחת הזכויות"    "התקשורת הישראלית משתתפת במזימה נגד העם הפלשתיני"
משה ריינפלד
ביהמ"ש דחה את ערעורו על הרשעתו במעשה מגונה תחת לחץ בשוהה בלי חוקית שעסקה בזנות, ועל עונש המאסר שנגזר עליו: 7 חודשי מאסר
רותי אברהם
בית המשפט העליון דחה עתירת רכז המודיעין ברשות המיסים, רפי רותם, לביטול העברתו מתפקידו    רותם טען כי הודח בגלל תלונותיו על אי-סדרים    השופטים: אין עילה לבירור עובדתי מחודש
דרור מרום
טוענים: הנזקים מגל הקור הרצחני מחודש ינואר מסתכמים ב-1.3 מיליארד שקלים    ההתאחדות ביקשה מוועדת הכספים להגדיל את ההלוואות לכיסוי הנזקים ל-300-250 מיליון שקלים - כדי לאפשר את שיקומם של המשקים ולהבטיח את המשך הפעילות והכנת העונה החקלאית הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il