X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ויקטור באוט, אזרח רוסיה, מבוקש על אספקת נשק לטליבאן ואל-קאעידה, למלחמות האזרחים באפריקה ולארגון הגרילה הקולומביאני פאר"ק
▪  ▪  ▪
סוחר הנשק ויקטור באוט מובל למעצר בתאילנד (צילום AP)

אחד מסוחרי הנשק הידועים לשמצה, החשוד שסיפק נשק לטליבאן ולאל-קאעידה ובהזרמת כמויות ענקיות של נשק למלחמות האזרחים באפריקה בצי המטוסים הפרטי שלו, נעצר (יום ה', 6.3.08) במלון בתאילנד עקב מידע שהעבירה ארה"ב בקשר לאספקת נשק למורדי פאר"ק בקולומביה.
הסוחר, ויקטור באוט, בן 40, יליד טג'יקיסטן ואזרח רוסיה, מבוקש במדינות רבות. הוא היה בעבר קצין בחיל האוויר של בריה"מ. האוצר האמריקני טוען כי באוט בנה רשת של חברות למטענים אוויריים לאחר התמוטטות המדינה הסובייטית, במזרח התיכון, באפריקה, במזרח אירופה ובארה"ב.
דוחות האו"ם וחקירות שנעשו במדינות אחרות הסיקו כי באוט מנהל כנראה את רשת הברחת הנשק הגדולה בעולם. פיטר היין, השר הבריטי לשעבר לענייני אירופה, שחקר פרשת סחר בנשק תמורת יהלומים, כינה אותו "סוחר המוות הראשי של אפריקה".
ב-2005 תיאר אותו ארגון אמנסטי אינטרנשיונל כ"איש העסקים הזר הבולט ביותר" המעורב בהברחת נשק למדינות שהאו"ם מטיל עליהם אמברגו. יש הטוענים כי באוט שימש השראה לסרט "איל מלחמה" בכיכובו של ניקולס קייג' על סוחר נשק חסר מצפון.
מידע מהמחשב שנתפס באקואדור
חוקרי עסקיו אומרם כי הוא השתמש ברשת המטוסים הפרטית שלו כדי להוביל נשק ממאגרי טנקים, מסוקים ונשק אחר שנותרו מעידן הסובייטי לסכסוכים בינלאומיים ברחבי העולם, כולל אפגניסטן, אנגולה, קונגו, ליבריה, רואנדה, סיירה ליאון וסודן.
מעצרו על באוט בא לאחר הפשיטה של צבא קולומביה בתחום אקואדור בשבת, שבה הרג צבא קולומביה 24 אנשי גרילה ותפס מחשב נייד שהיה שייך לאחד מפקדי ארגון הגרילה פאר"ק. כתבים משערים כי המידע שהיה בתוך המחשב הנייד סייע לאיתורו.
מנהל הסמים של ארה"ב דיווח למשטרת תאילנד כי באוט נמצא במדינה. כך מסר קולונל המשטרה פצ'ראט סנגצ'אי שעמד בראש הצוות שלכד אותו. פצ'ראט אמר כי באוט, שהוא אזרח רוסיה, "מבוקש על אספקת נשק וחומרי נפץ למורדים בקולומביה.
באוט נעצר במלון "סילום סופיטל" בבנגקוק ומוחזק במשרדי המחלקה לדיכוי הפשע במשטרת תאילנד. האוצר האמריקני פועל מאז 2005 להחרים את נכסיו של באוט ואת החברות שלו בגלל קשריו עם צ'רלס טיילור, הנשיא לשעבר של ליבריה, המבוקש על פשעי מלחמה.
מומחה לענייני ביטחון בתאילנד מסר לסוכנות AP כי באוט שוהה בתאילנד מאז ינואר 2008 והחליף מלונות בעקביות כדי להתחמק מהשלטונות. הוא נעצר במהלך פגישה עם אדם מרוסיה או ממזרח אירופה, אמר המומחה. לדבריו, נציג של ארה"ב העוסק בלוחמה בטרור חוקר את באוט כעת. המומחה אמר כי ממשלת תאילנד מעוניינת לגרש את באוט בהקדם האפשרי ושלטונות ארה"ב מעוניינים לקבל אותו לידיהם בהקדם האפשרי.
סרט מתח הוליוודי?
באוט הופיע ב-2002 פתאום בתחנת רדיו במסוקווה, "אכו מוסקווי", וטען בשידור כי הוא חף מפשע וכי מעולם לא היו לו מגעים עם הטליבאן או עם אל-קאעידה. הוא אמר כי ההאשמות נגדו "דומות יותר לתסריט של סרט מתח הוליוודי".
אבל חוקר הברחות נשק בבריטניה, בריאן ג'ונסון תומס, אומר כי באוט מכר בשנה שחלפה נשק לפאר"ק, בעיקר רובי סער AK-47, מטולי רימונים ואולי טילי קרקע-אוויר. הנשק בא ממרכז אסיה, בעיקר מקזחסטן. לבאוט יש כ-40 מטוסים, ורבים מהם רשומים בגיניאה המשוונית.
הנשק הגיע לפאר"ק תחילה דרך פרגואי ולאחר מכן דרך ארגנטינה ואורוגוואי. מטוסיו של באוט אינם חוזרים ריקים. בשובם לאפריקה הם עמוסים בסמים, שלאחר מכן מועברים לאירופה.

תאריך:  06/03/2008   |   עודכן:  06/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תבנה 630 דירות    צופה רווח של 92 מיליון שקל
אלעזר לוין
הקונים: יצחקי וברבר    רווח של 32 מיליון שקל    אלרן מפסיקה להשקיע במזרח אירופה ומפנה משאבים לרוסיה ולמזרח הרחוק
משה ריינפלד
יוון טוענת כי מקדוניה הוא שמו של מחוז בצפון יוון וכי המדינה היוגוסלווית לשעבר משתמשת באותו שם בגלל שאיפתה לספחו
עידן יוסף
הרקטות פגעו בשני בתי מגורים באותה שכונה, וגרמו לפצוע בינוני ופצוע קל    מוקדם יותר היום נחתו שש רקטות באזור העיר וכן פצצת מרגמה בצפון הנגב
רותי אברהם
לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד שלושה חשודים בניסיון לביצוע לינץ' בפקחי עירית ירושלים    החשודים, תושבי מזרח העיר, הציבו מכולות אשפה בוערות ויידו אבנים לעבר הפקחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il