X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבנק המרכזי של קנדה הוריד שיעור הריבית בחצי אחוז, וכלכלנים מעריכים כי תהיה הורדה נוספת באפריל בדוח עיתי קובע הבנק המרכזי, כי הכלכלה האמריקנית נוטה להיכנס להאטה עמוקה והדבר עלול להגביר את הסיכונים לכלכלה הקנדית
▪  ▪  ▪

הבנק המרכזי של קנדה הוריד השבוע את הריבית בשיעור חד של 0.5% והיא עומדת מעתה על 3.5%. בהודעה רשמית שפרסם (4 במרס) מציין הבנק המרכזי, כי הצמיחה בקנדה בארבעת הרבעונים האחרונים בשנת 2007 הייתה באופן כללי בהתאם לציפיות המוקדמות וכך גם הציפיות האינפלציוניות.
שיעור האינפלציה עומד כיום על 2.2% בחישוב שנתי וגרעין האינפלציה על 1.4%. הבנק המרכזי מציין עוד בהערכת המצב העיתית, כי הכלכלה האמריקנית נוטה להיכנס להאטה עמוקה וממושכת יותר מהתחזיות המוקדמות בתחילת השנה, והתפתחות זו נובעת בעיקר מהמשך משבר הנדל"ן הפוגע בשוק האשראי.
בהקשר זה הדגיש הבנק המרכזי, כי החרפת המשבר הכלכלי בארה"ב עשויה לגרום לגלי זעזוע בכלכלה העולמית ועימם הגברת הסיכונים גם לכלכלה הקנדית. ההודעה הבאה על שיעור הריבית צפויה ב-22 באפריל וכלכלנים מעריכים, כי תימשך מגמת הורדת הריבית.
דוח עדכני שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלמד על האטה במגמת הצמיחה הכלכלית. התוצר הלאומי הגולמי עלה ברבעון האחרון של שנת 2007 ב-0.2%, וזאת לעומת 0.7% ברבעון השלישי של השנה. הפעילות הכלכלית התכווצה בחודש דצמבר ב-0.7%. בייצוא נרשמה ירידה של 2.2% בחודשים אוקטובר-דצמבר 2007 נוכח התחזקות הלוני וסגירת מפעלים לייצור רכב לתקופה ארוכה יחסית בגלל החגים. במקביל, העלייה בהיקף הביקוש לסחורות מייצור מקומי הביאה לירידה ביבוא בשיעור של 2.6%.
בסך ההוצאות של המגזר הצרכני נרשמה עלייה ברבעון האחרון של 2007, שהתחזקה בזכות עלייה של 4.3% ברכישת מכוניות וההתייקרות במחירי הטיסות לחו"ל. פעילות הגורמים הנותנים שירותים התרחבה ב-0.7% בתקופה הנסקרת ולעומתה הצטמצם היקף הפעילות במגזר היצרני ב-0.9%. רווחי החברות עלו קלות ב-0.5% ועלייה נרשמה גם בשכר. בחישוב שנתי הצמיחה בכלכלה הקנדית הסתכמה ברבעון האחרון ב-0.8%, לא הרחק מהביצועים של הכלכלה האמריקנית שהצמיחה בה עמדה על 0.6%.
מחירי הסחורות והשירותים עלו ב-1.1% בעיקר בשל עליית מחירי הנפט. בניכוי מרכיב הדלק מדד המחירים בקנדה עלה ב-0.7%, ואילו מחירי המוצרים המיובאים ירדו ב-3.9% והשלימו ירידה בשלושה רבעונים רצופים, שהביאה לירידה של 17% במחירים בהשוואה ל-2002. יצוא הסחורות מקנדה ירד ב-2.7% בתקופה הנסקרת. ההוצאה של הצרכנים עלתה ב-1.8% ברבעון האחרון לעומת 1.1% ברבעון השלישי. ההשקעות בתחום הבנייה עלו ב-0.6% בלבד, נתון המגלם ירידה לעומת הרבעון השלישי בו נרשמה עלייה של 1.4%

תאריך:  06/03/2008   |   עודכן:  06/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנדה: נמשכת מגמת הורדת הריבית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה לקנדה ולנו הישראלים
דוד ביטוח  |  8/03/08 17:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
מפציץ רוסי ללוחמה בצוללות התקרב לנושאת המטוסים נימיץ ליד דרום קוריאה אך מטוסים של ארה"ב ודרום קוריאה הוזנקו לקראתו והוא שינה את נתיבו
עידן יוסף
מוחים על המצב הביטחוני ועל הכוונה למסור שטחים, ומאשימים את התקשורת בשיתוף פעולה    היום מתקיימת עצרת תפילה מיוחדת בכותל
דרור מרום
החשודים הם ממג'דאל כרום - והחשוד העיקרי הוא מנהל בית ספר בכפר    רשמו על הקרטונים פרטים של סופרמרקט    נעצרו על-ידי יחידת הסמים בחיפה
דרור מרום
המנכ"ל המשותף של קסטרו מודל מעדיף לדבר על המכירות ולא על הרווחיות: "קסטרו ממשיכה לדווח על גידול במכירות, הנובע בעיקר מפתיחת חנויות נוספות בארץ"
משה ריינפלד
אתר "ויקיליקס" פועל שוב באינטרנט לאחר שהשופט ביטל את צווי הסגירה נגדו והבנק השווייצי ביטל את תביעתו המשפטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il