X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זה לקח לנו בערך עשור, אבל בסוף הבנו שהמבורגר צריך להיראות כמו בשר, ולא כפנקייק אפרפר. אל רשימת הקציצות המלכותיות של ת"א מצטרפת HomeBurger, שתסגור לכם ת'פינה גם בשתיים בלילה
▪  ▪  ▪
[צילום: עכבר העיר]

לא להאמין, אבל רונלד מקדונלד איתנו כבר כמעט 15 שנה. ב-13 באוקטובר, 1993, נולד בייסורים מזרח תיכון חדש, כשהסניף הראשון של מקדונלד'ס נפתח בקניון איילון ברמת גן. זה לקח לנו לפחות עשור עד שהבנו שסוליה מטוגנת של נעלי אולסטאר, ארוזה בין שני ספוגים סינתטיים, היא לא בדיוק המבורגר, ושליצן מפלסטיק זה לא חמוד, אלא מפחיד לאללה, בעיקר ילדים קטנים. אז כן, היינו נאיביים, אבל לפחות בסוף הבנו - עם קצת עזרה ממורגן ספרלוק וסרטו התיעודי "Super Size Me" - שבשר צריך להיראות כמו בשר, ולא כמו גוש תעשייתי אפרפר.
מאז, השבח לאל ולאגאדיר, עברה הקציצה האמריקנית מהפך תדמיתי אמיתי וקיבלה את הכבוד הראוי לה - שמנה, בשרנית, עשויה בשר טלה או נתחי אנטרקוט ושפונדרה טחונים. רשתות בר-בורגרים איכותיות נפתחות חדשות לבקרים וצוברות פופולריות גואה, ואותנו הסועדים כבר אי אפשר למרוח עם רוטב אלף האיים פושטי, מינימום עם קטשופ פלפלים ביתי. המייק-אובר התדמיתי הזה הגיע גם למסעדות נחשבות, כמובן, שזיהו את המגמה והביקוש וצירפו וורסיות משודרגות משלהם, עם תוספות כמו פטריות כמהין, גבינות סטייל סנט מור וקממבר ואפילו כבד אווז.
למעשה, קשה לסגור בימינו ליל שתייה ראוי בתל אביב בלי לרפד את הבטן בהמבורגר עסיסי. השבוע הזדמנתי לרחוב אבן גבירול, מצויד בעודד, חבר טוב שהשתחרר לאחרונה משירות קבע ממושך ונתקע נפשית בגיל 21 (הפרופיל, למרבה המזל, לא). מצאתי את עצמי בשתיים לפנות בוקר, צועד ברחוב אבן גבירול בתל אביב מצפון לדרום (או כמו שעודד אומר: "באזימוט 180"), מחפש מקום להרגיע את הקיבה ולאושש את הכבד אחרי סבב נוסף בחגיגות השחרור. עודד הצביע לכיוון שלט חדש ברחוב שעליו התנוסס צמד המילים האהוב עליו בעולם: בית והמבורגר, ובלעז "HomeBurger", ואמר: "נראה לי שזה יסגור לנו ת'פינה". הנהנתי בהסכמה של טירון עייף ונכנסנו.
היעד התגלה כעוד המבורגריה משובחה, קטנה ונעימה, המכילה בר ישיבה עם כעשרה מקומות ועוד מספר שולחנות, בלוק מזללתי טיפוסי. רקע כללי: ניסו וסטיב (זוכרים את "העולם על-פי סטיב"? אז זהו, שסטיב לא רוצה שתזכירו לו) עומדים מאחורי הבורגר-בר החמוד הזה, אשר נפתח לפני כשלוש שנים באבן יהודה, כמענה להעדר האפשרויות הקולינאריות במקום וכתשובה לגעגוע של השניים למשלוחים באזור המרכז. עכשיו, אחרי שהשתפשפו בצפון השרון, ניסו וסטיב מתרחבים לאזור התובעני והטובעני - תל אביב.
נחזור לקציצה. אחרי התוודעות לתפריט ולהיסטוריה, עודד בחר עבורנו במנות המיוחדות - המבורגר עם בייקון, ביצת עין וגבינת אמנטל (56 ₪) ובהמבורגר עם פטריות ובצל מטוגן (52 ₪). וכדי שלא נרעב חס וחלילה, הוספנו טבעות בצל (11 ₪), צ'יפס (9 ₪) וכנפיים ברוטב צ'ילי (29 ₪). בשעה שחיכינו למנות, בעוד עודד הפליג בסיפורי קרבות מטילי אימה, בחנתי את התפריט, שמציע קצת יותר מקציצות: סלט קיסר (41 ₪) ועוף (40 ₪) או כריכים, כמו כריך בריאות (40 ₪) שכנראה מותאם לחיך התל אביבי שוחר הטופו וכולל פטריות פורטבלו, טופו, נבטים ובוטנים קצוצים בג'בטת שבעה דגנים, וכריך ארוחת בוקר (32 ₪), מושחת לחלוטין, עם חמאת שום בזיליקום, חביתת פטריות ובצל מטוגן, גבינת אמנטל וירקות טריים.
המנות הגיעו, וקטעו את עודד באמצע הסיפור על הצניחה למתלה. ניסו הניח על הבר שתי צלחות לבנות ומבריקות, עליהן נח המבורגר שנראה כאילו יצא מתמונה במילון. הלחמניה מתקתקה וקלילה, הקציצה משובחת, מבשר אנטרקוט אמיתי, הרטבים נעשים במקום (חוץ מקטשופ ומיונז של היינץ) והטעם הצליח להשתיק את עודד לעשר דקות. כבוד.
בשקט מופתי, ההמבורגרים והתוספות עברו חיסול ממוקד. גם הלילה שלנו נגמר סוף סוף. עודד חזר לסורו והמשיך לקשקש על גאוות יחידה, ואני חזרתי הביתה עם עוד וי אחד בניצחון על רונלד, ועם עוד מספר טלפון למשלוחים באמצע הלילה.
HomeBurger
אבן גבירול 137 תל אביב, 03-5448282

הכותב היה אורח המקום.
תאריך:  08/03/2008   |   עודכן:  08/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
גארי מגסון לא אהב את תפקודו של השופט הישראלי, ששימש כשופט הרביעי במשחק גביע אופ"א מול ספורטינג ליסבון: "לשופט הרביעי יש מוח חלול"
דורון בן דור
חלוץ סכנין בראיון מיוחד הודה כי אינו מתחרט שלא עבר לחיפה: "רפאלוב לא שיחק חצי ממה ששיחקתי העונה"    צפו בבוזגלו פותח את הפה
גיא בן זיו וליאור טימור
בבית"ר ראו את ביזוי דקת הדומיה לזכר ההרוגים בפיגוע בבירה ע"י אוהדי נצרת - אותם יפגשו בגביע ביום ג'    ההתאחדות תחליט כיצד לפעול עם קבלת הדוח
יהונתן דחוח-הלוי
כך מפרסם העיתון הלבנוני אל-אח'באר    טוען: הקשר למבצע הפיגוע בישיבת מרכז הרב נעשה באמצעות פעיל הג'יהאד האיסלאמי מוחמד שחאדה
משה ריינפלד
קבלן בנייה פיתה צעיר לבוא לביתו, רצח אותו, וגנב את זהותו, וכל זאת כדי לגבות את דמי ביטוח החיים שעשה לעצמו בסך 5 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il