X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש עיריית אשקלון, רוני מהצרי, סיכם בישיבה מיוחדת את ימי הטילים שעברו בשבוע וחצי האחרון על תושבי העיר "חוזרים לשגרה אך זו אינה אותה שגרה שהיתה לנו לפני כן"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

לאחר מספר ימי שקט ללא פגיעת קטיושות מרצועת עזה הכריז (יום א', 9.3.08) ראש עיריית אשקלון, רוני מהצרי, על חזרה לשגרה. "על פי משרדי הממשלה, חזרנו לשגרה", אמר. "הכי קל למדינה להגיד שבאשקלון אין כלום והכל תקין, אבל צריך לזכור שמערכת ההתרעה בצפירה מחוברת ויכולה לפעול בכל רגע במידה ויאותר ירי לעבר העיר אשקלון. צריך לתת את הדעת למצב זה, שכן למרות שאנחנו חוזרים לשגרה, זאת איננה אותה השגרה שהיתה לנו לפני שבוע וחצי".
הדברים נאמרו במסגרת ישיבת הפקת לקחים ראשונית עם פיקוד העורף, משטרה, כיבוי אש, ראשי המכלולים בעירייה ובנוכחות נציג משק לשעת חירום (מל"ח) במשרד הביטחון. בישיבה עלו נושאים של שיתוף פעולה ופערים שהתגלו במהלך ימי ההסלמה.
מהצרי ציין כי לצערו, בימים האחרונים מצאו מנהיגי העיר את עצמם מתעסקים בנושאים שאינם באחריות העירייה. "אני רוצה להזכיר לכולם שתפקיד העירייה הינו טיפול בשגרה של העיר. זה הדבר הבסיסי והעיקרי. כמובן שאסור לשכוח הערכות וטיפול במצבי חירום, אולם זה אמור להיעשות בהתאם להוראות שאנחנו מקבלים מגורמי הביטחון", ציין.
לדבריו, התקלה היחידה של פקוד העורף היתה הבחירה בהתרעה מילולית של "צבע אדום" ולא בצפירה. "אשקלון נערכה לצפירה, מה גם, שפקוד העורף הודיעו לנו שלהערכתם זה מה שיעבוד בעיר בסדר גודל של אשקלון. חבל נאלצנו לעבור את משבר ההתרעה לפני שהתקבלה ההחלטה אצל גורמי הביטחון לעבור לצפירה", ציין בהזכירו את תלונות תושבי העיר שלא שמעות את התרעת "צבע אדום" בטרם פגעו הקטיושות.
"לגיטימי שפקוד העורף רוצים לערוך ניסוי צופרים, חשוב לוודא שההתרעה נשמעת בכל העיר. אם כי הייתי שמח לו היה ניתן לבדוק את שמישות הצופרים ללא צורך בהרעדת העיר כולה בצפירה, אולם אם אין מנוס, אבקש כי הניסוי יעשה בתיאום עם העירייה, על מנת שנוכל להודיע לתושבים מבעוד מועד".
מהצרי ציין עוד את שיתוף הפעולה עם כל גורמי הביטחון, החירום וההצלה. "שיתוף הפעולה הביא לכך שתוך זמן קצר הצלחנו לייצר תמונת מצב ראשונית, להפעיל את הממשקים ולתת מענה לצרכים שעלו מהשטח. אני רוצה להודות לפקוד העורף על הסיוע הרב שנתן לנו בתקופת ההסלמה, אם זאת עלינו לזכור כי בעת מלחמה, ייתכן ופקע"ר לא יהיה זמין לאשקלון, כמו שהיה בשבוע האחרון. עלינו כרשות להיערך על מנת שנוכל לתפקד בכוחות עצמנו בלי סיוע מבחוץ", העיר.
בסיום הישיבה הורה מהצרי לאגף החינוך להמשיך ולתרגל את מערכת החינוך ולפתור בעיות שהתגלו בה במהלך ימי הסלמה האחרונים. כמו כן, אמר כי הוא מתכוון לשוב ולפנות לראש ממשלה, לשר הביטחון ולשר האוצר על מנת שיבחנו מחדש השפעת הנוספות שיש להחלת ההתרעה על העיר, בהם העדר מיגון, סיוע כלכלי ועוד.
גורמי המשטרה שהשתתפו בדיון הבהירו כי למרות השקט, יש לקחת בחשבון צורך למעבר מהיר ממצב של שגרה למצב של חירום. עוד ציינו כי המשטרה נערכת לקראת אפשרות כזאת, עם חלוקה לארבע גזרות. "היינו רוצים שגם העירייה תיערך כמונו עם חלוקה לארבע גזרות, מה שללא ספק יקל על התיאום ועל העבודה המשותפת".

תאריך:  09/03/2008   |   עודכן:  09/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש עיריית אשקלון: חוזרים לשגרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל גרונדלנד
מרק ברייט שדר ה-BBC ספורט סיפר ל-ONE על מצבו של הישראלי לאחר ההדחה מהגביע    "אם גמר האלופות לא היה במוסקבה, הוא כבר מזמן לא היה המאמן"
דורון בן-דור
מאמן מכבי חיפה נפגש עם יעקב שחר וביקש להתפטר מייד מתפקידו    לבקשתו של שחר הוחלט כי הוא יישאר עד סוף העונה    "יש לנו עוד משימות"
רותי אברהם
הוועדה לחקיקה אישרה הצעה שתעניק קדימות לחיילים משוחררים במוסדות להשכלה גבוהה ובמעונות    לא אושרה קדימות במכרזי כוח אדם
עידן יוסף
הרב מרדכי אליהו פוסק כי אין קדושה במילה שלום שבצמד המילים של תנועת השמאל הישראלית    עוד הוא קובע: עדיף לשתוק מאשר ללמוד תורה באידית, ומוצא את "מקור" לאיחולי "ביי" במקום "שלום"
עידן יוסף, איציק וולף
בישיבת מרכז הרב הבהירו שביקור של ראש הממשלה אולמרט אינו רצוי עד שיפרק את סוכת האבלים על הרוצח    ראש הישיבה: תחת שלטון נבוב תקום ממשלה חזקה
רשימות נוספות
סוכלה העברת חומרים כימיים לפלשתינים  /  איציק וולף
לבני: מדינה פלשתינית אינה מענה לטרור  /  איציק וולף
מת מפצעיו חייל שנפצע ברצועה  /  עידן יוסף
המוסר הכפול של גדעון לוי  /  יהונתן דחוח-הלוי
צה"ל ויתר על ההסברה   /  יהונתן דחוח-הלוי
מליץ היושר של החמאס  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il