X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חבר ועדת וינוגרד, פרופסור יחזקאל דרור, מציין כי במלחמת לבנון השנייה היתה לצה"ל השפעת יתר בהחלטות מדיניות "המצב הגיע אז לקיצוניות" "אפעל כל עוד כוחי בי לתקן את הכשלים"
▪  ▪  ▪
[צילום: יותם פרום]

"לאורך השנים היתה לדרגים ביטחוניים, ובמיוחד צבאיים בכירים, השפעת-יתר בהחלטות מדיניות וביטחוניות. ואולם, במלחמת לבנון השנייה הגיע המצב הזה לקיצוניות", כך אומר (יום ב', 10.3.08) חבר ועדת וינוגרד, פרופסור יחזקאל דרור. לדבריו, אומנם עליונות הדרג המדיני נשמרה בקפדנות, ובמספר סוגיות חשובות אף נדחו המלצות צה"ל, אך בסך-הכול הצבא קבע למעשה את מהלך המערכה.
פרופ' דרור, שישתתף מחר בכינוס של הספר למדיניות ציבורית וממשל באוניברסיטה העברית מציין כי אסור שמצב זה יימשך. "אמנם התחילו כמה תהליכי שיפור", הוא אומר, "אך אין בהם די. דרושה כמעט-מהפכה בכל הנוגע לתהליכי החלטה מדיניים-ביטחוניים".
"אני חושב שחובה על חברי ועדת וינוגרד, כאזרחים וכאנשי מקצוע, לפעול אישית ככל יכולתנו לתיקון הכשלים החמורים שהתגלו במלחמת לבנון השנייה, שאינם אלא סימן מובהק לכשלים חמורים בכלל קביעת המדיניות המדינית-ביטחונית בישראל. מאמץ כזה דרוש במיוחד לאור החשש שלא מעטים מעוניינים להשכיח את הדוח. אני בכל אופן מתכונן לעשות כן כל עוד כוחי יעמוד לי, שכן מדובר בדיני נפשות, ועתידה ארוך-הטווח של מדינת ישראל", הדגיש.
בין היתר ממליץ דרור לנקוט מספר צעדים על-מנת לתקן את המצב המעוות. בין הצעדים המוצעים: הסכמה חוקתית על כך שהכרחי שראש-הממשלה או שר הביטחון יהיו בעלי ידע וניסיון מדיני-ביטחוני מעמיקים; בנייה מחדש של המועצה לביטחון לאומי כדי להבטיח לה את המעמד והמשאבים הדרושים; צמצום תפקיד ראש אמ"ן כמעריך לאומי להערכת סכנת מלחמה בלבד, והקמת יחידת הערכה לאומית בצמוד למועצה לביטחון לאומי; הקטנת מעמדם וצמצום תפקידיהם של המזכירים הצבאיים ליד ראש הממשלה; המשך שילוב משרד החוץ בהחלטות מדיניות-ביטחוניות, יחד עם חיזוק רב ביכולותיו בנידון; ולבסוף, שינוי רדיקאלי בהכשרה מקצועית ומסלולי קידום של אנשי מקצוע בהערכה ותכנון מדינית-ביטחוני, בממשל ובמוסדות ההשכלה הגבוהה.

תאריך:  10/03/2008   |   עודכן:  10/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרור: השפעת יתר של הצבא במלחמה הגיעה לקיצוניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
בשנים האחרונות בדרך נס נמנעו בשמי ישראל תאונות חמורות - בקנה מידה של אסונות לאומיים, רובם עקב אישורים מצד פקחי הטיסה למטוסים שונים להמריא ולנחות באותה שעה על אותו מסלול - וכמעט התנגשויות עקב אי הקפדה של הפקחים על מרחק בטוח של מטוסים שונים במרחב האווירי
ONE
למרות שעצר בגופו כדור בתוספת הזמן בניצחון בדרבי 1:2, קפטן מכבי ת"א, מישאלוף, נותן את הקרדיט לשוער    "קרו דברים מדהימים", אמרו בשורות הצהובים
גלית יצחק
כל הבקשות לתווי חניה לנכים ניתנים כעת על-ידי משרד התחבורה    הנכה יוכל לשלוח את הבקשות וכן לקבל את התו ישירות לדואר בביתו    התו יישלח בתוך 30 יום
ONE
מאמן צ'לסי ביטל את היום החופשי של שחקניו והחזיר אותם לאימונים    רונאלדיניו לא מתכוון להגיע: "הכדורגל של צ'לסי מגעיל. לעולם לא אחתום שם"
אלעזר לוין
תשלם כ-1,800 דולר למ"ר משרדים ברעננה    המשרדים מושכרים בתשואה של 7.6%    העסקה - ביטוי נוסף לגאות בשוק זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il