X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בביתו של המחבל שרצח שמונה תלמידי ישיבה בירושלים וחוסל הקימו סוכת אבלים עם דגלי חמאס וחיזבאללה הפורום המשפטי דורש מצה"ל להרוס את בית המחבל
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: AP]

+ דרישה מהאלוף: להרוס את בית המחבל
סמוך לביתו של המחבל עלא אבו-דין, תושב הכפר ג'בל מוכאבר בן 20, שרצח אמש שמונה תלמידים בישיבת מרכז הרב עד שחוסל, נפתחה סוכת אבלים ונתלו דגלי חמאס וחיזבאללה. כוחות הביטחון עצרו עשרה מקרובי משפחתו של אבו דין, בהם גם אביו. האב שוחרר זמן קצר לאחר מכן.
פעיל הימין ברוך מרזל הגיש תלונה במשטרה נגד משפחת המחבל בגין תליית דגלי חמאס וחיזבאללה על סוכת האבלים. מרזל דרש שכוחות הביטחון ייכנסו לכפר ויורידו הדגלים. מרזל הוסיף כי אם הדגלים לא יוסרו נאמני ארץ ישראל "יפרצו לכפר ויורידו הדגלים".
בני משפחתו של המחבל ציינו כי הוא עבד כנהג הסעות בישיבת מרכז הרב, אך בהנהלת הישיבה הכחישו את הטענה. לדבריהם, הם לא העסיקו נהגים ערבים.
הקשר בין המחבל אבו דין לארגון חיזבאללה הוזכר אמש בדיווח של תחנת הטלוויזיה אל מנאר של הארגון ובו צויין כי הפיגוע הרצחני בוצע על-ידי כוח שנקרא על שם ראש אגף המבצעים של הארגון, עימאד מורנייה, שחוסל לפני מספר שבועות בדמשק.

בהכנת הידיעה השתתפה רותי אברהם
תאריך:  07/03/2008   |   עודכן:  07/03/2008
דרישה מהאלוף: להרוס את בית המחבל

הריסת בית אחר [צילום: AP]
הפורום המשפטי דורש (יום ו', 7.3.08) מאלוף פיקוד העורף יאיר גולן להפעיל את הסמכות המוקנית לו ולהרוס את בית המחבל שטבח בבחורי הישיבה בישיבת מרכז הרב. בפיגוע נרצחו 8 בחורי ישיבה ו-10 נפצעו. בא כוח הפורום המשפטי עו"ד יצחק בם טוען בפנייה אל האלוף כי בהתאם לתקנה 119 לתקנות ההגנה (שעת חירום) מוקנית לו סמכות "להורות, לאחר מתן זכות שימוע למעורבים, על הריסת ביתו של המחבל. אין מקרה מתאים יותר מן המקרה הזה כדי לעשות שימוש בסמכות זאת".
בית המחבל של קו 2
בם מוסיף כי היתר כזה ניתן בעבר על-ידי בית המשפט העליון בשיבתו כבית דין גבוה לצדק בהקשר לפיגוע בקו 2 בירושלים. בפיגוע נרצחו 22 בני אדם בהם תינוקות ונפצעו 120 בני אדם. אלוף הפיקוד ביקש אז להרוס את בית המחבל אך משפחתו עתרה נגד. בג"צ דחה את העתירה. בהחלטה כתבו אז השופטים, אליהו מצא, אדמונד לוי ואסתר חיות כי "ארגוני הטרור עושים שימוש גובר בתושבי מזרח ירושלים, ככל הנראה, משום שתעודת התושב המצויה ברשותם של אלה מקלה עליהם את התנועה למרכזי האוכלוסין בישראל מבלי לעורר חשד. לתופעה אחרונה זו, כמו לנגע הטרור בכלל, נדרשה המדינה לתת מענה במסגרת זכותה להגנה עצמית, ואחד האמצעים בהם הוחלט לעשות שימוש, הוא אטימה או הריסה של בתים בהם גרו מפגעים או מהם יצאו לפעילותם הנפשעת".
הם כתבו עוד כי בנוגע "להריסת ביתו של אדם (או "אטימה מלאה" השקולה נגד הריסה), נדמה כי אין צורך לומר עד כמה חריף צעד זה ועד כמה קשה וכואבת תוצאתו. אולם לעתים אין מנוס ממנו, הואיל והוא הוכר כאמצעי העשוי באופן רציונאלי להביא להרתעת הרבים, והוא אף נמצא מידתי כל עוד נעשה בו שימוש במקרים חמורים במיוחד, וכזהו המקרה המונח בפנינו, באשר 'סיוע לרצח בדם קר של אנשים חפים מפשע הוא מעשה חמור ביותר. הוא מצדיק אמצעי חמור ביותר'".
הקרובים מנעו פיגועים
בהקשר זה הם אף ציינו את ההערכת המדינה שהובאה בתשובתה כי "מאז החלה ישראל לנקוט בצעדים מרתיעים, לרבות הריסת בתי משפחות מחבלים בהיקף נרחב יחסית, מלמד כי לצעדים אלה אכן היתה השפעה הרתעתית על הטרור. כך למשל, גורמי הביטחון קיבלו מידע, ממנו עלה כי פעילי טרור חזרו בהם מכוונותיהם לבצע פיגועים, בשל חששם כי עקב כך יבולע לבני משפחותיהם... במקרים מסוימים, בני משפחות של פעילי הטרור הניאו (ובכלל זה באמצעות פגיעה פיזית, כמו גם באמצעות ניסיונות שכנוע) את קרוביהם מלבצע פיגועים'".
עו"ד יצחק בם מוסיף בפנייתו לאלוף גולן, כי אינו רואה סיבה מדוע דינו של רוצח תלמידי הישיבה יהיה שונה "נהפוך הוא, דינם של כל המחבלים צריך להיות שווה למען ידעו מראש את המחיר שישלמו הם ובני ביתם בדיעבד על מעשיהם".בם מדגיש כי אם פניית הפורום לא תיענה , תישקל עתירה לבג"צ.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברוך מרזל התלונן במשטרה נגד משפחת המחבל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
להסיר את הדגלים
מוטי א  |  7/03/08 13:07
2
גם ביטוח לאומי יקבלו משפחתו!!!
ב.פ  |  7/03/08 13:29
3
לעלות באלפים על בית המחבל...
לוחם יהודי  |  7/03/08 14:14
4
מדוע אין תגובה
אד  |  7/03/08 16:06
5
דגלי חמס וחיזבאללה
רק בשכם ויריחו  |  7/03/08 16:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
עקב המרוץ הצמוד מדי בין אובאמה לקלינטון גובר הלחץ לקיים מחדש את הבחירות הדמוקרטיות בשתי המדינות אך השאלה היא מי יממן אותן
משה ריינפלד
אתרי המיפוי ותצלומי התקריב מעוררים חשש ביטחוני במשרד ההגנה האמריני    גוגל: הסרנו תצלומים של כל אתר שהפנטגון הביע חשש לגביו
משה ריינפלד
מחריף המשבר עקב פשיטת צבא קולומביה על בסיס מורדים באקואדור    ניסיון ראשון להרגעת הרוחות - בכינוס ברפובליקה הדומיניקנית
עידן יוסף, איציק וולף
שמונת חללי הטבח הובאו למנוחת עולמים    הרב שפירא: "הטבח הזה הוא המשכו של הטבח בתרפ"ט. ארץ ישראל היא לא הפקר, וצריך להפסיק לשחק איתה ולחלק אותה"    הרב וייס: "ריבונו של עולם, תראה את מי לקחת לנו"    הרב עמר: "קשים חבלי משיח"
איציק וולף
לאחר מספר שבועות של מתיחות הודיע משכן הנשיא כי יאפשר למבקר המדינה לערוך ביקורת במערך הכספי, המשקי והמינהלי שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il