פורום החפ"שים ופורום מג"דים, מח"טים וטייסי המילואים קוראים (יום ה', 6.3.08) לחיילי המילואים ולמשפחותיהם שלא לנהל את עסקיהם בבנק הבינלאומי. זאת בעקבות מסע פרסום של הבנק הבינלאומי שלדברי חברי הפורום "מטיל כתם על המשרתים במילואים".
מדובר במודעות בנושא ייעוץ פנסיוני שפורסמו בעיתונות הכתובה ובמודעות פרסום באתרי אינטרנט שונים. נוסח המודעות הוא: "עשית פנסיה אצל אחד מהחבר'ה במילואים?, לא בטוח שעשו לך עבודה טובה".
"אנו רואים בחומרה רבה את הדרך הפוגענית בה בחר הבנק לפרסם את מוצריו ודורשים את הסרת הקמפיין הזה לאלתר. עד אז, אנו נקרא לכל המשרתים במילואים ובני משפחותיהם לבחור היטב היכן לנהל את עסקיו - או אצל אלה שבאמת אכפת להם מהם ונלחמים לצידם או אצל אלה שמוכנים להשפיל אותם ועל גבם לעשות רווחים", אמרו ראשי פורום החפ"שים המייצגים את חיילי המילואים.
איתי לנדסברג מפורום מג"דים, מח"טים וטייסי מילואים ציין כי מדובר בפרסום פוגע אשר לקוח את החבר'ה במילואים כדוגמא לחלטורה. לדבריו, הוא לא נעלב כלל מן המודעות. "אני לא נעלב אלא חושב שזו פרסומת גרועה שמשמיצה את חיילי המילואים על-מנת לשרת את הבנק.
יש לציין כי הבנק הבינלאומי הוא הבעלים של בנק אוצר החייל המשרת את כל אנשי הקבע בצה"ל,מערכת הביטחון וגמלאיה. בשנת 2004 אף השתתף הבנק למסע היחצנות של יום המילואים. מהבנק נמסר אז כי הוא מברך על היוזמה לקיום יום המילואימניק שבו מצדיעים לחיילי המילואים שנושאים בנטל.
הבינלאומי: המילואימניקים לא הבינו הומור מן הבנק הבינלאומי נמסר בתגובה כי חיילי המילואים לא הבינו את ההומור של הפרסומת.
"צר לנו שהמתלונן לא הבין את ההומור שבפרסומת", אמרה דוברת הבנק דפנה צוקר. "לשמחתנו, רוב רובם של הצופים בישראל אהבו אותה והיא אף נבחרה לאחת משלוש הפרסומות האהובות בישראל".
לדבריה, תקופת הפרסום של הפרסומת המדוברת הסתיימה אתמול והיא כללה ליין של שלוש פרסומות המדגימות טיפוסים שלא מקבלים מהם ייעוץ פנסיוני, בהם "השכן מלמעלה" ו"החבר'ה מהמילואים".
פרסומת טלוויזיה ורדיו שנלוותה לקמפיין הציגה לולנים שמי שאין לקבל מהם הדרכה פנסיונית ("חיה, את חיה בסרט").
"כל המטרה היא להגיד שכשפונים לקבל ייעוץ פנסיוני צריך ללכת למומחים", ציינה דוברת הבנק.