X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחיו של ישראל סגל, הרב דן סגל, טוען כי הטבח בישיבה הוא עונש על השקפה הדתית-לאומית על הנהגת המדינה: "ערב-רב"
▪  ▪  ▪
ישיבת מרכז הרב [צילום: חגי שחור]
שלוש השבועות
איסור מוחלט לעלייה המונית לארץ ישראל ועל כל פעולה של דחיקת הקץ באופן שיביא את הגאולה באמצעים טבעיים. האיסור מתבסס על בסיס אגדתי, ומהוגיו הוא הרבי מסאטמר לשעבר, ר" יואל טייטלבוים, שאף טען כי מאחר שעם ישראל עבר על איסורי שלוש השבועות נגרמה השואה.הוא מייחס את הציונות והקמת המדינה לסיטרא אחרא, מעשי השטן בכבודו ובעצמו. בציונות הדתית טוענים מנגד כי שבועות אלו הותרו בהחלטת אומות העולם (האו"ם) על הקמת המדינה.

המשגיח הרב דן סגל, אחיו הבכור של העיתונאי המנוח ישראל סגל, מאמץ את ההנחה האנטי-ציונית ולפיה טבח התלמידים בישיבת מרכז הרב בא כעונש על מרידת הציונות ב"שלוש השבועות" [עיין ערך משמאל].
בדברים שהובאו ביומון החרדי "יום חדש", נכתב כי ב"ועד" השבועי ביום שני בלילה, אמר הרב סגל ש"החופשיים [חילוניים, ע.י.] שמים אותנו בסכנה. פה יש סכנה יותר ממקום אחר כי פה יש יותר את חומר הדברים של קדושת ארץ ישראל. הם שמים אותנו בסכנה על-ידי המרידה בשלוש השבועות. לכן יש בארץ מצב סכנה יותר מבכל מקום אחר. רק התורה והמצוות שכלל ישראל עושים פה נותנים הגנה".
"כמו שחז"ל אומרים, אם האומות היו יודעים מה שבית המקדש היה נותן להם - היו שמים שומרים כדי שלא יחריבו אותו. הם הולכים כעת לקעקע את התורה ואינם יודעים מה שהתורה שומרת עליהם, אם היו יודעים, היו נותנים את הכל כדי שישבו וילמדו. על כל פנים הם ממש רודפים".
"למה דווקא שם זה קורה?"
בהתייחסו לפיגוע בישיבה הפנה אצבע מאשימה לתורת הציונות הדתית, ואמר: "אתם רואים מה שקרה רחמנא ליצלן בישיבה. למה דווקא שם זה קורה? יש כאן דברים משמיים. למה גוש קטיף היה דווקא שם? כי כל העניין הזה שההשקפה הזאת שזו גאולה - זה הפך האמונה וזה עבירה על הג' שבועות וזה נורא. דווקא אצל אלו שהם שומרי תורה ומצוות התביעה יותר גדולה כשההשקפה אינה כמו שצריך".
כגרועים שבאומות
הוא מתח ביקורת על המשך שידור משחק הכדורסל בערוץ 10 בעת הפיגוע וקשר זאת למצב הדור: "כולם אהובים, כולם ברורים, אבל זה לא פשוט. מישהו בא להגיד לי שהודיעו במכשירים שלהם על האסון שהיה ושנייה אחרי זה הם אומרים 'אנחנו עוברים לאולם האיצטדיון' כאילו לא היה. הוא בא אלי מזועזע. 'מה אתה מזדעזע?', אמרתי לו. לא אכפת להם מכלום המנהיגים כאן. בגלל מעט כבוד ימיתו אנשים כסדר. כמו הרשע ההוא [אריאל שרון] והסתום-העין [משה דיין] עשו פה את המלחמה בסיני כדי להיכנס להיסטוריה. רוצחים נורא נוראות. כמה הסאטמר-רבי בכה בדמעות-שליש על הדם שנשפך. ככה הכל הולך. הכל חשבונות אישיים. לא אכפת להם שום דבר. זה ממש כגרועים שבאומות ממדרגה תחתונה. נורא נוראות. הם השתלטו כאן ועושים מה שרוצים", אמר הרב סגל.
המשגיח סיפר כי שמע מהסטייפלר, אחד מגדולי התורה בדור הקודם, בעצמו שהגלות הנוכחית היא הגלות האחרונה של הערב-רב. "למה הם פרו-ערבים? כי הם מהערב-רב ושייכים לערבים. פה הם אומרים להחזיר שטחים, השמאלנים. הם אומרים שמנשלים את הערבים שהיו כאן קודם. היסוד של זה הוא כפירה. מה הם פתאום נהיו עדינים? כי הם כופרים שזה הארץ של כלל ישראל".

הרב שרלו: לא לגייס את הקב"ה להצדיק תפישת עולם

הרב דוד סתיו, חבר הנהלת ארגון רבני צהר ורב היישוב שוהם, אמר בתגובה: "מזעזע שבעוד מתינו מוטלים לפנינו, מעז מישהו להטיל דופי בקדושה של תלמידי הישיבה, רבניהם ומורי דרכם. לפני שמישהו מעז לפתוח פה על האסון שפקד את ישיבת מרכז הרב, מוטב לו שיסתכל על אסון שבא ליהדות מזרח אירופה, שהקשיבה לרבנים החרדיים ששללו את התנועה הציונית".
הקטע שנגזר מהעיתון נתלה בישיבת ההסדר פתח תקוה, וראש הישיבה, הרב יובל שרלו, ציין לידו בכתב-ידו: "הרוצה להבין את ההסתייגות שלי מההכרעה מפני מה באים אסונות יעיין בקטע העיתון הבא. כאמור בשיחותיי הקודמות, משום מה תמיד הקב"ה עושה דברים שמאמתים את מה שאלה שחושבים שהם יודעים מה הקב"ה עושה כבר חשבו קודם, ולעולם העבירות של מישהו אחר. על כן, מוטב לנו לעבוד את הקב"ה בתמימות ולא לגייס אותו כדי להצדיק את תפישת עולמנו. ה' ירחם".

הרבי מסאטמר: מזועזעים מהפיגוע בירושלים

הרבי מסאטמר, השוכן במונסיי בניו-יורק, התייחס במוצאי שבת לטבח בירושלים, ואמר כי "רק השם יכול לעזור להורים הללו לשרוד את הכאב והפחד".
הרב בן-ציון מוצפי, מחשובי הרבנים הספרדיים בירושלים, רמז לכך שיש קשר בין הטבח להכרזתו של שר הביטחון אהוד ברק לגייס בני ישיבות מישיבות לא מוכרות, ואמר כי התרופה היא דווקא להרבות תורה ותלמידי חכמים. הוא המליץ לכל אחד לעשות את חשבון-נפשו האישי.

תאריך:  12/03/2008   |   עודכן:  12/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפיגוע - עונש על הציונות"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דברי הבל
דב ר  |  13/03/08 08:21
2
עפרה לפומיה ל"ת
דוד מולר  |  30/03/08 03:43
3
הרב סגל-ל-2
צפניה  |  28/04/08 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
ההצטיידות עשויה להיות ריענון ראשון מזה עשורים למערך התובלה הכבדה של החיל - שנדחק הצידה לנוכח ההצטיידות במטוסי קרב מתקדמים ובמסוקי קרב    ביטאון חיל-האוויר: אותר תקציב ראשוני למימון העסקה - במסגרת תוכנית החומש של צה"ל    הנושא יועלה לאישור המטכ"ל בתקופה הקרובה
איציק וולף
מושל מדינת ניו-יורק, אליוט ספיצר, הודיע על התפטרותו    בתחילת השבוע נחשף שהתובע הכללי לשעבר של המדינה הזמין נערות ליווי באלפי דולרים
דרור מרום
לא נמסר ההיקף הכספי של העסקה לרכישת החברה המתמחה בווירטואליזציה ברמת שולחן העבודה    הטכנולוגיות של קידארו יאפשרו למנהלי מערכות מידע לנהל מחשבים אישיים וירטואליים בכל רחבי האירגון    קבוצת הפיתוח של קידארו תצטרף למרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל
איציק וולף
מסתערבים חיסלו ארבעה במרכז בית לחם    אחד ההרוגים: בכיר הג'יהאד האיסלאמי בעיר שהוביל פיגועים רצחניים ועמד בקשר עם מיפקדת הארגון בסוריה
גלית יצחק
לדבריו, לא ייתכן שהמדינה תשקיע במשך שנים מיליונים בטיפוח מדענים, מהנדסים, חוקרים ורופאים, ואח"כ נמצא אותם בעמק הסיליקון בארה"ב    תומך בהקמת חממה טכנולוגית רפואית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il