X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הציגה הכנסות בסך 2.26 מיליארד שקלים במקום השני נמצאת אוניברסיטת תל אביב עם הכנסות של 1.94 מיליארד שקלים במקום השלישי - הטכניון עם הכנסות של 1.55 מיליארד שקלים סך ההכנסות של כל המוסדות הינו 12.4 מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

האוניברסיטה העברית בירושלים הינה המוסד בעל ההכנסות הגבוהות ביותר בישראל בשנת 2007. כך עולה (ב', 10.3.08) מדירוג דנס 100 של חברת דן אנד ברדסטריט ישראל לסיכום נתוני שנת 2007.
על-פי הנתונים, סך הכנסותיה של האוניברסיטה העברית נאמד ב-2.26 מיליארד שקלים, מתוכם 207 מיליון שקלים משכר לימוד. במוסד זה ישנם 24 אלף סטודנטים ו-992 עובדי סגל אקדמאים קבועים.
מנתוני כלכלני דן אנד ברדסטריט עולה, כי סך ההכנסות של 23 המוסדות האקדמיים בישראל הינה כ-12.4 מיליארד שקלים לעומת כ-10.9 מיליארד שקלים בשנה המקבילה אשתקד, מתוכם כ-10.7 מיליארד שקלים מ-7 האוניברסיטאות הגדולות וכ-1.7 מיליארד שקלים מ-12 מכללות.
עוד עולה, כי מכלל הכנסות המוסדות, כ-4.9 מיליארד שקלים מהקצבות ממשלתיות (לעומת כ-4.6 מיליארד שקלים) כ-5.1 מיליארד שקלים מתרומות (לעומת כ-4.0 מיליארד שקלים), ורק כ-2.2 מיליארד שקלים הכנסות משכר לימוד (לעומת כ-2.0 מיליארד שקלים).
מקום שני - אוניברסיטת תל אביב
מהנתונים עולה, כי אוניברסיטת תל אביב עדיין מחזיקה במקום השני, עם היקף הכנסות של 1.94 מיליארד שקלים, מתוכם 326 מיליון שקלים משכר לימוד. במוסד זה לומדים 26.5 אלף סטודנטים, וישנם 892 עובדי סגל אקדמאים קבועים.
מקום שלישי - הטכניון
בטכניון בחיפה נרשם השנה שיפור. המוסד עלה מהמקום החמישי בשנת הלימודים הקודמת למקום השלישי והוא מציג הכנסות של 1.55 מיליארד שקלים, מתוכם 92 מיליון שקלים הכנסות משכר לימוד. במוסד זה לומדים 12.5 אלף סטודנטים, וישנם 595 עובדי סגל אקדמאים קבועים.
מקום רביעי - אוניברסיטת בן-גוריון
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב שומרת על יציבות - נותרה במקום הרביעי, עם היקף הכנסות של 1.49 מיליארד שקלים, מתוכם 146 מיליון שקלים הכנסות משכר לימוד. במוסד זה ישנם כ-15.8 אלף סטודנטים ו-771 אנשי סגל אקדמאים.
מקום חמישי - מכון ויצמן
מכון ויצמן ירד מהמקום השלישי אשתקד למקום החמישי השנה, עם סך הכנסות של 1.38 מיליארד שקלים. במוסד ישנם כ-1,000 סטודנטים ו-309 אנשי סגל אקדמאים.
מכללת ספיר והמכללה האקדמית נתניה - הראו שיפור
מהדירוג עולה, כי מכללת ספיר בנגב מדורגת השנה במקום ה-11 לעומת המקום ה-13 בשנה המקבילה אשתקד, עם סך הכנסות של 125 מיליון שקלים, מתוכם כ-6 מיליון שקלים משכר לימוד. במוסד זה נמנים 5,139 סטודנטים ו-79 עובדי סגל אקדמאים קבועים.
המכללה האקדמית נתניה מדורגת במקום ה-17, לעומת המקום ה-19 בשנה שעברה, עם הכנסות בסך כ-90 מיליון שקלים, מתוכם 77.8 מיליון שקלים הכנסות משכר לימוד. במוסד זה ישנם 3.6 אלף סטודנטים.
מממצאי דן אנד ברדסטריט עולה, כי מבין המוסדות האקדמיים, שני המוסדות אשר מצליחים להתקיים עם עזרה ממשלתית מינימלית הינם, האוניברסיטה הפתוחה - שכ-76% מהכנסותיה נובעות משכר לימוד והמסלול האקדמי-המכללה למנהל שמתקיימת ללא סיוע ממשלתי. מרבית הכנסותיה של המסלול האקדמי - המכללה למנהל נובעות מהכנסות משכר לימוד, כ-97% מתוך סך הכל כ-217 מיליון שקלים הכנסות. במכללה ישנם כ-9.4 אלף סטודנטים.
על-פי הנתונים, ההכנסות מהקצבות הממשלה למוסדות האקדמיים וההכנסות ממקורות אחרים, כמו: תרומות, אגודות הידידים וקרנות מחקר, ממשיכות להוות מקור ההכנסה העיקרי של האקדמיה הישראלית.
לדברי כלכלני דן אנד ברדסטריט, בדירוג ניתן להבחין במגמה בולטת של העדפת המכללות והקמפוסים הקטנים על-פני האוניברסיטאות והמוסדות הגדולים, כאשר כל המכללות הנסקרות הציגו גידול מרשים במצבת הסטודנטים שלהן, בשיעורים החל מ-20.5% (שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל), עד 1.1% (במסלול האקדמי של המכללה למנהל).
200 אלף סטודנטים לתואר ראשון ושני
מהדירוג עולה, כי מספר הסטודנטים הכולל לתואר ראשון ושני בשנת הלימודים תשס"ה הסתכם בכ-200 אלף - גידול בשיעור 65% בעשור האחרון, כאשר תחום מדעי החברה ומינהל עסקים ריכז השנה את מספר התלמידים הגדול (68.3%) בלימודים לתואר ראשון ושני ותחום מדעי הרוח תפס את המקום השני (53.4%) וצמודים במקום השלישי והרביעי לימודי רפואה ומקצועות פרא-רפואיים ומשפטים.

תאריך:  10/03/2008   |   עודכן:  10/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוניברסיטה העברית מובילה בהכנסות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דרבי הפכה למוסד ישראלי מוכר
בוגר דרבי  |  11/03/08 09:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
פורום החברות טוען כי המחירון של המוסד לביטוח לאומי לתשלום לחברות על התקנת איבזור הרכב לנכים הוא משנת 1999, צמוד דולר, ולדברי העוסקים בענף גם מעוות - מכיוון שאינו מתחשב בעליית מחירי חומרי הגלם כגון מתכות, פלסטיק, נפט ודלק
איתי ברק
חוק בנושא אושר על-ידי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ויעלה לקריאה ראשונה בכנסת    נציגי משרד האוצר התנגדו בטענה כי תיפגע העסקתם של אזרחים ישראל העובדים בתחום
ראובן לייב
תובעות להשוות תנאי עבודתן הקשים לאלה של המורים בתנועה הקיבוצית
ראובן לייב
המטיילים גם קובלים על מדריך הקבוצה, שלא ניסה, לטענתם, ליצור גיבוש חברתי, כפי שהובטח מראש, ועל שסירב לתרגם להם דברים שהושמעו בשפות זרות מפי מדריכים מקומיים
איציק וולף
בית משפט השלום בירושלים נזף במשטרה על מעצר ששת פעילי הימין שניסו להגיע אתמול עד לסוכת האבלים שבבית משפחת רוצח תלמידי מרכז הרב    "הרחקתם של המשיבים מהכפר היא צעד חמור... התקהלות של אנשים כדי להביע מחאה היא מזכויות היסוד"    בן גביר: אתבע את המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il