X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הירידה התלולה בפופולריות של הנשיא עלולה לגרום לתבוסה של מפלגתו בבחירות המוניציפליות ביום א' ומאלצת אותו לנתק מגע
▪  ▪  ▪
הפמליה נעלמה. סרקוזי מבקר ביום ה' בבית ספר לאחיות במזרח צרפת (צילום AP)

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי שומר על פרופיל נמוך ומקפיד שלא להיראות בפומבי בחברת מועמדי מפלגתו עד שיסתיימו בחירות המוניציפאליות בצרפת ביום א' (9.3.08). זהו מצב שאינו מאפיין את המנהיג שנהנה תמיד להיות באור הזרקורים ולהיראות בכל מקום. סרקוזי, שהפך פתאום מ"סופרסטאר" ל"לוזר", והרייטינג שלו ממש נפל, כמעט מסתתר ומניח לשריו לעשות את העבודה.
הרומן הראוותני שלו עם דוגמנית-העל לשעבר שהפכה לזמרת, קרלה ברוני, והתפרצויותיו הפומביות, יחד עם כלכלה מקרטעת וכמעט חוסר תזוזה ברפורמות שהבטיח, הובילו לצלילה קטסטרופלית של הרייטינג שלו בסקרי דעת הקהל. ובשל כך, כמה ממועמדי המפלגה השמרנית של סרקוזי עושים הכל כדי לשמור מרחק מהנשיא שלהם, מחשש שחוסר הפופולריות שלו יזיק לסיכוייהם בבחירות. הסיבוב הראשון של בחירותצ אלה יהיה ביום א' הקרוב והסיבוב השני ביום א' בעוד שבוע (16.3.08).
השמאל, ובראשו הסוציאליסטים, שומרים לפי שעה על יתרון ברור לקראת ההצבעה בכ-36,700 ערים, עיירות וכפרים ברחבי צרפת. הם מקווים לשנות את הכיוון לעומת גל ניצחונות הימין בבחירות המוניציפליות הקודמות ב-2001.
מבחן קריטי
אף שהבחירות מתמקדות בנושאים הקרובים ללב הבוחרים - כגון גנים ציבוריים או גני ילדים - הבחירות לראש העיריה, לסגני ראש העיריה ולחברי המועצה, משקפים גם את מצב הרוח הלאומי. הן יכולות לחזק או להחליש את דמותו החיוורת של הנשיא, בן 53, ולשמש מבחן קריטי ליכולתו לקיים הבטחות לרפורמות שבאמצעות רכש את הנשיאות במאי 2007.
סרקוזי "יהיה כמו קוסם שאיבד את הקסם" אם ינחל הימין תבוסה גדולה, אמר פרשן פוליטי צרפתי, ז'אן לוק פרודי, לסוכנות AP. "אפילו חלק מצירי הפרלמנט ממפלגתו שלו ילכו פחות בקו הפוליטי שלו", אמר הפרשן.
בדרך כלל, במרוצי בחירות מוניציפאליים עוסקים יותר בעניינים המקומיים מאשר בהשתייכות המפלגתית. אבל סרקוזי רצה להחדיר לתוכן רוח לאומית, ואמר לפני חודשיים כי בחירות בלי מסר פוליטי הן "אבסורד". אבל מאז, השתנתה המגמה והתמיכה העממית בו ירדה. סרקוזי מסתפק כעת באמירה כי "יביא בחשבון" את תוצאות הבחירות. "אין לי כל כוונה להכפיף את המנדט שניתן לי לחמש שנים, לבחירות מקומיות, אזוריות או לפרלמנט האירופי, אמר (יום ה', 6.3.08) בראיון לעיתון הפריסי "לה פיגרו".
סרקוזי למטה, פיון למעלה
מועמדים רבים של "האיחוד לתנועה עממית", מפלגתו של סרקוזי, הסירו את הלוגו של המפלגה מהכרזות שלהם. השר לשעבר לעסקים קטנים, רנו דוטריי, חבר מפלגתו של סרקוזי, העומד על סף תבוסה ליריבו הסוציאליסטי בעיר רן , התלונן כי כל קשייו בבחירות נובעים "מהרוחות הרעות המנשבות בפריס".
הסקרים מלמדים כי הפופולריות של הנשיא צנחה ב-37%. ואילו הרייטינג של ראש הממשלה שלו, שעד כה נדחק הצידה, פרנסואה פיון, מרקיע שחקים. סקר חברת Ifop קובע (יום ה', 6.3.08) כי שיעור הפופולריות של סרקוזי עומד על 41% לעומת 66% לפיון.
חיי אהבה סוערים מדי, עימותים עם דייגי בריטני והעלבת אדם שסירב ללחוץ את ידו ביריד החקלאות השנתי של פריס, גרמו נזק לתדמיתו של הנשיא. "ירידת הנשיא ורכיבת ראש הממשלה על גלי הפופולריות מלמדים על "אי הסכמה רצינית עם הציבור על עצם תפקיד הנשיא", כתב הפרשן ז'רום ז'פר בעיתון "לה מונד".

תאריך:  06/03/2008   |   עודכן:  06/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרקוזי "מסתתר" ערב הבחירות המוניציפאליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
השכר הממוצע למשרת שכיר - 7,767 שקל    העלייה הגדולה ביותר בשכר הממוצע בשנת 2007 נרשמה בענף השירותים העסקיים - עלייה של כ-5%    העלייה הגדולה ביותר במספר המשרות נרשמה בענף שירותי האירוח והאוכל - עלייה של 8%
רותי אברהם
מתיחות בין ממשלת אוקראינה ל"יד ושם"    משלחת ממשלתית אוקראינית ששבה מביקור מאשימה: הפכו את גיבור אוקראינה רומן שוחביץ לפושע מלחמה
איציק וולף
השר עמי אילון צופה שחורות וטרור בממדים שלא הכרנו    "אני צופה השתלטות של החמאס ואולי אף של אל-קאעידה על שטחי הגדה המערבית"
יהונתן דחוח-הלוי
הבנק המרכזי של קנדה הוריד שיעור הריבית בחצי אחוז, וכלכלנים מעריכים כי תהיה הורדה נוספת באפריל    בדוח עיתי קובע הבנק המרכזי, כי הכלכלה האמריקנית נוטה להיכנס להאטה עמוקה והדבר עלול להגביר את הסיכונים לכלכלה הקנדית
משה ריינפלד
מפציץ רוסי ללוחמה בצוללות התקרב לנושאת המטוסים נימיץ ליד דרום קוריאה אך מטוסים של ארה"ב ודרום קוריאה הוזנקו לקראתו והוא שינה את נתיבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il