X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענת כי בזק ובזק בינלאומי מנצלות את מעמדן המונופוליסטי להכשיל בדרכים לא חוקיות את חדירתה לשוק הטלפונים הקוויים
▪  ▪  ▪

חברת הוט טלקום הגישה (יום א', 9.3.08) לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה נגד בזק ובזק בינלאומי על נזקים שהחברות הללו גורמות לה, לטענתה, במלחמת חורמה שהן מנהלות נגדה כדי למנוע את חדירתה לשוק הטלפונים הקוויים. התביעה הוגשה באמצעות משרד עו"ד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות', במסגרת מאבקים המשפטיים בין הצדדים.
"בזק והחברות הבנות הנשלטות על-ידה נוקטות אמצעים המנוגדים להוראות הדין, תוך הפרת הוראות רישיונות משרד התקשורת, חוק התקשורת, חוק ההגבלים העסקיים ודינים נוספים בבחינת 'כל האמצעים כשרים'", נאמר בתביעה.
אחד הצעדים שהוט מתלוננת עליו בתביעתה הוא ניתוק מנויי הוט בידי עובדי בזק בעת עיצומיהם. מנויי HOT היו מנותקים, לדבריה, מרשת בזק במשך 34 שעות. הממונה על ההגבלים העסקיים ניהלה נגד בזק חקירה, ובמהלכה נתפסו חומרים ונחקרו מנהלים בכירים בבזק. בהחלטה נדירה מיום 24.12.07 קבעה הממונה על ההגבלים העסקיים, כי בהתנהלותה בפרשה ובאירועים שקדמו לה, ניצלה בזק לרעה את מעמדה כמונופולין ובכך נגרמה להוט פגיעה תדמיתית קשה עקב הצגת הרשת שלה כבלתי אמינה.
הוט אומדת את הנזקים שנגרמו לה מפרשה זו לבדה ב-12,960,000 שקל.
הוט גם טוענת כי בזק מתנה שירות בשירות, בניגוד לרשיון משרד התקשורת וחוק התקשורת. כך, למשל, בזק מתנה את רכישת שירותי הגישה ל-ADSL באחזקת קו טלפון ובהתחייבות לתקופת זמן, גם אם הלקוח אינו מעוניין בביצוע שיחות, וזאת אף שאין מניעה הנדסית לספק כל אחד מן השירותים בנפרד.
בכך יוצרת בזק חסם מעבר לשירותי הגישה לאינטרנט ולשירותי הטלפון של הוט במשך כל תקופת ההתחייבות של הלקוח בשירותי ה- ADSL. בתביעה נטען כי משרד התקשורת קיבל את עמדת הוט ובשבוע שעבר הורה לבזק לאפשר למנויים לרכוש שירות "ADSL NAKED" - בלא אחזקת קו טלפון.
הוט מעריכה את הנזקים שנגרמו לה מפעולות אלה לבדן, במועד כתב התביעה, בסך של 25,448,000 שקל.
ריגול תעשייתי והפרת רישיון
HOT גם מתלוננת על "ריגול תעשייתי" שביצעו נציגי בזק בינלאומי. לדבריה, נהגו נציגי בזק בינלאומי בשנים 2007-2005 לפנות באופן שיטתי לנציגי מכירות של HOT במטרה לקבל מהם שלא כדין מידע על אודות לקוחות, תמורת טובות הנאה. בנוסף, פעלה בזק בינלאומי בדרכים פסולות להשיג פרטים על לקוחות הוט, בין היתר באמצעות השתלת "סוכן כפול" מטעם בזק בינלאומי במשרדי הוט. הוט אומדת את הנזק שנגרם לה בעניין זה ב-2,000,000 שקל.
טענה נוספת של הוט היא כי בזק בינלאומי הפרה את רישיון הניסוי בטלפוניית VOB (טלפוניה על-גבי פס רחב) באמצעות שיווק צירי PRI. בתביעה נטען כי בזק בינלאומי סיפקה תחת הניסוי צירי PRI בניגוד לרישיון הניסוי, ובכך יצרה "מסלול עוקף" לתעריפי בזק הנתונים תחת פיקוח, ואפשרה אספקת שירותי טלפוניה נייחים מוזלים לעסקים ע"י קבוצת בזק. בנוסף, הפרה בזק בינלאומי את רישיון הניסוי בכך שהתנתה שלא כדין את שירותי הניסוי ברכישת שירותי שיחות בינלאומיות, והמשיכה לשווק את שירותי ה- VOB ללקוחות חדשים גם לאחר שמשרד התקשורת קבע כי היא לא תהיה רשאית לקבל רישיון VOB קבוע עד שנתח השוק של בזק בתחום הטלפוניה הנייחת יגיע ל-85%. את הנזק שנגרם לה בנושא זה לבדו אומדת HOT ב-850,000 שקל.
הוט מציינת כי נזקיה הכוללים מסתכמים ב-41,258,000 שקל, אך לצרכי אגרה העמידה את סכום התביעה על 30,000,000 שקל.

תאריך:  09/03/2008   |   עודכן:  09/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הציר עמירם הלוי טוען כי הכתבה שפרסם העיתון, על פיה ממשלת יפן מתכוונת להכריז עליו אישיות בלתי רצויה, הייתה שקרית ורשלנית
דרור מרום
קיצור מסחר מתרחש עקב סיכסוך עבודה הנוגע לדרישת העובדים להשוות תנאים בין העובדים הקבועים בבורסה לניירות ערך - לעובדי מיקור חוץ    ההסתדרות טוענת כי נוצר מבוי סתום במו"מ לחתימה על הסכם שכר חדש
משה ריינפלד
יזם בפלרמו פתח סופרמרקט המשווק אך ורק סחורות של חברות המסרבות לשלם דמי חסות    כעת ממתינים לראות כמה זמן יחלוף עד שהחנות תישרף
גלית יצחק
פרופ' שמיד היה דיקן בית הספר לעבודה סוציאלית ורווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית, ועמד בראש ועדת שמיד שמונתה על-ידי הממשלה לבדיקת נושא נוער בסיכון
צביקה פישר
חרד ממלכודות תיירים, ומהעורכת שלא מרשה לכנות את זכרון יעקב "ציורית", מגיע צביקה פישר לסאגזורה הוותיקה, שכבר 12 שנה לשה בצק בידיים ואופה אותו בתנור מפיץ ניחוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il