X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בוועידה השנתית על הפשיעה האלקטרונית בלונדון טען בכיר בנאט"ו כי הטרור באמצעות האינטרנט הפך לאחת הסכנות החמורות לביטחון העולם
▪  ▪  ▪

ברית נאט"ו רואה במלחמת מחשבים סכנה לא פחות חמורה ממלחמת טילים. פקיד בכיר בנאט"ו, סוליימן אניל, שהוא הממונה על ההגנה על מחשבי נאט"ו מפני התקפות, אמר בוועידה השנתית בנושא פשיעה אלקטרונית המתכנסת בלונדון, כי הריגול און-ליין והטרור באמצעות האינטרנט נחשבים כעת לאחת הסכנות החמורות ביותר לביטחון העולם.
"ההגנה מפני התקפות מחשב מוזכרת כיום בנשימה אחת עם ההגנה מפני טילים וביטחון האנרגיה", אמר. "ההתקפות האלה גוברות והולכות ואיננו סבורים שהבעיה תיעלם בקרוב. אם לא יינקטו צעדים שיקבלו גיבוי עולמי, הן עלולות להפוך לבעיה עולמית". לדברי איש נאט"ו, העלות של הנחתת מהלומת היי-טק על תקשורת ממשלתית קטנה והולכת ואילו מידת הנזק שהיא עלולה לגרום גדלה והולכת.
אחת הסכנות העיקריות היא טרור מחשבים, שעיקרו ניסיונות לגרום לסגירת רשתות תקשורת און-ליין או להשתמש באינטרנט כדי לתקוף מוסדות רשמיים. אף שהיו אזהרות מפני התקפות כאלה מאז שנות ה-80, החלו ממשלות בעולם לטפל בהן רק באחרונה.
אניל הזהיר גם מפני מדינות עוינות שעלולות ליזום התקפות באמצעות האינטרנט נגד חברות נאט"ו. "יש מדינות שמשקיעות לא רק בשיפור יכולת ההגנה שלהן אלא יש להן גם יכולת התקפה, והדבר יוצר ממד חדש לבעיה כולה", אמר.
מגשם הטיטן ועד אסטוניה
הוועידה השנתית לנושא הפשיעה האלקטרונית היא הפורום הגדול בעולם הדן במלחמה בפשעי מחשב. בין המשתתפים, מומחים לבנקאות, קציני משטרה ואנשי ענף טכנולוגיית המידע. כולם מנסים לבחון דרכים חדשות למלחמה בפשיעת האון-ליין.
הסכנות של לוחמת אינטרנט צפו ועלו אל פני השטח לאחר סדרה של התקפות בינלאומיות בתחום זה. בשנה שעברה התברר כי כנופיית האקרים, כנראה מסין, הסתננה למערכות מחשב בפנטגון ושגרה התקפות על רשתות ממשלתיות בבריטניה, גרמניה, הודו ואוסטרליה. פקידים אמריקנים כינו בעבר את הכנופייה "גשם הטיטאן". הם האשימו אותה בפעולה בחסות פקידי שלטון בבייג'ין.
בעבר היו שטענו כי ממשלת רוסיה עמדה מאחורי מתקפה נגד אסטוניה, שהיא מדינה מתקדמת מבחינת ההיי-טק, אבל עד כה נעצר בפרשה רק נער אחד, אסטוני.
במקביל לוועידה, יודיע (יום ה', 6.3.08) שר הפנים בממשלת הצללים של השמרנים בבריטניה, דייויד דייויס, על הצעות השמרנים למלחמה בפשיעת המחשבים, ובכלל זה יצירת משרה חדשה של שר בממשלה שיופקד על ביטחון המחשבים. השמרנים גם מתכננים להקים מחדש את היחידה המשטרתית הארצית למלחמה בפשעי היי-טק, ומחלקה מיוחדת בתביעה הכללית שתעסוק בתיקים של פשעי מחשב.
מנגנים על מיתר הפחד?
קווין פולסן, האקר לשעבר המשמש כיום עורך בכתב העת הבריטי לענייני טכנולוגיה "וויירד", מאשים את הפוליטיקאים ואת כלי התקשורת כי הם מנגנים על מיתר הפחד. "במידה מסוימת ההתקפות באסטוניה היו פחות מתוחכמות מאשר 'מלחמות המחשבים' הקודמות - כמו אלה שבין האקרים ישראלים ופלשתינים, הודו ופקיסטן, סין וארה"ב", אמר. "אפילו ההתקפות ההן לא היו ממש מלחמה קיברנטית, לפחות לא כפי שמומחים היו מגדירים אותה. אני מטיל ספק אם טרור מחשבים, או מלחמת מחשבים, יתרחשו אי פעם", טען.
על-אף הביקורות מסוג זה ועל אף היעדר הוכחות חותכות לאופי או לזהות של טרוריסטים ממוחשבים, הסכנה נראית בעיני הבית הלבן מספיק חמורה כדי שיקציב 6 מיליארד דולר לחיזוק ההגנה על מערכות המחשבים של הממשל האמריקני מפני התקפות.
מבקרי התוכניות הללו טוענים כי נשקפת מהן סכנה פוטנציאלית לחירויות האזרח. אך פקידים בממשל בוש אומרים כי זהו צעד הגנה חיוני. השר לביטחון הפנים מייקל צ'רטוף מכנה זאת: "התחום היחיד שיש לנו עבודה ניכרת לעשות בו".

תאריך:  06/03/2008   |   עודכן:  06/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאט"ו מזהיר מסכנת מלחמת מחשבים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זכויות האזרח - שם כיסוי לשת"פ  ל"ת
עם טרוריסטים  |  7/03/08 22:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כוח צה"ל עלה על מטען חבלה סמוך לגדר המערכת של רצועת עזה    גשש נהרג, חייל נפצע קשה מאוד ושנים נוספים נפצעו קל    הפצועים פונו במסוק לבית חולים
רותי אברהם
איכות השלטון דורשת בדיקת חשד לניגוד עניינים בעסקת טיעון שרקמה פרקליטה בכירה בדרום - חנה מגד    החשד: העסקה - לטובת בא-כוחה של מגד
משה ריינפלד
ביל גייטס ירד למקום השלישי ברשימת עשירי העולם של "פורבס" לשנת 2008 לאחר 13 שנה במקום הראשון ובמקומו טיפס מיליארדר ממכסיקו
גלית יצחק
המחלה יכולה להופיע בכל גיל, מין וגזע    במהלך היום יתקיים מבצע ארצי לאיתור ואבחון מוקדם של חולים המצויים בסיכון במספר קניונים
איציק וולף
שר הביטחון החליט לשלוח צווי גיוס לצה"ל למאות תלמידי ישיבות חרדיות שהוקמו בשלוש השנים האחרונות ולא הוכרו במסגרת הסדר "תורתו אומנותו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il