X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערערה לבית הדין האזורי לעבודה על החלטת ועדת ערר לשלול ממנה גמלה חודשית עקב היעדרות מהתוכנית הערעור נדחה בקביעה שעשתה דין לעצמה
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה [צילום: פלאש 90]

סיגלית פרפרה הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע בעקבות החלטת ועדת ערר לפי חוק המדיניות הכלכלית לשנת 2004 (תיקוני חקיקה) התשס"ד שלא לקבל את ערעורה לשלילת גמלת הכנסה בחודש ספטמבר 2006 בשל היעדרות בלתי מוצדקת מתוכנית ויסקונסין.
תוכנית מהל"ב (מהבטחת הכנסה להכנסה בטוחה) מוכרת בציבור כתוכנית ויסקונסין ומעניקה למקבלי גמלת הבטחה סיוע אישי במטרה לשלבם במעגל העבודה לאורך זמן. השתתפות בתוכנית מחייבת נוכחות של 30 שעות שבועיות במרכז התעסוקה והשתתפות בסדנאות לימוד והכשרות מקצועיות. משתתף שמגלה חוסר נכונות ומחסיר שעות מאבד את הגמלה.
מכתב התביעה שהגישה פרפרה נגד מדינת ישראל - תוכנית מהל"ב עלה שבחרה להיעדר מהתוכנית בימים: 3.9.06 ו-11.9.06 המותרים לה על-פי חוק והמחלוקת בין הצדדים התייחסה לימים: 21.9.06, 27.9.06 ו- 28.9.06. לדבריה, ביום 21.9.06 איחרה להכשרה משום שהיתה בוועדת ערער לצורך הגשת מסמכים. "כעבור חמישה ימים הודיעה לי מתכננת היעדים שבכוונתה להעביר דוח שישלול את גמלתי לחודש ספטמבר ואיני צריכה להמשיך ולהתייצב בחודש זה. על כן לא התייצבתי גם בימים 27.9.06 ו-28.9.06". פרפרה ביקשה לקבל את התביעה והדגישה שגמלתה נשללה שלא בצדק.
ועדת הערער קבעה שהעובדה שפרפה הופיעה בפניה ביום 21.9.06 אינה מצדיקה איחור להכשרה ובאפשרותה להגיש מסמכים שלא בימי התוכנית. כמו כן שהיעדרותה בסוף החודש לא היו מוצדקת ואין לקבל את הטענה שמתכננת היעדים "שחררה" אותה מהמשך השתתפות בתוכנית. מתכננת היעדים הודיעה לוועדה שלא שחררה את פרפרה מהמשך התייצבות והשאירה זאת לשיקול דעתה. "במחלוקת עובדתית זו נאמנה עלינו גרסת מתכננת היעדים", קבעה הוועדה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר דחה השופט מיכאל שפיצר, את התביעה וקבע שפרפרה לא היתה רשאית להיעדר מהתוכנית לאחר שניצלה את היומיים המותרים להיעדרות. "די ביום 21.9.06 מועד בו איחרה המערערת להכשרה כדי לשלול את זכאותה לחודש זה שכן כבר ניצלה קודם לכן את ימים 3.9.06 ו-11.9.06. צודקת הוועדה כי אין בפנייתה של המערערת באותו יום לוועדת ערער כדי להצדיק איחור להכשרה המקצועית, כך שלמעשה משקובעים אנו כי יש לראות יום זה כיום היעדרות בלתי מוצדק הרי שכבר במועד זה אין התובעת זכאית לגמלתה בגין חודש זה".
השופט הדגיש שוועדת הערר שמעה את פרפרה ואת מתכננת היעדים והעדיפה את עמדתה של האחרונה. "דברים אלו מתיישבים עם ההיגיון, ומשמעם בעיני הוא שכל שנאמר למערערת הוא שזה כבר לא ישנה את המצב אם תתייצב או לא תתייצב ביומיים האחרונים של החודש, והמערערת בחרה לעשות דין לעצמה ולא להתייצב ביומיים אלה". הערעור נדחה ללא צו להוצאות.

תאריך:  09/03/2008   |   עודכן:  09/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היעדרות מתוכנית ויסקונסין גרמה לשלילת הגמלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
טענה שנשקפה לה סכנת חיים בארץ עוינת ויש לפצותה בגין עוגמת נפש    בית המשפט דחה את התביעה ופסק שהנתבעת אינה אחראית לעיכובים בטיסות
איריס פרחי
לדבריה, נאלצה להתקדם לפנים האוטובוס וסבלה מעגמת נפש    הנהג השיב שריססה את המקום בחומר מצחין שגרם לו למחנק    התביעה נדחתה
עידן יוסף
לוחם גבעתי, לירן בנאי, בן 20 מאשקלון, נפצע אנושות ביום חמישי כשג'יפ שבו נסע עלה על מטען    בפיצוץ נהרג גם גשש ובכך עלה מספר ההרוגים לשניים
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה: אנשים שהחלו לשתות במתינות נמצאו בסיכון נמוך ב-38% לפתח מחלת לב לעומת אלו שוויתרו על המשקה
מחלקה ראשונה
מפקד בכיר בחמאס הודה כי לוחמי הארגון מתאמנים באירן    "אירן היא האמא שלנו... היא נותנת לנו מידע, אספקה צבאית ותמיכה כספית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il